Kirjoittaja Aihe: Mollamania  (Luettu 24323 kertaa)

Siniirr

• Moderaattori
  • NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
Vs: Mollamania
« Vastaus #30 : Toukokuu 15, 2016, 18:39:42 ip »
Anubis: Joo Mollamanian maksusysteemi on manuaalinen eli Mollamania antaa tilinumeron johon summa laitetaan. Sivuston kautta ei voi maksaa mitään. Mollamania aina välillä saattaa ilmoittaa, että on jonoa, mutta ei varsin usein. Joskus olen tilannut sieltä kun etusivulla ei lue mitään ja siltikin on kestänyt viikkoja.

Ja joo, verotussysteemi on kyllä tosi iso nuken hintaa kun täältä Suomesta niitä katsotaan, ikäväähän se. Ja toki asia voi olla niinkin että nykyään nuket ovat vaan kalliimpia, en vaan ole suostunut vielä myöntämään sitä edes itselleni. :o

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
« Vastaus #31 : Toukokuu 15, 2016, 19:28:20 ip »
Minullakin on sellainen tunne, että Mollamania on jäänyt ostajille taka-alalle, kun nykyisin ihmiset osaavat itsekin netistä ostaa, ja Pullipeja & Blythejä saa muutakin kautta myös Suomen sisältä, niinpä myös asiakaspalvelu on myynnin vähetessä mennyt lepsuiluksi. En tunne yrittäjää, mutta veikkaan, että yhden tulonlähteen tyrehtyessä pikkuhiljaa on pääasiallinen toiminta siirtynyt muualle ja jokin muu juttu on nyt ensisijaisempi.

Voisi olla fiksu veto päivittää sivuja ja infoa, ennen kuin pahat puheet vievät jalansijaa toiminnalta entisestään. En minäkään usko, että siellä tahallista kiusaa tai huijausta kukaan tekisi, mutta kyllähän heikko asiakaspalvelu siirtää asiakkaat hyvin äkkiä muualle.
My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

Dormouse

• MIB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
« Vastaus #32 : Toukokuu 15, 2016, 19:34:48 ip »
Nukkejen hinnat on kyllä nousseet yleisestikkin aika korkealle, etenkin uusimmat julkaisut voi hyvinkin olla yli 160€ myös plasticpopissa, pullipstylessä ym. Itse tykkään tilata nukkeni ulkomailta lähinnä hinnan, mutta oikeastaan myös nopeuden takia. Tilasin kerran kolme nukkea kerralla, eikä osaa ollut varastossa, silti ne tulivat nopeammin saksasta, kuin yksi obitsu tai little pullipit varastosta suomessa.

Mollamania on ihan ok paikka eikä ne hinnat ole tähtitieteellisiä, kun muistaa että niistä myyjällekkin pitää jotain käteen jäädä. Mutta itse tilaan sieltä vain ja ainoastaan kun muita vaihtoehtoja ei ole. Koska minulla kolmisen vuotta sitten kesti joitakin viikkoja nukkejen ja obitsujen tilaus -vastaukset olivat hitaita. Ymmärsin silloin ja ymmärrän nytkin, että yksin toimivalla yrittäjällä viivettä voi olla ja varmasti on. Mutta silti se toiminta ei oikein ole minunlaiselleni huolehtijalle hyväksi, kun vastauksia saa odotella, eikä tullut mitään viestiä, kun viimeksi tilasin, että tuote oli laitettu postiin...

Tosin molliksen sivuilla käyn silloin tällöin kurkkimassa ja onhan siellä ollut ilmoituksia mm. ruuhkista, sairaustapauksista ym tämänkin vuoden puolella. Myös lomasta ilmoittivat jossakin pääsiäisen aikoihin(?) ja kertoivat, että viivystystä tulee. Minusta tämä on todella hyvä tapa ja vastauksiakin jaksaisin takuulla odotella jos tiedän, että ne tulevat vaikka 3-10pvn sisällä. Useimmiten minulla on ollut huoli siitäkin tuleeko vastausta, kun siinä on kestänyt.

