Kirjoittaja Aihe: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 22.3.2017*  (Luettu 135574 kertaa)

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
Vs: Ostin tiimarista mattalakkaa - voiko käyttää kustomoimiseen?
« Vastaus #165 : Lokakuu 09, 2011, 20:05:17 ip »
Itselläni on saman sarjan kiiltolakkaa glossina, mutta koko naamaa ei pullolakalla kannata tehdä, tulee vaan suttusta, epätasaista jälkeä + kestää ikuisuuden. Kannattaa mennä Fantasiapeleistä pyytämään mattalakkaa nukelle, he kylä tietävät mitä haluat (:  Itse käytän Games Workshopin satin varnish- lakkaa, sellaista puolihimmeää.

Olisi muuten voinut laittaa tuohon kustomointitopahommeliin
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Ewe

• Custom bait
  • *
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä kustomoinnista!
« Vastaus #166 : Lokakuu 11, 2011, 20:46:11 ip »
Hmh, on mulla kysymys: Jos ekan kerran vaihtaa/miten vaihdetaan peruukki??  Pitääkös se voimalla vetää irti? JA Millä saa uuden peruukin kiinni?? Vastaus pian;)
Myyn nuket :c

Anubis

• NRFB
« Vastaus #167 : Lokakuu 11, 2011, 21:00:59 ip »
Tästä ketjusta löytynee vastaukset kysymyksiisi.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #168 : Lokakuu 12, 2011, 00:09:12 ap »
Minulla on myös tuo sama lakka ja se on kyllä aika paksua, kovan kerroksen jättävää tököttiä. Kovetan sillä itse paperista helmiä. En lähtisi sillä koko naamaa käsittelemään ja luultavasti lakka tukkisi suihkupullon alta aikayksikön.
Muutoin tuo lakka ei ole mitään ihmeellistä. Glossin ja mattalakan välillä ei juuri ole eroja ja ainakin omistani tuo glossi mattaa mattaa pahemmin. Mutta se on kyllä hyvin vesiliukoista ja siveltimet on helppo puhdistaa.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

Uppo-Nalle

• Aloittelija
  • *
  • aloitteleva pullipisti :>
    • Nukke-ja nukkekotiblogini
« Vastaus #169 : Lokakuu 14, 2011, 22:19:55 ip »
Siis kysyisin vielä et onko toi 800vahvuinen hiekkapaperi sopivaa pullipille? Ja oheneeko pullipin muovi paljonkin kun sitä hioo? Kiitos jos vastaatte  :) Ainakin meillä on käytetty tota 800 vahvuista hiekkapaperia meikinpoistoon, eikä ole jäänyt mitään jälkiä.
Pikkuiseni Victoria "Vickson" Evanna Marie (Little Pullip Luce) ♥

Nukke-ja nukkekotiblogini: http://huurrettajanukketalo.blogspot.com/

Anubis

• NRFB
« Vastaus #170 : Lokakuu 14, 2011, 22:21:40 ip »
Ekaan kysymykseen löytyy vastaus aloitusviestistä (myös pari viestiä taaksepäin löytyy aiheesta keskustelua) ja tokaan yksinkertaisesti, kuinka paljon hiot niin niin paljon se ohenee. Hioa kannattaa tosin vain jos ei millään muulla tavalla saa meikkiä pois.

Doll☆Overdose

Uppo-Nalle

• Aloittelija
  • *
Vs: Nukkeen tullut naarmuja, APUA!
« Vastaus #171 : Lokakuu 14, 2011, 22:29:19 ip »
Hei peli piip! jenny... whipii on aivan oikeassa kun öljypohjaisia tuotteita ei saa nukkeen laittaa niin ei voi suositella jotain missä on rasvaa. Jos sinulla ei nyt vielä ole tullut mitään tai ei tule niin ei se silti tarkoita että se olisi riskitöntä. Sitä ei passaa siis suositella.

---

Sitten omat kommenttini:

Pyyhekumi tai taikasieni (ei meikin päältä tai todella varovasti jos kokeilet, sopii hyvin vartalolle) tahroihin. Fairyvedellä tai vedellä kostutettu liina tai pesusienikin käy puhdistukseen, älä hinkkaa kovin lujaa meikin päältä. Kostutettu vanupuikko on paras täsmäpuhdistukseen minusta (toimii myös meikatessa tahran poistoon hyvin).

Lakkaan tullut kiiltonaarmu lähtee parhaiten lakkaamalla, joko suihkuttamalla tai ostaa siveltävää pullolakkaa ja sipaisee vähän. Jälkimmäinen tietysti vähemmän hyvä ratkaisu, mutta edullisempi ja ei tarvi aukaista päätä.

Jos taas nukessa on oikea naarmu (kolo/viilto tms.) niin se ei lähde mitenkään muuten kuin hiomalla. Tällöin tietenkään koko meikkiä ei tarvi hioa vaan pelkästään naarmun kohta. Jos naarmu on meikin päällä/vieresä saattaa lähteä meikkikin. Hiomapaperiksi mielellään 800-1200 tai isompi luku. 600kin on melko hieno, mutta jos vaan on 800 tarjolla niin käyttäkää sitä. Pienempi numero kuin 600 on liian rouhea loppuhiontaan se ei anna tarpeeksi sileää pintaa.

Jos naarmu on syvä niin ensin karkeammalla hiomapaperilla ja sitten hienolla sileäksi. Muista että pullipin naama on OHUT eli ei kovin paljoa kannata hioa.

Jos se on kolo niin paras tapa paikata on täyttää se massalla ja sitten maalata. Pullipin naama on kuitenkin todella ohut että näin syvät kolot varmaan on aika harvinaisia.

Näin sanoisin minä. :D

Käykö tuo 800 vahvuinen hiekkapaperi myös meikinpoistoon?

Anubis

• NRFB
« Vastaus #172 : Lokakuu 14, 2011, 22:32:28 ip »
Meikin poistoon suosittelen isopropanolia. Tähänkin vastaus olisi löytynyt foorumia selailemalla tai hakua käyttämällä. Muutenkin kysyit asiaa jo toisessa ketjussa (:

Doll☆Overdose

Uppo-Nalle

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #173 : Lokakuu 14, 2011, 22:40:32 ip »
Meikin poistoon suosittelen isopropanolia. Tähänkin vastaus olisi löytynyt foorumia selailemalla tai hakua käyttämällä. Muutenkin kysyit asiaa jo toisessa ketjussa (:

Mutta muutama sanoi ettei se kävisi, joten minulle jäi asia epäselväksi. :D Käykö meikin poistoon öljytön meikinpoistoaine?

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #174 : Lokakuu 15, 2011, 00:22:25 ap »
Uudemmat meikit eivät ole ainakaan minula lähteneet aina isopropyylialkoholilla poissa eli olen käyttänyt hiomapaperia ja suosittelenkin sitä käyttämään. Hienolla paperilla sievästi hioo eikä liian nopeasti niin kerkeää seurata että milloin meikki on lähtenyt eikä tule hiottua liikaa.

Minun mielestäni se 800kin käy, mutta mitä hienompi sitä parempi. :)

En missään nimessä käyttäisi meikinpoistoainetta sillä siinä on kaikkia ihoa hoitavia ja kosteuttavia aineita.

---

Lisätty asetoonittomaan kynsilakanpoistoaineeseen kohta:
Olen kokeillut tätä ja muovi ei reagoinut, mutta jälki ei ollut yhtä siistiä vaan valkeita jäämiä jäi naamaan jota puhdistelin.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Uppo-Nalle

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #175 : Lokakuu 15, 2011, 21:48:43 ip »
Uudemmat meikit eivät ole ainakaan minula lähteneet aina isopropyylialkoholilla poissa eli olen käyttänyt hiomapaperia ja suosittelenkin sitä käyttämään. Hienolla paperilla sievästi hioo eikä liian nopeasti niin kerkeää seurata että milloin meikki on lähtenyt eikä tule hiottua liikaa.

Minun mielestäni se 800kin käy, mutta mitä hienompi sitä parempi. :)

En missään nimessä käyttäisi meikinpoistoainetta sillä siinä on kaikkia ihoa hoitavia ja kosteuttavia aineita.

---

Lisätty asetoonittomaan kynsilakanpoistoaineeseen kohta:
Olen kokeillut tätä ja muovi ei reagoinut, mutta jälki ei ollut yhtä siistiä vaan valkeita jäämiä jäi naamaan jota puhdistelin.

Eräs tuttuni kokeili asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta, ja se syövytti muovia. Että en itse suosittele kokeilemaan :)

Kendral

• Custom bait
  • *
  • Ciels tribute~
    • PULLIPKENZUU
« Vastaus #176 : Lokakuu 15, 2011, 22:09:34 ip »

Eräs tuttuni kokeili asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta, ja se syövytti muovia. Että en itse suosittele kokeilemaan :)
[/quote]

Minulla ei tullut mitään siitä. Oletko varma että se oli asetoonitonta vai että pullossa luki asetoonia? Tai että sisältää asetoonin jäämiä?
~Kotona: Brooke(Clarity) Souseiseki, Hikaru/alice(RAPV) Eddy(Kain) Miku(Hatsune Miku LoL ver.) Keikoharumi "Haru"(Grell) ♥
~Tulossa kotia kohti:
~Unelmissa: Shinku-chan ♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #177 : Lokakuu 16, 2011, 00:14:36 ap »
Kuvia olisi kiva saada ja maininta tosiaan että mitä ainetta käytettiin. Eli jos molemmat voitte laittaa tiedon siitä tähän niin olisi hyvä.

Itse käytin kirkasta Trind-merkkistä asetoonitonta kynsilakan poistoainetta. Päästä en valitettavasti hoksannut ottaa kuvia ja jäämät on nyt jo putsattu isopropyylialkoholilla.

Tosiaan ei saa olla edes jäämiä asetoonista eikä kannata olla väriä. Asetoni sulattaa/irrottaa hartsista niin kovia kerroksia ja niin nopeasti että karkea hiomapaperikin tekee vähemmän pahaa jälkeä.

Ja tuolla ainakin itsellä tuli testattua että kaikki kynsärit jotka ei tee hartsille mitään niin voi tehdä pullipin muoville jotain.

Kuvia asetoonilla putsatusta hartsipäästä: (en ole ottanut kuvia itse)
http://i76.photobucket.com/albums/j4/hunajasieni/Cielhead.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/hunajasieni/Cielheadleft.jpg
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2011, 00:18:24 ap kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Emppunaattori

• Custom bait
  • *
  • Pullipisti
    • Plastic Ocean
« Vastaus #178 : Lokakuu 25, 2011, 18:11:41 ip »
Eli toimiiko pölypastelliliidut pullipin meikkaamiseen?? Onko ne turvallisia??
Ostin Suomalaisesta kirjakaupasta Soft pastel non-toxic merkkisiä liituja.
At home: Destiny (Aya) Alyson (Black Diamond) (Isa)Della (Lizbel) Colette (Cibi Risa) Himeko (Barasuishou)
In Dreams:
Blogini: http://dreamdollsofemppu.blogspot.com/

HUOM vaihdoin käyttäjänimeni, entinen oli Emppuonpahis

Anubis

• NRFB
« Vastaus #179 : Lokakuu 25, 2011, 18:25:45 ip »
Käy, ihan aloitusviestissä lukee (kannattaa tarkistaa se ennen kysymistä).

Doll☆Overdose