Kirjoittaja Aihe: Mollamania  (Luettu 24322 kertaa)

uniusva

• OOAK
  • jösses
Vs: Mollamania
« Vastaus #15 : Heinäkuu 01, 2014, 23:47:29 ip »
^ ei voi, se on vain nettikauppa. Joku oli muistaakseni luullut että sieltä voi ihan paikan päältä ostamassa käydä, en kuollaksenikaan muista miten siinä kävi mutta ei pitäisi olla mahdollista.
{ himeko (06 hina ichigo) • cristel (frara) • alissa (coco) • azure (07 souseiseki) • daleia (14 shinku) • liesel (kagamine rin) • sonata (clair) • bonnie (kaname madoka) • noëmi (barasuishou) • elysion (dotori) • winter (akemi homura) • miela (maretti) • darlene (milch) • callisto (angry) • vrina (tina) • kilta (paradis) • liliya (joujou) • eloise (aquel) • aramary (puki) • lucrezia (ciel) }

{ instagram: @unisulka }

vanha käyttäjänimeni oli Lolly!

sonne12

• Stock
  • **
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2014, 00:07:33 ap »

Joku oli kai lähettänyt Mollamaniaan sähköpostia noudosta ja oli päässyt omistajaa tapaamaan. 8)
Kotona:Neea (Romantic Alice Pink.), Minttu (Merl)
Evie (Alice du Jardin), Ronja (Dal Heiwa), Suigintou (Suigintou 2014) sekä Kirakishou (Kirakishou 2014).

~ These are the things we lost in the fire ~

Puppeteer

• MIB
  • En pelkää pimeää~
« Vastaus #17 : Heinäkuu 02, 2014, 00:33:12 ap »
Minä olen hakenut pari vuotta sitten ostokseni Mollamaniasta, mutta vasta maksun jälkeen ja se sovittiin erikseen. En tosin muista, että tarjosiko hän itse sitä vaihtoehtoa, koska näki osoitetiedoista missä asun.

Siniirr

• Moderaattori
  • NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
« Vastaus #18 : Toukokuu 13, 2016, 20:33:19 ip »
Tähän ei ole kirjoitettu pitkään aikaan, mutta nyt on minusta aihetta vähän keskustella tästä asiasta. Oon itse kannattanut Mollamaniaa vuosia, mutta viimeaikoina tilaan sieltä yhä harvemmin ja taidan lopettaa sieltä tilaamisen kokonaan. Selailin Facebookkia ja siellä oli Pullip Suomi sivulla tälläinen viesti:
"Joo älkää tilatko Mollamanista yhtään mitään. Tilasin yli kuukausi sitte Nana-chanin sieltä, maksoi postikulujen kaa ja melkeen 200€. Laitoin pari päivää sitten viestii sinne että missäs tää nukke on kun sanoit että toimituksessa kestää vajaat 2vk, ja kuukausi menny. Sain äske vastauksen että "Nukkea ei ole maksettu ja nukke on loppunut" vaikka nukke kyllä tasan maksettiin. Ei h***etti oikeesti, oon tilannu mun 3 nukkee sieltä ja kaikki peruukit chipit jne. Mut en kyl enää tilaa. Päätin nyt kertoo teillekkin."

Kirjoittaja vakuuttaa että ovat siis maksaneet nukkensa jne. Mutta tässä mättää minun silmään aika monta asiaa. Ensinnäkin se, että Mollamanialla kestää kuukausia vastata. Sillon kun tilasin ekoja kertoja sieltä vastaukset tuli nopeasti jne. Viimeksi eli pari kuukautta sitten kun tilasin sieltä Mollamanialla kesti vastata kuukausi viestiini, tilausvahvistuksen lähettämisessä taisi mennä parisen viikkoa ja itse tilauksen saapumisessa meni 2kk eli 3kk prosessi itsellä tämä. Tässä tilauksessa tosin Cancanilla kesti jostakin syystä peruukin kanssa, mutta se, että vastauksissa kestää näin pitkään Mollamanialla saa mut ajattelemaan asioita. Eikö sitä enään kiinnosta pitää yritystään yllä? En toisaalta usko, että siellä on aivan järkyttävää ruuhkaa siihen nähden että Mollamanialla on todella kova kilpailija Kilala. Oon kuullut että moni tietämäni ihminen tilaa sieltä tai jostain muualta nukkensa. Lisäksi tämä, että Mollamania ei ole informoinut tätä ostajaa siitä, että nukkea ei ole enää on mun mielestä todella outoa lisäksi myös se, että Mollamania ei edes ilmoittanut ostajalle siitä, ettei maksua ole tullut tilille on kans outoa.