Minusta on ihan kiva, että Kitty toi tämän asian tännekkin ilmi (itse en fb:ssä ole missään nukkeryhmissä niin...). Tämä on todella kiintoisa tapaus, eikä kukaan ole Mollista huijaamisesta syyttänyt. Tässäkin takuulla on jokin inhimillinen virhe käynyt jossakin kohtaa ja asia varmaan jotenkin hoituu, toivottavasti. En kyllä usko siihenkään, että rahat olisivat molliksella, mutta eivät olisi huomanneet maksua 200€ on sen verran suuri raha, että kyllä se pitäisi helposti näkyä tilillä (ei, en väitä että huijaisivat tässäkään)... Toivottavasti tapaus saadaan selvitettyä ja rahat palautuvat omistajalleen :).
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

Teetä

• Custom bait
  • *
  • Juokaa teetä♡
« Vastaus #33 : Toukokuu 15, 2016, 20:01:05 ip »
Siis vajaa vuosi sittenhän tänne oli juuri kotiutumassa Mollamaniasta tilattu ensimmäinen nukkeni, Amy. Tilauksessa kesti noin 1-2 viikkoa sisältäen meidän sekoilumme maksun kanssa sekä nuken mallin vaihtamisen. :/ Eli näiden ongelmien syy saattaa olla vain asiakkaiden paljous ja yhden ihmisen yliarviointi. Olisi kyllä kiva jos Mollamanian sivuilla olisi vähän enemmän infoa kaikesta ajankohtaisesta.
Lopettelen nukkeilua Pullippien puolelta ja siirryn hartsisiin!

Insta♡ https://www.instagram.com/dollteaparty/

Sade

• NRFB
    • Blogi
« Vastaus #34 : Toukokuu 16, 2016, 16:13:18 ip »
Itsekään en oikein jaksa uskoa huijaukseen, sillä Mollamania on kuitenkin tähänkin asti hoitanut hommansa kunniallisesti. Toivottavasti juttu saadaan selvitettyä, eivätkä ihmiset automaattisesti ajattelisi tämän tapahtuman vaikuttavan kaupankäyntiinsä Mollamaniassa jatkossa. Nostan hattua hänelle, kun jaksaa ruuhkasta ja ilmeisesti myös vakituisesta työstään(?) huolimatta pitää yhä yritystä pystyssä. Palvelu ei ehkä ole sitä nopeinta, mutta ainakin erittäin ystävällistä ja luotettavaa. On minulle muutamaan otteeseen tilauksen hitauden korvaukseksi laitettu mukaan sukkahousuja ja yksi panta. Pidän hyvin paljon myös Mollamanian tavasta ilmoittaa aina lomista ja sairastapauksista erikseen. Tosin minulla nyt ei juuri muualta olekaan ollut mahdollisuuksia tilata kuin Suomen sisältä. En osaa laisinkaan verrata Mollamaniaa mihinkään muuhun suurempaan yritykseen, sillä kaikki nukkeni ovat joko Mollamaniasta tai käytettynä ostettu.

Varjopuolensakin tässä on, tottakai. Itseäni on erityisesti ottanut päähän Leeken kimppatilauksen kanssa säheltäminen, mutta siihenkin ymmärrän hyvin syyt. Joulun tienoilla sitä ei voitukaan pitää postin lakkoilun vuoksi, jonka ymmärrän täysin. Vuoden alussa kimppatilauksen piti jälleen startata, mutta menikin näemmä huhtikuun loppuun, että se saatiin liikkeelle. Kestihän siinä jonkin verran odotettua kauemmin, mutta minulle on tärkeintä, että se kuitenkin tuli. Ja kimppatilaukseen liittyen on eräs toinenkin väärin arvioitu aika, nimittäin peruukkien saapuminen. Minulle ilmotettiin tilauksella kestävän pari viikkoa, ja tällä viikolla tulee kolme viikkoa täyteen, ja Mollamania ilmeisesti lomaileekin tällä viikolla. ??? Että taidan joutua tuplamäärän odottamaan. Eihän tässä muuten ongelmaa olisi, mutta kovin kärsimättömänä ihmisenä en malttaisi odottaa, että saisin kauan odottamani peruukit ja kehot vihdoin perille.

