Kirjoittaja Aihe: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 22.3.2017*  (Luettu 134241 kertaa)

Kendral

• Custom bait
  • *
  • Ciels tribute~
    • PULLIPKENZUU
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä kustomoinnista!
« Vastaus #180 : Lokakuu 25, 2011, 19:33:09 ip »
kävi näin että obitsun rautatapit kaikki menivät rikki niin mistä väsään niitä lisää nopee:(!
~Kotona: Brooke(Clarity) Souseiseki, Hikaru/alice(RAPV) Eddy(Kain) Miku(Hatsune Miku LoL ver.) Keikoharumi "Haru"(Grell) ♥
~Tulossa kotia kohti:
~Unelmissa: Shinku-chan ♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #181 : Lokakuu 27, 2011, 03:47:07 ap »
Lainaus
Meikin poistoon:
-Isopropyylialkoholi/2-propanoli jne. Saa apteekista 6-7e/100ml tai autokampetta myyvistä kaupoista jäänestoa, samaa kamaa, katso että on 99% 2-propanolia!!! itselläni on startin jäänestoa 4e/litra, jäänesto tulee huomattavasti halvemmaksi

OMALLA VASTUULLA:
-hiomapaperi 600 tai hienompi, mielellään 800 tai 1000 tai 1200, stock-meikit on usein vaikeita poistaa suosittelen ennemmin hiomapaperia kuin kynsilakanpoistoainetta, koska se ei ainakaan koskaan syövytä muovia.

-ASETOONITON!!! kynsilakanpoistoaine, pese heti puhdistuksen jälkeen, en voi taata etteikö tämä tekisi muoville jotain, itselläni ei ole vielä mitään tapahtunut, mutta on sen verran jytympää kamaa että en kyllä lupaa etteikö jotain voisi käydä.

Itse olen käyttänyt TRIND-merkkistä kirkasta asetonitonta kynsilakanpoistoainetta ja puhdistui hyvin ja naamalle ei käynyt mitään. En voi kuitenkaan taata kahden kokeilun jälkeen (ekalla kerralla jäi valkeita lakkajäämiä [huomaa että lakkajäämiä voi tulla isopropyylialkoholillakin], stock-meikin puhdistuksessa ei ongelmia) että olisi varmasti turvallista.
Varmaan itse puhdistelen tällä jatkossa noita huonosti lähteviä stock-meikkejä.
Muista aina puhdistaa pää välittömästi vedellä sen jälkeen kun olet puhdistanut sen kynsärillä. Hiero vaikka sienellä oikeen että varmasti ei jää jäämiä siihen.

Olen muokannut lisää tietoa asetoonittomasta kynsilakanpoistoaineesta.

Jos olette käyttänyt jotain kynsäriä, kertokaa tekikö muoville mitään ikävää = sulamista, tahroja (värillisissä varsinkin), lähti muovi kävelemään, pehmenemistä, tummumista jne.
Vai oliko ihan hyvä lopputulos. Ilmoita tarkasti kaikki ominaisuudet käyttämästäsi aineesta, myös kuvan voit laittaa.

Listailen näitä sitten tuonne ekaan viestiin.

---

Kendral: Kysyisin mollamaniasta voiko niitä tilata. Jos ei niin ehkä joku voisi myydä selaisen kauppapaikalla. Helpottaisi myös millainen osa on rikki, voiko sen tehdä ihan rautalangasta uuden vai ei.

Emppuonpahis: Käy jos ei ole öljyä. (oil)
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Kiidu

• Stock
  • **
« Vastaus #182 : Lokakuu 27, 2011, 20:57:16 ip »
^^Mä oon käyttänyt jotain Mavalan. Mulla toimi loistavasti eikä tullu mitään. Hioin kyllä sitten vielä nassua vähän mutta tuskin se paljon vaikuttaa.

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #183 : Marraskuu 01, 2011, 23:28:32 ip »
Oman nukkeni stock -meikki oli sen verran tiukassa ettei lähtenyt isopropyylialkoholilla vaikka kuinka laitoin hauteeseen muhimaan ja hinkkasin. Päätin sitten riskeerata ja kokeilla huvikseni asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta ja tällainen oli tulos. Tuo on osittain jo hiottu kuntoon, mutta tuollaista röpelöisyyttä kynsäri voi tehdä. Ei auta, että sen pesee pois heti, vaan nuken muovi syöpyi heti kun aine kosketti kasvoja.