Toisekseen, nukkejen hinnat Mollamanian sivulla kertoo mulle sen, että sillä menee huonosti. Ymmärrän, että siihen lasketaan mukaan tulli, postimaksut ja Mollamanian oma pieni tulolähde mutta silti. 2010 sain nukkeja oikeasti ihan kohtuu hintaan, kallein taisi olla Pullip Elisabet 135euroa, mutta nykyään kun vilkuilee hintoja ja katsoo tuotakin viestiä niin 200euroa nukesta? Tuntuu vaan niin mahdottomalta, ostaa noin kalliilla joku nukke mitä on saatavilla vielä, ja toki siellä on myös 180 maksavia ja halvempia.

Oon itse ainakin tosi järkyttynyt tuosta viestistä minkä luin ja en ole aktiivisesti tilannut Mollamaniasta enää ja taidan jättää tilaamisen sieltä kokonaan. Tämä ei ole varmasti ensimmäinen negatiivinen palaute Mollamanialle. Mitä mieltä muut ovat? Meneekö Mollamanialla huonosti?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2016, 20:38:59 ip kirjoittanut Kitty »

Kanttarelli

• Kannatusjäsen
  • OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #19 : Toukokuu 13, 2016, 23:59:10 ip »
Mä en olisi noin ankara Mollamaniaa kohtaan jonkin yksittäisen tapauksen takia. Sitä paitsi tuollainen pankkisiirtohan on hyvin helppo osoittaa tiliotteen perusteella, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Mutta jos on tapahtunut jokin näppäilyvirhe tai muu seikka miksei Mollamania ole maksua saanut, niin eihän sen asia ole kysellä tilaajien perään että maksatkos. Moni varmasti on vuosien aikana jättänytkin tilauksensa maksamatta syystä tai toisesta joten se on todennäköisesti yritykselle arkipäivää että kaikki tilaukset eivät toteudukaan ja ei siinä enää aleta perään kyselemään.

Itselläni on vain hyviä kokemuksia. Toki välillä toimitusaika on venynyt kahdesta viikosta muutamalla päivällä, mutta hyvin luotettava firma mielestäni. Olen tilannut Mollamaniasta yhteensä 6 nukkea, kaikissa yhteydepito on toiminut erinomaisesti. Vastaukset tilauksiin ovat aina tulleet parin päivän sisällä.
*Omat nukkeaarteet*
Pullipit: Classical Alice, Classical Alice Sepia version, Eve Sweet
Dalit: Loa, Chenille du Jardin
----
+ Blythe*3, Kikipop*3, muutama bjd ja jokunen monsteri

Siniirr

• Moderaattori
  • NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
« Vastaus #20 : Toukokuu 14, 2016, 00:29:11 ap »
Kanttarelli harmi vaan tämä ei ole yksittäistapaus tai ainut negatiivinen kokemus. En tietenkään väittänyt että Mollamania olisi epäluotettava firma. Kyseinen henkilö on laittamassa Mollamanialle kuittia ostoksestaan, odotellaan mitä tapahtuu sen suhteen. Voi olla että Mollamania on ollut huolimaton tämän asian suhteen eikä ole edes huomannut koko nuken maksua.

Itsekkin olen tilannut Mollamanialta 15 nukkea suurinpiirtein, myös muita nukkeja tullut tilattua. Tässä vuosien varrella on tullut huomattua että Mollamanian asiakaspalvelu hidastuu vuosi vuodelta.