Mutta kokonaisuudessaan pidän Mollamaniaa suuressa arvossa hintojen korkeudesta ja palvelun hitaudestakin huolimatta. Toivottavasti yritys pysyy jatkossakin pystyssä.
Nukkeblogi | Kirjoitusblogi | Instagram & Nukkeinstagram
Tsukiko (Naomi) | Hinata (Clarity) | Grell | Rima (Tweety) | Luna (Luce) | Lilia (Sfoglia) | Mona (Regeneration Paja) | Shirei (Chill) | Lucifer (Duke) | Celiné (Gothic & Lolita Yuki Movie ver.) | Disney (Kagamine Rin) | Avalon (Lunatic Queen) | Roxette "Rory" (Icarus) | Edriel (Eos) | Daphne (Angry) | Memoria (Tina) | Anemone (Barasuishou) | Haigha (Prunella) | Integra (Souseiseki 2007)| Kanga (Ddalgi) | Callistra (Elisabeth) | Chióni (My Melody) | Sade (Shinku 2006) | Aldreia (Kirsche) | Granaté (Mir) | Rowan (Classical Mad Hatter) | Absynthe (Valko) | Misae (Full custom) | Iika (Poison Girl full custom) | Atlas (Glen) | Nemesis (Hednar) | Amalthea (Natalie) | Laverna (Vendettina) | Edelweiss (Classical White Rabbit) | Ilse (Ciel) | Nona (Rhiannon) | Envy (Lilith) | Lir (Romantic King)| Nadiha (Suigintou 2007) | Lindri (Nosferatu) | Mercury (Midnight Deja Vu) | Lazaro (Horizon) | Adna (Helios) | Agathe (Jaldet) | Eden (Neo Angelique) | Aurora (Prupate) | Irina (Bloody Red Hood)

Kanttarelli

• Kannatusjäsen
  • OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #35 : Toukokuu 16, 2016, 16:17:34 ip »
On minulle muutamaan otteeseen tilauksen hitauden korvaukseksi laitettu mukaan sukkahousuja ja yksi panta.

Itsekin olen saanut kahdella viivästyneellä kerralla korvauksena lahjakortin tai pienen tuotteen.
*Omat nukkeaarteet*
Pullipit: Classical Alice, Classical Alice Sepia version, Eve Sweet
Dalit: Loa, Chenille du Jardin
----
+ Blythe*3, Kikipop*3, muutama bjd ja jokunen monsteri

geenimuona

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #36 : Toukokuu 17, 2016, 18:03:05 ip »
Yksi positiivinen kokemus tähän väliin: tilauksesta postiin saapumiseen meni yhdeksän työpäivää, mikä mielestäni on ihan kohtuullinen aika. Vielä en tosin ole pakettia hakenut, mutta eiköhän sisältö ole ihan se, mitä tilasinkin. :D

Asiakaspalvelu oli ystävällistä, tilausvahvistuksessa pahoiteltiin sairastumisesta johtuvaa viivettä (kolme työpäivää, ei ollenkaan paha) ja kerrottiin, että obitsuja saapuisi vasta muutaman päivän kuluttua. Paketti saapui arvioidussa ajassa ja seurantakoodin sain iloisten tervehdysten kera. Ei valittamista. (:

Toivottavasti varsinkin tämän kalliin nuken tilanneen henkilön tilanne selviäisi pian. Eiköhän kyse ole erehdyksestä puolin tai toisin, mutta oman tilauskokemukseni perusteella en millään jaksa uskoa, että Mollamania mitään kepulikonsteja harrastaisi.

Kanttarelli

• Kannatusjäsen
  • OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #37 : Heinäkuu 31, 2019, 23:17:04 ip »
Ja niin vain vanha ja hyvä Mollamaniakin lopettaa! Etusivulle http://www.mollamania.net/ on tullut muutama päivä sitten ilmoitus. Voihan ääh, jotenkin tuntuu haikealle, kun putiikki oli itselle se ensimmäinen kontakti pullip-nukkejen hankintaan. Mutta onhan Suomessa vielä Kilala, ettei sentään kokonaan kotimaiset hankintakanavat tyrehdy. Mutta silti, aina tylsää kun joku tuttu asia häviää.
*Omat nukkeaarteet*
Pullipit: Classical Alice, Classical Alice Sepia version, Eve Sweet
Dalit: Loa, Chenille du Jardin
----
+ Blythe*3, Kikipop*3, muutama bjd ja jokunen monsteri

Sade

• NRFB
    • Blogi
« Vastaus #38 : Elokuu 02, 2019, 17:22:37 ip »
Itsekin olen hyvin harmistunut siitä, että vanha tuttu Mollamania on sulkenut ovensa. Kaikki ensimmäiset nukkeni on hankittu Mollamaniasta, ja kyseinen kauppa oli myös minulle se ensimmäinen paikka, josta pääsin ihastelemaan Pullipeita. Omalla kohdallani näistä tapahtumista on 9 vuotta, joten kaupalla on todella iso nostalginen arvo minulle. Lisäksi olen aina saanut asiallista ja hyvää palvelua Mollamanialta. Tuntuu jollakin tasolla hyvin väärältä, ettei sitä enää ole.

Suomalaisten jälleenmyyjien tukeminen on tärkeää tämän kokoisessa maassa. Ylipäätään alkaa tuntua siltä, että Euroopasta ovat jälleenmyyjät käymässä vähiin näin Plasticpopinkin lopettaessa toimintansa. Hirmuinen sääli, sillä nukkejuttujen ostaminen Euroopasta on huomattavasti helpompaa ja kivuttomampaa, mutta minkäs sille mahtaa. Onneksi Kilala on yhä olemassa, toivottavasti sillä on vielä monta vuotta edessään.

Olen joka tapauksessa varsin surullinen tästä. Olen paristi löytänyt Mollamaniasta jopa yksittäisiä kappaleita jo loppuunmyydyistä malleista, mikä on ollut virkistävää. Ikävä tulee, mutta ymmärrän hyvin päätöksen lopettaa pitkien vuosien jälkeen. Yrittäjällä on omat haasteensa. Olen kuitenkin kiitollinen kaikista näistä yhteisistä vuosista!
Nukkeblogi | Kirjoitusblogi | Instagram & Nukkeinstagram
Tsukiko (Naomi) | Hinata (Clarity) | Grell | Rima (Tweety) | Luna (Luce) | Lilia (Sfoglia) | Mona (Regeneration Paja) | Shirei (Chill) | Lucifer (Duke) | Celiné (Gothic & Lolita Yuki Movie ver.) | Disney (Kagamine Rin) | Avalon (Lunatic Queen) | Roxette "Rory" (Icarus) | Edriel (Eos) | Daphne (Angry) | Memoria (Tina) | Anemone (Barasuishou) | Haigha (Prunella) | Integra (Souseiseki 2007)| Kanga (Ddalgi) | Callistra (Elisabeth) | Chióni (My Melody) | Sade (Shinku 2006) | Aldreia (Kirsche) | Granaté (Mir) | Rowan (Classical Mad Hatter) | Absynthe (Valko) | Misae (Full custom) | Iika (Poison Girl full custom) | Atlas (Glen) | Nemesis (Hednar) | Amalthea (Natalie) | Laverna (Vendettina) | Edelweiss (Classical White Rabbit) | Ilse (Ciel) | Nona (Rhiannon) | Envy (Lilith) | Lir (Romantic King)| Nadiha (Suigintou 2007) | Lindri (Nosferatu) | Mercury (Midnight Deja Vu) | Lazaro (Horizon) | Adna (Helios) | Agathe (Jaldet) | Eden (Neo Angelique) | Aurora (Prupate) | Irina (Bloody Red Hood)