Käytä asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta siis varauksella!

Käyttämäni merkki oli Trind; Acetone free, extra mild ja se oli väritöntä. Olin aikaisemmin todennut sen ihan hyväksi BJD päiden putsaukseen, mutta nähtävästi Pullipien muovi on sen verran erilaista, ettei aineet sopineet yhteen.

Kynsäri jätti myös tällaisia kivoja vaaleita läikkiä ympäri päätä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2011, 20:17:22 ip kirjoittanut Nolluska »
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Informatiivinen nukkeblogi x Henkilökohtainen Tumblr

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #184 : Marraskuu 03, 2011, 00:30:14 ap »
Oho. :o Näemmä todellakin vaihtelee tämän aineen kanssa että tapahtuuko mitään vai ei. Linkkailen ekaan viestiin.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #185 : Marraskuu 03, 2011, 01:14:15 ap »
Oho. :o Näemmä todellakin vaihtelee tämän aineen kanssa että tapahtuuko mitään vai ei. Linkkailen ekaan viestiin.

Saattaa olla, että Pullipin päihin käytettävä muovi on vaihdellut jossain vaiheessa ja joillekin päille se ei siis tekisikään mitään. Eli kemiallista reaktiota ei tapahtuisi. Tiedä häntä sitten, kun missään ei kuitenkaan lue aiheesta mitään.

Ja nuo valkeat läikät jota esittelin toisessa kuvassani eivät lähde pois isopropyylialkoholilla, vaikka aluksi kuvittelin sen olevan päällysteestä jääneitä läikkiä. Hiominenkaan ei tunnu auttavan niihin. Mutta kuitenkin, nyt elellään jännän äärellä, että tuleeko nukesta vielä toimiva. :)
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #186 : Marraskuu 03, 2011, 01:35:59 ap »
Oho. :o Lähteekö hiomalla? (Entä uskallatko kynsärillä kokeilla niitä poistaa?) Jos ei muuta niin yrittää blushailla. Minulla tosiaan jäi niitä perinteisiä valkeita läiskiä jotka putsistelin sitten isopropyylillä ja lähtivät. Oliko nukke miten uusi? Minulla reagoimaton on Carol tiny (eli tosi vanha) ja valkeita läiskiä tuli Sageen (kohtuu vanha sekin) ja lähti pois sitten tosiaan. Oliko sun joku uudempi yksilö?

Sekään ei kyllä välttämättä ole varma että milloin nukke on tehty todistaisi jatkon kannalta mitään, se voi olla yhtä satunnaista kuin peruukkien laatuerot samalla nukella... :s

Blogi ~♥

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #187 : Marraskuu 03, 2011, 15:56:14 ip »
Ei jostain syystä lähde edes hiomalla, jätin tosin puolitiehen kun ei jaksanut enempää, mutta juu, ajattelin turvautua vielä kynsäriin niiden kanssa, pitäisi vaan käydä ostamassa uusi pullo. :) Nukke on Neo Noir (09). Jos kiinnostaa, niin ilmoittelen jatkossa miten nuken kanssa on käynyt kunhan jaksan hoitaa asiaa eteenpäin. :D

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
« Vastaus #188 : Marraskuu 03, 2011, 16:13:24 ip »
Amandan naamalle kävi ihan sama homma, itsekin olen kokeillut hioa mutta lopulta päätin vain antaa olla. Nukke on vuonna -06 tai -07 (en muista tarkalleen) julkaistu Pullip Craziia. Olisi kyllä kiva tietää, kuinka sen saisi pois vai saako ollenkaan, sen verta sotkuiselta naama näyttää. Samaista röpelöisyyttäkin on. Inhaa on, kuinka pastellit ottavat todella tiukasti kiinni noihin röpelöihin ja valkeisiin läntteihin, tulee kovin epätasaista.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Ainski

