Kirjoittaja Aihe: Tulli ja maksut  (Luettu 27745 kertaa)

Dormouse

• NRFB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
Vs: Tulli ja maksut
« Vastaus #105 : Maaliskuu 21, 2017, 18:25:25 ip »
Kiitos Milly sinullekkin. En tosin tajunnut pätkääkään tuosta tullauksesta... DHL kuulemma ottaa itsetullauksesta maksun ja UPS ilmeisesti myös. Mutta tarkoitin nyt sellaista, että kotiin tulee lappu ja voi itse tullailla netissä... Minulta meni jotain varmaan ohitse pahasti, mutta ::).

Pohdin siis ebaysta ekan byulini ostoa ja cocottea ei saa siellä atm euroopasta, joten pitäisi us tilata. Ja halvin suomeen uuden postittava postittaa tuolla. Ja sen paketin itsetullauksesta ei pitäisi tulla sitten mitään lisämaksuja? Kai. Mutta pitää pohtia, kun hommasin aamun aikana tuon yllärineitokaisen... Kovasti kyllä tekisi mieli tuo neiti tilailla, mutta lisäksi vielä tullit niin alkaa olemaan suolainen hinta. Toisaalta onhan se sold out.
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

Petits pas

• Stock
  • **
  • Pikkuisin askelin
    • Insta
« Vastaus #106 : Maaliskuu 21, 2017, 19:27:43 ip »
Onkohan tää nyt oikea keskustelu kysyä, mutta moni teistä on kai tilannut ebayn Magma heritagelta - onko mennyt paketit tulliin (ja onko muuten sujunut kaupat hyvin)? Tekisi mieli tilata, mutta kun muistelen joskus lukeneeni jotakin negatiivista vaikka myös positiivista?
Kotona: Cirppu (Siry), Piper (d.X), Koko (p.fc), Kerttuli (p.X), Paraplyy (Paradis), Rica (Icarus), Aiju (Hanaayame)
sekä littlet Dal Lepupu ja Pullip Mir
Toiveissa: joku ihana uusi Byul, kunhan julkaisevat!
Tulossa: ?

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
« Vastaus #107 : Maaliskuu 21, 2017, 23:38:24 ip »
Siis, jos ihan tavallisesti tilaa jotain EU:n ulkopuolelta yli 22€ arvosta, se menee tulliin. (Ellei ihme tuuri käy, ja virallisesti kai kuuluisi silloin itse ilmoittaa tulliin että saa maksaa siitä verot, mutta harvapa niin mahtaa tehdä...;) ) Sitten tulee postissa lappu (tai voi nähdä netistä seurannastakin) että tuote pitää tullata, ja www.nettituonti/tulli.fi tms sivulla sen voi sitten helposti hoitaa. Kun maksu on suoritettu, tulli vapauttaa paketin postin toimitettavaksi.Tämä on siis muuten maksutonta, paitsi tietysti se alv ja mahdollinen tullimaksu on maksettava.
My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

Hijiri

• OOAK
  • ♥ Nättipojat ♥
    • Hijiri @ Twitter
« Vastaus #108 : Maaliskuu 21, 2017, 23:50:39 ip »
Minulle ei ole enää aikoihin tullut paperiversiota tullattavasta lähetyksestä vaan sen sijaan sähköpostiin tulee ilmoitus, jossa kerrotaan saapuneesta viestistä Nettipostiin. Postin sivuille kirjautumisen jälkeen puolestaan saa kirjallisen selvityksen tullattavasta lähetyksestä sekä eri tavoista, joilla tullaksen voi hoitaa. On siis tärkeää seurata sähköpostia säännöllisesti jos on tilannut yli 22 euron arvosta jotain EU-alueen ulkopuolelta.
Kotona: Isul Hamilton (Akira)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #109 : Maaliskuu 22, 2017, 03:41:39 ap »
Dormouse: Mulla on joskus tullannut UPS enkä muista että se olisi juuri ekstraa maksanut enkä todellakaan joutunut "tuplatulleja" maksamaan. Toki tästä on monta vuotta, mutta aina jos jollain puljulla on tuo tuo, tullaus hoidettu minun puolesta (eniten olen käyttänyt sihen UPS:ää, kolmesti ehkä?)  enkä ole koskaan joutunut maksamaan tulleja "kahta kertaa." Silloin kun vielä tullaus hoidettiin tullissa, tämä oli hemmetin kätevää kun ei tarvinut sinne mennä ja tullasivat mukana tulleen laskun mukaan... Eli jos lasku tms summa oli laitettu alemmas niin ne tullasivat sen mukaan...  ;D Mutta joo nykytullaus on helppoa eikä maksa ylimääräistä (ennen oli joko tulliin tai tuo postin tullaus joka on edelleenkin mahdollisuus johon tulee 20e lisähintaa -___-;;; ) niin en ole sitä juuri enää käyttänyt sitten.