Hijiri

• OOAK
  • ♥ Nättipojat ♥
    • Hijiri @ Twitter
« Vastaus #21 : Toukokuu 14, 2016, 00:37:30 ap »
Olen samoilla linjoilla Kanttarellin kanssa. Vaikka negatiivisia kokemuksia onkin useampia, mahtuu joukkoon myös niitä positiivisia vastaavia. Jokaisella firmalla on varmasti sekä ylä- että alamäkiä. Lisäksi on aika epätodennäköistä, että firma ei huomaisi lähes 200 euron siirtoa, sen sijaan mahdollinen Kanttarellinkin mainitsema näppäilyvirhe on ihan mahdollinen. Pankki toisaalta yleensä ilmoittaa maksuvaiheessa jos näin on käynyt mutta voi myös olla, että summa on siirtynyt tilille, jonka numero poikkeaa numerolla tai kahdella tilistä, jonne summan olisi pitänyt siirtyä. Pankistakin kannattaa kysellä tällaisissa tapauksissa, että onko raha varmasti lähtenyt tililtä jos toinen sanoo, että on maksanut ja toinen, ettei rahoja ole näkynyt.
Kotona: Isul Hamilton (Akira)

Werna

• MIB
  • Pullipisti
    • Flickr
« Vastaus #22 : Toukokuu 14, 2016, 14:04:55 ip »
Minäkin tilasin harrastuksen alkuaikoina muistaakseni neljä ekaa nukkea Mollamaniasta. Firman yrittäjähän harrasti silloin itseni nukeilla aktiivisesti (tosin pääasiassa Blytheillä) ja kirjoitteli mm. täällä foorumilla. Vaikutti mukavalta ja luotettavalta ihmiseltä. Silloin nukkejen hinnatkin olivat kohtuullisen kilpailukykyiset jos vertasi muihin Euroopasta saataviin nukkeihin. Itse taisin maksaa noista omistani 90-120 euroa +pk:t.

Viime aikoina olen itsekin paljon kuullut tuosta, että toimitusajat ovat pidentyneet. Vaikuttaa siltä, kuin yrittäjän elämässä olisivat muut asiat tulleet tärkeämmiksi ja nukketouhusta tullut pakollinen paha. Silloin kannattaisi varmaan miettiä, laittaako kunnialla pillit pussiin ennen kuin saa peräänsä lauman tyytymättömiä ostajia ja kyseenalaisen maineen.

Sen sijaan en jaksa uskoa, että yrittäjä yrittäisi tietoista huijausta tuolla maksuasialla. Sellainen ei olisi kannattavaa, sillä ostaja pystyy aina todistamaan oston kuitilla ja tiliotteella. Kiinnijäämisen riski olisi 100%. Jokin väärinkäsitys, näppäilyvirhe tai maksun huomaamattomuus tuntuu todennäköisemmältä. Munäkin haluaisin kyllä kuulla, miten tämä tarina päättyy.
Pullipit: Rebecca (Asuka), Justine (custom Cornice), Fanny (Clarity), Alisa (Aya), Miona (Youtsuzu), Maija (Greggia)
Dalit: Leonoora (Tezca), Amalia (Angry), Vilmiina (Milch), Eevi (Hangry)
Taeyang: Sam (Filato)
+ BJD:t 4 kpl & Blythet 2 kpl

*Flickr*

*Instagram*

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #23 : Toukokuu 14, 2016, 19:26:15 ip »
Minä olen kanssa kuullut paljon ja joku omakin kyselyni vastaus kesti niin kauan että totesin että sieltä en tilaa.

Tuosta maksamisestahan voi ollakin, että on yksittäistapaus, että en ole hirveästi siitä/vastaavaa kuullut. Katsotaan mihin tämä päättyy, mutta mielestäni tässä informaatiossa ei haettu sitä että "älkää ostako mollamanialta se vie teidän rahat" vaan juurikin niitä viiveitä ja muita mitä on tapahtunut.
Mutta mielestäni on ehdottoman tärkeää tietää jos pelkän vastauksen saamiseen menee joskus 2-4 viikkoa (en ole ainut), tai tuotteen lähettämiseen tai noutamiseen menee yli kuukausi, jos tavaran pitäisi olla jo varastossa, niin kyllä se on ihan ilmoitettavan arvoinen asia. Varsinkin kun heillä on pitkä hyvä maine, ennen asiat menneet sukkelaan ja nyt tilanne on selvästi tässä vuosien mittaan huonontunut. Niistä on tärkeä asia ilmoittaa kanssaharrastajille, jokainen voi sitten itse päättää haluaako tilata. Ainakin tietää varautua odottamiseen.

Minä ainakin haluan tietää ennen kuin tilaan jos jollakin firmalla kestää pitkään joka asiassa.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Siniirr

• Moderaattori
  • NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
« Vastaus #24 : Toukokuu 14, 2016, 19:39:53 ip »
Katsotaan mihin tämä päättyy, mutta mielestäni tässä informaatiossa ei haettu sitä että "älkää ostako mollamanialta se vie teidän rahat" vaan juurikin niitä viiveitä ja muita mitä on tapahtunut.

