Kirjoittaja Aihe: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 22.3.2017*  (Luettu 135579 kertaa)

Mrs. Schoolweek

• Custom bait
  • *
  • Pullipisti
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 19.8*
« Vastaus #480 : Kesäkuu 15, 2014, 22:52:33 ip »
Hiekkapaperi ja kynsilakanpoistoaine ovat todella huono idea normaaliin maalinpoistoon. Pelkkä maali lähtee joko isopropyylialkoholilla pyyhkimällä tai ensin "liottamalla" ja sitten pyyhkimällä. Hiomapaperi on todella, todella hankalia tilanteita kuten muoviin imeytynyttä väärää maalia varten (mutta järki tässäkin, ettei jää päähän reikää) sekä pahojen naarmujen korjaamiseen (väärällä hiomapaperilla tms. tehdyt). Pikkunaarmuihin paras apu on mattalakka tai ovela maalaus. Kynsilakanpoistoaine ei ole vcarsinaisesti muovin kaveri missään olosuhteissa.

Senja-chaan

• Custom bait
  • *
  • Haluan näätäpiparin
    • Nukkeblogini~
« Vastaus #481 : Heinäkuu 12, 2014, 17:37:48 ip »
Entäs nyt kun Tiimari on konkurssissa, niin mistä sitä glossia sais ??? Ja miten saatte sieltä huulten vaosta pois Stock-värin?
Kiitos jos vastaisitte!
Hidemi: Pullip Ddalgi
Miwa: Pullip Hatsune Miku lol
Jiro:Taeyang Chosokabe Motochika
Haaveissa: Dal Joujou ja Dal Ra Muw

Blogini: http://www.pastelliprinsessannuket.blogspot.fi

Dormouse

• MIB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
« Vastaus #482 : Heinäkuu 13, 2014, 01:03:39 ap »
Senja-chaan Glossia saa ainekin fantasiapeleistä(eli fantasiapelit).
Itse olen ottanut pienten isopropyylialkoholiin kasteltujen vanulapusta otettujen (pumpuli kelvannee myös) palaisten ja ja hammastikkujen avulla pois huulivaoissa olevat värit. Tosin en ole koskaan stock-kuntoisiin meikkeihin koskenut ne, kun taitavat olla hieman tiukemmin kiinni.
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

Senja-chaan

• Custom bait
  • *
  • Haluan näätäpiparin
    • Nukkeblogini~
« Vastaus #483 : Heinäkuu 13, 2014, 11:20:21 ap »
Kiitos Dormouselle :D
Hidemi: Pullip Ddalgi
Miwa: Pullip Hatsune Miku lol
Jiro:Taeyang Chosokabe Motochika
Haaveissa: Dal Joujou ja Dal Ra Muw

Blogini: http://www.pastelliprinsessannuket.blogspot.fi

Japa-chan

• Custom bait
  • *
  • Tällä hetkellä epäaktiivinen
« Vastaus #484 : Heinäkuu 19, 2014, 02:24:20 ap »
Ömm, ostin täältä Turkista Pinokkio-marionetin, jonka 'meikki' on huolimattomasti tehty. Eli tiedättekö, voiko maalia poistaa puunuken pinnasta esim. isopropyylialkoholilla? Ja modet siirtäkää, jos on tämä väärässä paikassa, en löytänyt sopivampaakaan ;)

vanello

• Aloittelija
  • *
  • everyone have a darkside
« Vastaus #485 : Syyskuu 02, 2014, 16:14:57 ip »
Hei mietin tässä et onko jotain uutta tietoo ton glossylakan kanssa et mistä vois ostaa kunnon customiin sopivaa glossy lakkaa sillä itse en ainakaan tiedä mistä sillä tiimari ei ole viellä palannut katukuvaan takaisin...
Corona - Pullip Homura Akemi, Jason - Isul Johan Retro Memory, Liljéi - Pullip full custom, Vieanna - Pullip Prupatte, Odette - Pullip full custom Akemi, Juliet - Pullip Merl

Fleur

• Custom bait
  • *
« Vastaus #486 : Syyskuu 02, 2014, 16:40:31 ip »
Vanello, kannattaa lukea aiemmat kysymykset. Dormouse vastasi jo Senja-chaanille, eli fantasiapelit-nimisestä kaupasta. Ja Tiimari ei ole katukuvaan takaisin tulossakaan konkurssin takia.
gotta kiss myself i'm so pretty

@ikuinensade
not-just-plastic.blogspot.fi
emmie - io ☆ rinrin - custom ☆ lavender - banshee ☆ syrah - rmz kirakishou ☆ alydra - mio ☆ ion - kiyomi ☆ alfhild - merl ☆ jorunn - merl nostalgia

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #487 : Syyskuu 02, 2014, 17:15:32 ip »
Vanello, kannattaa lukea aiemmat kysymykset. Dormouse vastasi jo Senja-chaanille, eli fantasiapelit-nimisestä kaupasta. Ja Tiimari ei ole katukuvaan takaisin tulossakaan konkurssin takia.

Tiimari tulee takaisin uuden omistajan voimin, mutta ei nähtävästi ole enää säläkauppa vaan paperi- ja toimistotarvikekauppa. :3 Luultavasti sieltä ei siis saa enää kiiltolakkaa.