Milly: Miten noissa sitten, meinaan että jos sä oot maksanut myyjälle postit ja se postittaa sen niin missä vaiheessa olet maksanut sen tuplan? Silloinko kun se saapuu suomeen ja on ikäänkuin maksettava että saat sen? (Kuten postiennakolla?) Luulisi että se veloitetaan jo lähettäjän päässä, eihän siitä muuten ole mitään hyötyä heille?!?  ???

Petits pas: Magmalla on välillä ollut myös huonoa palautetta vuosien mittaan, olen heiltä eka kertaa tilannut vuonna 2006 ja itse olen aina ollut tyytyväinen kaupankäyntiin. Kymmeniä nukkeja tullut sitä kautta hankittua. Jossain välissä taisi hänen äiti olla puikoissa enempi ja oli enempi ongelmia. Sen verran kuitenkin kun noita ongelmia vuosia sitten alkoi magman kanssa tulemaan, niin siirryin ostamaan kaiken ebayn kautta niin on se palautteenjättömahdollisuus ja hiukan turvallisempaa. Ja siis vain koska muilla oli ongelmia, itse olen aina saanut mistä olen maksanut ja nyt tuli vuolaasti kiitoksia kun "palasin asiakkaaksi."  ;D
Tästäkin on varmaan jo vuosia kun niitä ongelmia oli, mutta pari vuotta kerkesin tilata heiltä ihan suoraan. En tiedä pitäisikö magmalle tehdä oma ketju?
Monta vuotta se on kuitekin minun korviini ja käyttööni ollut taas luotettava että tuosta jutusta on jo vuosia. Välillä voi välillä edelleenkin saada epäkohteliaita vastauksia heiltä ja jossain välissä oli nyt suomeenkin osto mahdotonta, ilmeisesti koska joku törppö oli tilannut muttei maksanut, mutta nyt se on taas mahdollista. Eli olisiko ollut hetken ettei tämä sama henkilö voi tilata uudestaan?
Mulla on mennyt paketteja sekä tulliin että ohi, viimeisin tilaus tuli läpi. Varmaan vaikuttaa se uskaltaako pyytää laittamaan hitnaa alas, sillä saattavat merkata esim 40$ automaattisesti jolloin se taas voi suomessa narahtaa tulliin. Eli joutunee itse pyytämään alhaisempaa hintaa mahdollisesti?

Mulla tulee edelleen aina paperiset tullauslaput kotiin enkä ole koskaan saanut sitä sähköpostiini. Oletko Hijiri varma ettet ole ilmoittanut niille sähköpostiasi tai jotain jonka vuoksi näin tekevät? Vuosia on ollut ja edelleen tulee siis paperiset laput mulla. Tullauksen jälkeen tulee kyllä mailiin vahvistus.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Vanamo

• Kannatusjäsen
  • Stock
  • Elda
« Vastaus #110 : Elokuu 15, 2018, 09:14:03 ap »
Voin omakohtaisesti asian kokeneena raportoida, että nettitullaukseen ei tarvita tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitusta sen enempää paperisena kuin digitaalisena versionakaan.

En ole enää aikoihin luottanut siihen, että Posti ilmoittaisi lähetysteni olevan lähipostissa noudettavissa, niin monta kertaa ovat ilmoitukset jääneet tulematta. Mutta en osannut varoa, että tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitus saattaisi MYÖS jäädä tulematta. Minulle se tulee (tai siis sen pitäisi tulla) sekä Netpostiin että paperiversiona kotiin. Aloin ihmetellä, kun Mandarakelta tilaamaani Yagen Toushirouta ei alkanut kuulua eikä näkyä. Maanantaina sitten ihan piruuttani ennen töihin lähtöä vilkaisin Mandaraken viestissä ollutta seurantalinkkiä ja totesin nopean laskutoimituksen jälkeen Yagenin maanneen Suomessa tullivarastossa jo 19 päivää. No, lähetyksiähän ei säilytetä kuin 20 päivää, joten pienoinen paniikkihan siinä iski.

En edes tiennyt, mihin olisi pitänyt ilmoittaa, ettei minulle ollut edes tullut tietoa siitä että tavara pitää tullata. Päätin kokeilla saisiko tullauksen onnistumaan netissä ilman saapumisilmoitusta. Ja onnistuihan se. Siihen tarvittiin tilausvahvistuksen tietojen lisäksi vain saapumispäivä ja paketin paino, ja ne sain Postin paketinseurantatiedoista.

Nyt on Yagen turvallisesti kotona ja kaikki siltä osin kunnossa. Mutta sen kyllä opin, että stalkkaan nyt seurantalinkkiä joka ainoan paketin kohdalla ainakin kolmen päivän välein.
"Asioiden keksiminen ei ole koskaan vaikeaa", rouva Oliver sanoi. "Vaikeus on siinä, että keksii liian paljon ja sitten kaikki käy liian monimutkaiseksi ja joutuu hylkäämään jotkin keksinnöt ja se on aika sietämätöntä." - Agatha Christie, Kuolleen miehen huvimaja, WSOY 1992.