Niin tätä minäkin sinäänsä yritin painottaa. En minäkään usko, että Mollamania tahalleen ketään huijaisi, ei tietenkään. Ihmisiä me vain ollaan ja virheitä sattuu.

Oon Wernan kanssa samaa mieltä siitä, että tosiaan huomaa, että Mollamanialle on tullut elämään muita tärkeimpiä asioita kuin tuo yrityksen ylläpitäminen ainakin viiveistä päätellen. Itsekkin haluaisin tilata firmalta joka on suht nopea vastauksissaan eikä joutuisi odotella monia kuukausia. Minulle viikko tai pari ei ole paha, mutta jos menee oikeasti 1-2kk jossain asiassa (ei postin vaan yrityksen kanssa) niin silloin se turhauttaa.

Teetä

• Custom bait
  • *
  • Juokaa teetä♡
« Vastaus #25 : Toukokuu 14, 2016, 23:29:21 ip »
:/ Mitäs tähän nyt pitäisi sanoa..?

Sääli homma kun niin kovin monella on negatiivista palautetta. Itse olen jollakin tavalla ymmärtäväinen tätä molliksen omistajaa kohtaan. Hänhän koko yritystä perheen oheella yksikseen pyörittää. Tuohon mollamanian huijaus juttuun vielä että en usko ollenkaan että mollamanian omistaja huijaisi! Sekaannus on saattanut sattua mutta en usko että homman syy on vain mollamania. Tai no ainahan sekin on mahdollista. ._.
Lopettelen nukkeilua Pullippien puolelta ja siirryn hartsisiin!

Insta♡ https://www.instagram.com/dollteaparty/

Kanttarelli

• Kannatusjäsen
  • OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #26 : Toukokuu 14, 2016, 23:52:40 ip »
Kitty ja muut, totta on tietenkin että on hyvä antaa myös kriittistä palautetta, eikä tuollainen yksityisyrittäjä tosiaan pysty tai halua olla 24/7 yrityksessään töissä, joten reagointi on isompia firmoja hitaampaa. Mutta ei pillejä kannata pussiin laittaa niin kauan kuin kauppa käy, mutta ehkä yrittäjän pitäisi tarkistaa minkälaisia toimitusaikoja sivuillaan lupailee ja päivittää niitä, jos käytäntö ei kuitenkaan toimi aiemman mukaisesti.

Mitä hintoihin tulee niin ei Kilala yhtään halvempi näytä olevan. Suomessa nuo alvit ym. kulut vain ovat niin suuret esim. Saksaankin verrattuna.
*Omat nukkeaarteet*
Pullipit: Classical Alice, Classical Alice Sepia version, Eve Sweet
Dalit: Loa, Chenille du Jardin
----
+ Blythe*3, Kikipop*3, muutama bjd ja jokunen monsteri

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #27 : Toukokuu 15, 2016, 00:56:11 ap »
Joo, hinnat on Suomessa kyllä kaikki kalliita (oli se sitten nukke tai ei), kaikesta pitää yrittäjän maksaa tullit ja alvit ja kaikki, ja tietysti pitäisi myös voittoa saada, tuskimpa kukaan nukkekauppaa pyörittää huvin vuoksi ilman katetta!

Ja tosiaan en ole sanomassa/käskemässä että elkää sieltä tilatko, itsekin olen skeptinen tuosta että olisko ihan rahaa muka huijannut, mutta minä nyt en tilais sieltä normipullippia muutenkaan - niin kauan jos sen saa halvemmalla jostain muualta. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuuksia, halua tai ottaa "riskiä" tilatessa ulkomailla, ja etenkin harrastuksen levinneisyyden ja yleistymisen kannalta Suomessa on Mollamania tehnyt toki upeaa työtä. Kuitenkin on hyvä tietää että tilanne ei ole enää sama mitä se oli ennen. Ehkä asia tosiaan paranisi jos hän päivittäisi tietojansa nykytilanteesta nettisivulle. :)
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Siniirr

• Moderaattori
  • NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
« Vastaus #28 : Toukokuu 15, 2016, 01:45:52 ap »
Niin, en siis edelleenkään ole väittänyt että Mollamania olisi huijannut vaikka kaikki tykkää jotenkin niin ajatella? ;D

Ja itse olen ollut myös vuosia jo ymmärtäväinen Mollamanian tilanteesta ja tottakai jos olen sieltä jotain tilannut olen odotellut ihan rauhassa enkä hoputellut, mutta täytyy sanoa, että on olemassa muita firmoja jotka vastaa nopeammin ja hoitaa tilaukset sutjakkaammin. Sen takia en voi oikein hirveän positiivisia asioita Mollamaniasta vastauksien nopeuden suhteen sanoa.

Minusta olisi ehkä hyvä jos Mollamania laittaisi tietoihinsa jonkun näköisen työajan tai työpäivät ylös tai muun tiedon, mistä kaikki näkisi ja tietäisi paremmin siitä kuinka pitkään Mollamanialla kestäisi vastata tai lähettää tilaus. En toisaalta tiedä vaikuttaisiko se asiaan mitenkään.

Lisäksi kuten osa on sanonut, minuakin haittaa se, ettei Mollamanian sivua päivitetä oikeastaan ikinä. En sano että kuvia pitäisi vaihtaa vaan että uusia tuotekuvia ei tule hirveän usein ja jotkut tuotteet ovat olleet loppu jo pitkiä aikoja eikä niitten kuvia ole poistettu siltikään valikoimista. Toki tätä oli jo silloin kun tilasin ekaa nukkeani sieltä, se ei näkynyt sivulla että olisi ollut varastossa, mutta kun kysyin tuotteesta minulle ilmoitettiin että sitä löytyy varastosta. ;D Tämä on tosin aika sivuseikka.

// Ja joo Kilala ei ole erityisemmin halvempi, mutta Kilala hoitaa tilaukset todella nopeasti, olen tilannut sieltä muutamia kertoja.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2016, 01:48:37 ap kirjoittanut Kitty »

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
« Vastaus #29 : Toukokuu 15, 2016, 17:25:42 ip »
Tuskinpa mistään huijauksesta on kysymys.

Kilalan AsPassa työskennelleenä voin sanoa, että vähän samantyylinen tapaus on osunut vastaan. Asiakas oli tilannut ja maksanut nuken, mutta järjestelmä oli jotenkin heittänyt, eikä maksu ollut "varmistunut" kaupan järjestelmissä. Tilaus ei koskaan mennyt perille asti ja nukke ehti loppua varastosta, ennen kuin asiakas tajusi kysellä, että mistähän kiikastaa kun ei oo nukkea kuulunut. Rahat hän sai toki pikimmiten takaisin, mutta tällaisia  ihimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille, eikä yksittäistapausten nojalla viitsi koko yritystä alkaa boikotoimaan. Joko Mollamaniankin järjetelmä todennäköisesti kettuillut, tai jos hän manuaalisesi hoitaa tilaukset (en ole koskaan tilannut sieltä, niin en tiedä miten toimii) niin jäänyt huomaamatta, ja joku toinen siinä välissä ehtinyt ostaa nuken.

Mistä puolestaan olisin huolissani, on tuo vastausaika. Varmasti turhauttavaa yrittää setviä tilannetta, jos vastausta saa odotella viikkoja! Joskus Mollamania päivitteli etusivulleen että muut työt/perhe/jotain vie aikaa ja lähetykset voivat viivästyä, mutta nykyään heillä ei taida olla päivityksiä kuin varastontäydennyksistä? Johan firma on vuosia pyörinyt, kenties oman harrastusinnon/ajan puutteessa bisnekset ovat muuttuneet intohimosta pakkopullaksi, eikä homman pyörittäminen tai asiakkaat enää kiinnosta? En uskalla tätä sen enempää spekuloida, kun en tiedä tilanteen tosiasioita ja taustoja, mutta hämärää joka tapauksessa mielestäni.

Korkeista hinnoista voi syyttää verotussysteemiä. Nukkejen myynnistähän menee se neljäsosa alvina valtiolle, jo se yksinään pompauttaa Suomen hinnat (kaikkien tuotteiden osalta) korkealle. Siksi suomalaisten nukkevälittäjien on pakko pitää hintansa esim. Plasticpopia korkeampina, jos mielivät päästä edes omilleen. Ja onhan nukkejen hinnat muutenkin kasvaneet huimasti; Muistan ekaa nukkea hankkiessani, miten 80 euroakin tuntui ihan tähtitieteelliseltä  ;D
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose