Kirjoittaja Aihe: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 22.3.2017*  (Luettu 149722 kertaa)

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä kustomoinnista!
« Vastaus #255 : Maaliskuu 11, 2012, 17:25:13 ip »
Ei puuvärikynät niin kovin vakavia ole tosin niitäkin on monenlaisia, mutta suosittelen kuitenkin akvarellikyniä, sillä ne ovat turvallisia ja lisäksi helpompia puhdistaa.

Berry; itse kostutan kynää jolloin siitä lähtee väriä paremmin mutta kuivilteenkin toimii. Loppuihin löytyykin vastaukset itse keskustelusta ja aloitusviestistä.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Hyrrra

• Stock
  • **
  • Dalmania <3
    • Dal Mania
« Vastaus #256 : Maaliskuu 11, 2012, 20:42:45 ip »
Berry: Riippuu ihan varmasti puuvärikynästä voiko, mutta ei sitä kannata suositella. Lakkaa tarvitsee jos haluaa, että meikki pysyy eikä leviä. Vesivärikynillä voi tehdä ihan kumminkin, tulee vähän erilaista jälkeä jos kastelee sen pään ja silloin väriäkin tarttuu paremmin. Pastelliliiduilla voi meikata juuri tuolla tavalla minkä mainitsitkin. Ripset oon tehnyt akryylimaaleilla ja ohuella siveltimellä, mutta onnistuu varmasti yhtähyvin myös vesivärikynillä.
Lakkaa voi ostaa fantasiapeleistä (katso alkuviesti) ja hioin itse hieomapapereilla 800 ja 1600. Karheampaa kuin 800 ei kannata käyttää :)

Vastailin, vaikka keskustelua selailemalla olisi vastaukset löytänytkin :3
Kotona: Kikumi (Dal Puki) & Disney(Dal Cinnamoroll)
Kustomointeja tilaustyönä ja toisinaan full custom nukkeja myynnissä !

Nukkeblogiini: http://dalmelize.blogspot.com/

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #257 : Maaliskuu 11, 2012, 21:37:04 ip »
Älkää käyttäkö puuvärikyniä, niissä on sellaisia aineita mitkä jämähtävät nassuun kiinni alta aikayksikön eivätkä ne lähde helposti poiskaan. Vesivärikynät, pitäytykää niissä. Ne eivät tahraa nukkeasi.
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Informatiivinen nukkeblogi x Henkilökohtainen Tumblr

nukkumatti

• Stock
  • **
« Vastaus #258 : Maaliskuu 12, 2012, 15:26:03 ip »
Kiitos kaikille<33
nukkehyllyllä » nora | mila | pepper | kokoro | danielle | misty

nukkeblogi | Flickr

Mokou

• Custom bait
  • *
    • Sodamermaid (IG)
« Vastaus #259 : Maaliskuu 12, 2012, 19:21:42 ip »
Olen miettinyt jo tovin tätä ongelmaa.
Itselläni on "pastel pencils" nimisiä kyniä.
Onko nämä siis yhtä sopivia kuin pastelliliidut? :'D
nimim. tyhmä
Palaamassa takaisin nukkeilun pariin 7 vuoden jälkeen!

*Kotona; -
*Tulossa; BRH, Rin Kagamine, Phoebe, Ciel Robin
*Kiikarissa; Prupate, Joujou, Lunatic Alice

*Haaveissa; Rozen Maiden Traumend Set,  Hatsune Miku, Every Angelic Pretty Collab, Romantic Alice Pink

Nolluska

• OOAK
  • Chiii!
    • Kukkaiskissa
« Vastaus #260 : Maaliskuu 12, 2012, 21:13:47 ip »
Olen miettinyt jo tovin tätä ongelmaa.
Itselläni on "pastel pencils" nimisiä kyniä.
Onko nämä siis yhtä sopivia kuin pastelliliidut? :'D
nimim. tyhmä

Pastellikynissä on samaa pastellia siellä puun sisällä kuin mitä pastelliliidut ovat kokonaisuudessaan. Suoraan pastellikynällä ei pysty kunnolla piirtämään nuken kasvoihin, mutta jos rapsutat kynistä värisydäntä paperille ja tuputtelet sitä nuken kasvoihin - toimii. ;)
Kotona: 35 x BJD, 7 x Pullip, 1 x Dal, 4 x Monster High, 1 x Dollfie, 4 x Blythe, 5 x Dollfie Dream + päitä, 9  x Azone, 1 x Momoko

Informatiivinen nukkeblogi x Henkilökohtainen Tumblr

Jemmm

• Custom bait
  • *
  • We Live In J-Rock World
« Vastaus #261 : Maaliskuu 13, 2012, 22:33:56 ip »
En tiedä onko tähän jo vastausta mutta, mistä ostatte pastelliliitunne? Kun en viitsisi hirveän kalliita ostaa kun tota customnoitavaa ei ole paljoa... ^^
Tessa, Hednar & Fanny ♥
Seuraavaksi: Isul Nekoneko Maomao [?]
Haaveissa: Uncanricky, Yuki san poster vers., Isul Midnight Deva Vu, Pullip Snow Miku

Nanda

• Custom bait
  • *
« Vastaus #262 : Maaliskuu 13, 2012, 22:45:00 ip »
En tiedä onko tähän jo vastausta mutta, mistä ostatte pastelliliitunne? Kun en viitsisi hirveän kalliita ostaa kun tota customnoitavaa ei ole paljoa... ^^

Taitaa vastauksena olla vain ympäripyöreää pölinää, mutta vastaanpa nyt kuitenkin ja toivon, että siitä olisi edes hieman apua! Eli itse ostin pastelliliituni (soft pastels) ihan paikallisesta taitelijatarvikeliikkeestä, jossa hinnaksi tuli muistaakseni hieman yli 20 euroa. (Faber-Castellin.) En ole käyttänyt niitä vielä itse kustomointiin (ainoastaan ihan normaaliin piirtämiseen), mutta tarkoituksena olisi niitä käyttää myös siihen tarkoitukseen. (Jaa, miksiköhän minä vastaan tähän viestiin, vaikka en ole edes pastelleilla vielä kustomoinut, hmm...) Tässä setissä oli yhteensä 24 liitua. On kuitenkin mukavampaa ostaa halvemmalla liituja/vain muutama liitu, jos niitä ei oikeasti tule tarvitsemaan paljoa. Katselin itse Leekeltä (www.leekeworld.us) ja siellä näytti olevan pastelleita myynnissä reilusti alle kympillä. (Riippuen tietenkin liitujen määrästä.) Leekellä tosin on melko korkeat postimaksut, tosin en tiedä millainen hinta tulisi olemaan yhdelle, pienelle liitupakkaukselle. Myös muiden BJD-firmojen tarjontaa kannttaa vilkuilla. Myös Ebaytä suosittelen katsastamaan. Yleisesti ottaen ulkomailta (netin kautta) ostettuna monet taiteilija-/askartelutarvikkeet saa huomattavasti paikallisia taiteilijatarvikkeita halvemmalla. Muiden kuin Faber-Castellin liitujen laadusta en osaa sanoa mitään, mutta en uskoisi niiden eroavan toisistaan kovinkaan paljoa. Jos laatu epäilyttää, itse ainakin googlaan usein valmistajan nimellä ja hakusanalla "quality?". Olisiko jollain muulla tiedossa vielä muita paikkoja pastellien metsästykseen? :)
Lumi (Pullip Eos)
Aida (Pullip Blanche)
Flickr

After all, tomorrow is another day!

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
« Vastaus #263 : Maaliskuu 13, 2012, 23:39:43 ip »
Itse taasen olen ostanut molemmat liitupaketilliset ihan kirjakaupasta, toinen oli joku vajaa kympin ja toinen n. 3-5€ (suomalaisessa). Tottakai kalliimpi parempi mutta itse tyydyn aika halvimpaan vaihtoehtoon ^^
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Jemmm

• Custom bait
  • *
  • We Live In J-Rock World
« Vastaus #264 : Maaliskuu 14, 2012, 08:48:26 ap »
Kiitoksia! :3 Täytyykin käydä tuola suomalaisessa kirjakaupassa kattelemassa.
Tessa, Hednar & Fanny ♥
Seuraavaksi: Isul Nekoneko Maomao [?]
Haaveissa: Uncanricky, Yuki san poster vers., Isul Midnight Deva Vu, Pullip Snow Miku

nukkumatti

• Stock
  • **
« Vastaus #265 : Maaliskuu 18, 2012, 19:01:56 ip »
1.Jos laittaa poskipunaa pastelli liiduilla onko siihen pakko laittaa lakkaa päälle?
 Tai siis meinasin laittaa nukelleni vaa poskipunaa
ja silmien yläpuolelle vähän sinistä värii nii en
haluis sen takii ostaa mitään lakkaa :---<

2. Jos tekkee pisami tai jotain kajaaleja akryyli/vesiväri kynillä tartteeko lakkaa? : I

Kiitos jos etukäteen vastaajille<3

nukkeblogi | Flickr

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #266 : Maaliskuu 18, 2012, 19:15:32 ip »
Pastelli on pölymäinen väri joka lähtee pahimmillaan pois ensi pyyhkäisyllä jos sitä ei kiinnitä. Tuhrit vain nukkesi naaman jos siellä on kiinnittämättömiä värejä.
Kysy jos joku kotiseutusi nukkeilija suostuisi söhäyttämään pikkuisen lakkaa niin et joutuisi ostamaan omaa pulloa pikkuisen meikin korjailun vuoksi.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

nukkumatti

• Stock
  • **
« Vastaus #267 : Maaliskuu 18, 2012, 20:32:47 ip »
Turre: Ikäväkyllä täällä päin kellään ei oo lakkaa ku kaiki pitää stock-meikit... Mut entäs ne vesivärit? :: )

nukkeblogi | Flickr

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #268 : Maaliskuu 20, 2012, 11:27:57 ap »
Ei vesiväri pysy yhtään sen paremmin. Onhan se vesiväriä. Yksi sormenjälki naamaan ja meikin tilalla on tuhruja.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

nukkumatti

• Stock
  • **
« Vastaus #269 : Maaliskuu 20, 2012, 16:47:34 ip »
Tai tarkotin akryylivärejä :3 En tajuu näistä mitään >.<

nukkeblogi | Flickr