Vanello: Onko sinulla mahdollisuutta tilata netistä? Coolcatilla on erittäin hyvä kiiltolakka, joka on myös riittoisa. Tätä käytän itse tilaustöitäni tehdessä. :) Nähtävästi asut Lahdessa? Keskustassa on Puolenkuun Pelit -kauppa, joka on erikoistunut miniatyyreihin (Warhammer jne.) ja sieltä löytyy myös nukkien maalailuun sopivia värejä ja käsittääkseni "'ardcoat" nimellä kulkeva maali jota jotkut käyttävät kiiltolakkana meikeissä. Tässä vielä linkki.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2014, 17:19:28 ip kirjoittanut Nolluska »
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Informatiivinen nukkeblogi x Henkilökohtainen Tumblr

Weigl00

• Aloittelija
  • *
    • Blogi
« Vastaus #488 : Marraskuu 16, 2014, 15:18:11 ip »
Hei mä mietin että kuinka kauan nuken naaman pitää antaa kuivua lakkauksen jälkeen ?

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
« Vastaus #489 : Marraskuu 16, 2014, 17:15:24 ip »
Kannattaa antaa lakan kuivaa ihan rauhassa. Itse olen välilakkauksia meikkiä tehdessäni odotellut jonkin aikaa (ehkä n. 10min), että lakka on kuivanut, ja jatkanut sitten, mutta kun koko meikki on valmis, on hyvä antaa sen kuivaa ja asettua rauhassa vaikka seuraavaan päivään, niin pysyy varmemmin.

Esim. Nolluska tai muut ammattimaisemmat meikkaajat voivat paremmin neuvoa, mutta itse olen tämän hyväksi havainnut omassa työskentelyssäni, milloin olen nukkejani meikkaamaan ruvennut. :)

// Täsmennänpä vielä, että itse olen käyttänyt lähinnä MSC-lakkaa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2014, 20:54:15 ip kirjoittanut Milly »
My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #490 : Marraskuu 16, 2014, 20:48:35 ip »
Lakkapurkissa yleensä lukee se kuivamisaika. Mr. Super Clear kuivaa muutamassa minuutissa, kun taas jotkut lakat tarvitsevat jopa puoli tuntia ilman koskettelua. Lakkaan itse MSC:llä ja Army Painterilla ja molemmissa tapauksissa annan lakatun osan olla rauhassa n.20-30 min ennen uuden kerroksen aloittamista.

Jos teet ensimmäistä lakkausta niin muista vetää ohuita kerroksia eikä yhtä paksua, koska jälkimmäinen tulee hyvin todennäköisesti epäonnistumaan. Ennen kuin alat meikkaamaan laita ainakin kaksi kerrosta lakkaa suojaamaan muovin/hartsin pintaa ennen maaleja. :)
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Informatiivinen nukkeblogi x Henkilökohtainen Tumblr

Trisha

• Aloittelija
  • *
  • Kaksi Pullip-nukkea ja heidän seuranaan muitakin:)
    • Pullip's Eyes -blogini
« Vastaus #491 : Joulukuu 22, 2014, 19:23:11 ip »
Mistähän olisi mahdollista tulostaa niitä harjoittelupohjia eli ikään kuin nuken naaman ääriviivat paperilla?
Kaipaisin kovasti sellaista ja jossain olen joskus ohimennen sellaiseen törmännyt.  :)

Jaya

• NRFB
  • Figure of Darkness
« Vastaus #492 : Joulukuu 22, 2014, 19:25:21 ip »
Trisha: Googlasin ja löysin tällaisen. Onko oikea?
Pullip ● Aqvera (Angelique) ● Suigintou (2007) ● Barasuishou (2007) ● Tessa (full custom Infinite Dusk) ● Neela (RIDa) ● Quarla (full custom Nolluska) ● Taiga (Classical White Rabbit) ● Jemina (Alura) ● Haave (full custom Poison Girl)
Dal ● Salla (Maretti) ● Melinda "Mellu" (Clair) ● Nomi (Drta) ● Paprika "Rika" (Ra Muw) ● Limendos (full custom Nightmare Oy) ● Ronja (Natalie) ● Ella (Puki) ● Isla (Sentimental Noon) ● Minttu (full custom Rakeru Sensei) ● Chili (full custom Rakeru Sensei)
Byul ● ? (Lilith)
Isul ● Toru (Souji Okita) ● Noel (Hednar) ● ? (Midnight Deja Vu) ● Dusk (full custom Infinite Dusk)
Lisäksi pelottavan nopeasti kasvava kasa hartsia.
Instagram: @duskminded
Meikkitilaustyöt: ● duskminded production ● [kiinni]

Trisha

• Aloittelija
  • *
  • Kaksi Pullip-nukkea ja heidän seuranaan muitakin:)
    • Pullip's Eyes -blogini
« Vastaus #493 : Joulukuu 22, 2014, 23:16:01 ip »
Paljon kiitoksia Jaya  :D Juuri tätä etsin!

Tia-chan

• Custom bait
  • *
« Vastaus #494 : Toukokuu 25, 2015, 14:50:29 ip »
Mistähän olisi mahdollista tulostaa niitä harjoittelupohjia eli ikään kuin nuken naaman ääriviivat paperilla?
Kaipaisin kovasti sellaista ja jossain olen joskus ohimennen sellaiseen törmännyt.  :)

Sama kysymys, mutta itselläni on hakusessa Taeyangin naama... En löytänyt mistään vaikka kuinka googlettelin.  :-\ Help!
♦Amai♦Hiro♦Shadow♦Edward♦Miyu♦Hime♦Aiko♦Desiree♦