• OOAK
  • 'Cause I ain't well, though I try to be.
    • Watashi no sekai II
« Vastaus #189 : Marraskuu 03, 2011, 17:43:14 ip »
Mites korvien rei'ittäminen, millä tehdään, kannattaako ja onko vaikeaa?
Tänään: Kuu [Dal custom] | Esin [Pullip Seila] | Nanitte [Pullip Miku LOL ver.] | Gra [Pullip Classicla Alice] |
Huomenna:  Emiria [Pullip ... ] |
Ylihuomenna: Pullip Chill | Pullip Nero |
Blogi | Flickr | Myyntiketju | Ostoketju

Sateenkaari

• Stock
  • **
  • Takaisin kuvioissa! (/^ A ~)/
    • DOLL'S ❤ HEART
« Vastaus #190 : Marraskuu 07, 2011, 20:54:35 ip »
Itse tuota aseenitonta kynsilakanpoistoainetta testasin & hyvin toimii !
Suosittelen kuitenkin hinkkaamaan vaikka ikkuna auki , sillä se lemahtia aika myrkylliseltä !  ;D

Tuna

• Custom bait
  • *
« Vastaus #191 : Marraskuu 07, 2011, 21:12:16 ip »
Tuosta meikin poistamisesta sen verran, että olen kustomoinut yli 50 Blytheä plus Dalit ja Pullipit ja Hujoo päälle ja en ikinä ikinä ikinä koskisi niiden naamaan minkään maailman kemikaaleilla.  >:( Käyttäkää hienoa hiekkapaperia pyörivin liikkein ja hellästi painaen ja kärsivällisyydellä. Nuken ihon saa persikkaisen pehmeän näköiseksi, kun ei hoppuile ja lotraa kemikaaleilla.

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #192 : Marraskuu 07, 2011, 21:53:37 ip »
Sanoisin, että kannattaa aina ensin kokeilla isopropyylialkoholia ja jos sillä ei lähde niin voi alkaa hiomaan. Isopropyylialkoholi kun ei tee mitään muoville itselleen.

Hiomapapereista sen verran, että itse olen käyttänyt meikin poistamiseen (sekä modaamiseen) 600-1200 vahvuisia vesihiomapaperia. 600 soveltuu lähinnä suurten asioiden poistoon, eli modaukseen, jos meikkiä haluaa lähteä poistamaan niin sitten joku 1000 voisi olla hyvä. Modauksien yms. viimeistelyyn 1200, jos haluaa siistin pinnan. Ei lähde piirteet katoamaan liian voimakkaan hiomapaperin takia.

Itse ajattelin vielä läträillä erilaisella kynsärillä ihan vain kokeilun vuoksi, minua kiinnostaa mitkä aineet siinä oikeasti saavat nuken muovin kupruilemaan sillä tavalla, kun kerran kaikki asetoonittomat kynsilakanpoistoaineet eivät tuhoa kaikkia nukkeja. :)

..
Lisäys liittyen syöpyneeseen Pullippiini: Sain pienellä hionnalla pään taas tasaiseksi, jos ketään kiinnosti. ^^
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2011, 23:04:16 ip kirjoittanut Nolluska »

Ainski

• OOAK
  • 'Cause I ain't well, though I try to be.
    • Watashi no sekai II
« Vastaus #193 : Marraskuu 14, 2011, 19:42:18 ip »
Argh, etin kaivertamisesta viis sivuu, enkä sitten enää jaksanu :D
Eli, millä kaiverretaan, kannattaako, ja onko siitä jotain hyötyä?
Tänään: Kuu [Dal custom] | Esin [Pullip Seila] | Nanitte [Pullip Miku LOL ver.] | Gra [Pullip Classicla Alice] |
Huomenna:  Emiria [Pullip ... ] |
Ylihuomenna: Pullip Chill | Pullip Nero |
Blogi | Flickr | Myyntiketju | Ostoketju

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
« Vastaus #194 : Marraskuu 14, 2011, 19:43:56 ip »
Kannattaa vaan etsiä tai käyttää hakua, ettei kysy samaa (:

Kaivertamalla voi muuttaa nuken kasvonpiirteitä joten ihan kokemattomalle en sitä suosittele. Kaivertaa voi esim. pelikaupasta siihen tarkoitetuilla pikkupuikoilla (emt miksi niitä kutsutaan...) tai kirurginveitsellä.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose