Kirjoittaja Aihe: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä! *päiv. 22.3.2017*  (Luettu 121136 kertaa)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Yritin tähän listata paria asiaa mitä on hyvä ottaa huomioon, saa antaa lisäyksiä ja kysymyksiä voiko tätä ja tätä käyttää.

Perussääntö on että EI MITÄÄN öljypohjaista, oli se sitten meikkaamiseen, päällystämiseen tai puhdistamiseen. Asetooni on kanssa toinen ei-kannata-pilata-nukkea, se syövyttää muovin. Eikä tusseja tai muita aineita joita ei ole alla mainittu niin kannata pistää nuken naamaan. Tussi jättää jäljet naamaan eikä ne lähde pois kokonaan.

Nukke on kallis, helposti 100e maksava, sitä varten kannattaa pari kymppiä kuluttaa OIKEANLAISIIN välineisiin nukkeja meikatessa. Se että nukelle ei tule näkyvää vauriota heti, ei tarkoita etteikö sille tulisi tai voisi tulla.

Mikäli olet ensimmäistä kertaa meikkaamassa kannattaa kokeilla meikata vanhan meikin päälle niin voit ottaa sen pois vielä ilman että allaoleva meikki on kokonaan menetetty eikä kustomointi olekaan sinun juttusi tai et saa tehtyä nukesta sen näköistä mitä haluat. Moni tuppaa unohtamaan että meikkiä ei ole pakko poistaa vaan meikkausta voi kokeilla myös sen päälle.

Jos haluat kokeilla stock-meikin päälle meikkausta niin:
Lakkaa nuken kasvot, tee haluamasi meikki mutta ÄLÄ lakkaa sen päältä. Kun olet saanut meikin tehtyä ja jos se ei sinua miellytä, voit pyyhkiä kaiken pois, mutta alkuperäinen meikki on vielä tallella iskemättömänä. Niin kauan kun nukkea ei lakkaa sen jälkeen kun olet sille väriä pannut naamaan, niin saat sen vielä poiskin ja vanha naama on alla "ihan iskemättömänä" ja huulet saa kiiltäväksi kun panee glossia päälle.

Monilla on ollut ongelmaa tässä asiassa niin lisäsin siitä tähän alkuun.

Vielä parempi on ostaa halvempi nukke ja kokeilla siihen, esimerkiksi barbie, bratz tai muu muovinen nukke. Myös muihin muoviesineisiin voi harjoitella meikkaamista tai pullipnuken takaraivoon. Testaile miten saat poskipunat pehmeästi, ripset ja kulmakarvat tarkasti ja huulet nätisti tehtyä. Kannattaa testailla paperillekin vielä vetoja ennen kun alat laittaa nuken naamaan. Piirrä/maalaa haluamasilaiset kulmakarvat ja ripset paperille ennen kuin yrität samaa nuken naamaan. Näin se on helpompi tehdä kun olet tehnyt sen jo kerran.

lisätty 6.11.2015:
Ehdottomasti paras pohja kustomoinnille on Make It Own -kit (MIO) eli pelkkä nukke ilman meikkejä ja vaatteita, jolla on naama jo valmiiksi puhdas eikä meikkiä tarvitse lähteä poistamaan. Lisäksi nämä ovat huomattavasti edullisempia kuin jonkun normaalin julkaisun hankkiminen. Ennen kustomoitiin pelkästään jo julkaistuja nukkeja, mutta nykyään kun on MIO-kittejä niin niitä kannattaa ehdottomasti käyttää hyväksi. (Eri värien ja nukkemallin saatavuus voi vaihdella ajoittain.)

------

Lyhyesti aineista joita voi käyttää:

Lakat:
-Mr. Super Clear "MSC"  -hankala saatavuus nykyään (en käytä itse enää saatavuusongelmien vuoksi)
-Army painterin lakka -saa suomesta esim. Fantasiapelit (itse käytän tätä)
-Gameworks shopin lakka -saa suomesta esim. Fantasiapelit (ei ihan niin hyvä minusta kuin yllä mainitut, ihan minimaalinen ero)
-Testors -hankala saatavuus (näistä minun mielestäni huonoin, tahmaantuu, jättää mustia pisteitä jne, en suosittele)

Huomaathan että kaikki nämä lakat on SUIHKUTETTAVIA eli esim testorria ei kannata nestemäisenä ostaa, spray on avainsana.

Huulien lakkaamiseen/glossaamiseen:
-Mikä tahansa vesipohjainen lakka käy, esim. askartelukaupoista saa, itselläni oli esim. pebeo:n "waterbased varnish, gloss."
Tämä lakka on pullossa ja se levitetään siveltimellä.

Meikatessa:
-Akryylimaalit
-Pastelliliidut
Huom! Ei saa ollä öljypastelliliidut, sillä sellaisia löytyy kaupoista enemmäin kuin öljyttömiä!
-Vesivärikynät

Meikin poistoon:

Ensisijaisesti:
-Isopropyylialkoholi/2-propanoli jne. Saa apteekista 6-7e/100ml tai autokampetta myyvistä kaupoista jäänestoa, samaa kamaa, katso että on 99% 2-propanolia!!! itselläni on startin jäänestoa 4e/litra, jäänesto tulee huomattavasti halvemmaksi! (lisää tästä alla)

Jos ei millään lähde:
-Hiomapaperi 600 tai hienompi, mielellään 800 tai 1000 tai 1200, stock-meikit on usein vaikeita poistaa suosittelen ennemmin hiomapaperia kuin kynsilakanpoistoainetta, koska se ei ainakaan koskaan syövytä muovia.

En suosittele meikin poistoon asetoonitonta kynsilakanpoistoainetta sillä se syövyttää muovia joskus. (Kyllä myös asetooniton, eli pelkästään asetoonilliset ei ole suositeltavia. Lisää tästä viestin lopussa.)

------

Alkuperäinen viesti:

ELÄ KÄYTÄ:
-Tusseja
-Lyijykyniä
-Puuvärejä
-Fiksatiiviä
-Hiuslakkoja
-Automaaleja
-Ihmisten meikkejä
-Mitään öljyä tai rasvaa sisältävää
-Mitään jossa on asetoonia

Nämä aineet voivat syövyttää nuken kasvoja ja pahimmassa tapauksessa et saa edes sitä pois nuken naamasta turvallisilla poistoaineilla.

Ne sisältävät öljyjä ja muita aineita jotka syövyttävät nuken muovia. Myöskin ne voivat sisältää väärälaisia pigmenttejä jotka jumahtavat nuken kasvoihin. Pahimmassa tapauksessa niin syvälle että se ei lähde ede hiomalla, se ei välttämättä tahraa vain pintakerrosta, vaan voi mennä läpi muovin.

------

-Meikin poisto
Olenkin käyttänyt apteekista ostettavaa (äänipäiden? puhdistamiseen tarkoitettua, saattavat kysyä mitä ja mihin tarkoitukseen ennen kuin myyvät! ei löydy hyllystä) isopropyylialkoholia meikin poistamiseen, oli se sitten stock-meikki tai itse tehty. Kunhan jaksaa hinkata niin lähtee. Stock-meikin voi myös hioa jos/kun se on aika tiukassa (vanhoilla ei ole, noin. 03-04 juolkaistuilla, mutta uudemmilla on) ja siihen voi käyttää hiomapaperia. Itsetehtyyn tai toisen tekemään meikkiin suosittelen isopropyylialkoholia, meikin pitäisi lähteä pelkästään sillä.
Isopropyylialkoholilla meikin poisto voi olla hidasta ja joudut hinkkaamaan sitä pitkään. Sulje pullo hinkkaamisen ajaksi niin sitä ei haihdu (kallista haihdutella ilmaan! :'D) eikä siitä tule huuruja.

Asetooniton kynsilakan poistoaine on sellainen mitä jotkut ovat käyttäneet, mutta itse en sitä suosittele (lue lisää viestin lopusta).

Isopropyylialkoholin edullisempi "versio" on auton jäänesto. Sen tulee olla 99% 2-propanolia että se on vastaavaa ainetta. Ei mitään ylimääräisiä. Itse käytän Start merkkistä jäänestoa, tarkoitettu bensiini-autolle (ei diesel). Pullossa lukee Start jäänesto bensiini (mutta bensaa siinä ei siis ole) ja se on tummansininen pullo punaisella korkilla. Saa mm. Kärkkäiseltä ja varmaan mistä vaan jossa on auto-aineita. On riittoisa.

-Hionta
Hiomapaperiakin on tullut käytettyä, 600 ja 800 olivat muistaakseni ne mitä itse käytin. Niillä saa vielä meikkiä pois/naamaa hiottua jos haluaa, mutta jälki ei ole kuin raastinraudasta. Jotkut käyttävät jopa 1200 mutta minä olen pärjännyt noilla. Parasta olisi kuitenkin käyttää 800 tai hienompaa (mitä isompi lukema sitä hienompi). Jos käytät jotain alle 800 paperia hiomiseen, viimeistele se aina siistiksi hienommalla paperilla.
Todella pienilukuiset paperit vovat tehdä syviäkin naarmuja nuken kasvoihin ja pullipin muovi on ohutta, eli sitä ei kannata kovasti hioa eikä varsinkaan liian karkealla paperilla.

Huom! Hionta ja puhdistus kannattaa tehdä ulkona tai hyvin ilmastoidussa tilassa tai ovi auki että huurut ei tule itselle vaan tuulettuvat pois. Vesihiomapaperi kasteltuna ei vaadi välttämättä muuta kuin sitä vettä.

Joillakin ihmisilä nämä aiheuttavat reaktioita myös iholla eli jos on atopiaa käsissä tai allergiaa tai herkkä iho niin suosittelen kumihanskoja tai muita suojaavia hanskoja.

-Meikkaus
Voi tehdä joko meikin päälle tai jo puhdistetulle naamalle. Kun naama on valmis meikattavaksi, niin laita siihen pohjalakkaus, se suojaa pullipin muovia ja on paras suoja muoville etteivät pigmentit jää muoviin. (Huomioi että yllä luetellut kielletyt aineet voivat syövyttää lakasta huolimatta.) Lakkaa myös meikkaamisen jälkeen jos haluat sen pysyvän.
Lakkakerroksia voi tehdä meikin välissä jos olet tehnyt osia joita et halua enää poistuvan jonkun muun virheen takia. JOS kokeilet meikkiä stock-meikin päälle niin ÄLÄ lakkaa nukkea väleissä ellet halua tekemästäsi jäljestä PYSYVÄÄ!
Huomaa että jos lakkaat pohjalakan niin värit ja etenkin blushit tarttuvat paljon paremmin muovin pintaan! Lakka tekee pinnasta karhean, Pullipin muovin pinta on normaalisti kiiltävä ja liukas.

Pullolakkoista (eli pullossa myytävä siveltimellä siveltävä lakka) olen käyttänyt tiimarin vesipohjaisia lakkoja, gloss/kiiltävä ja matt/matta. Se riippuu ihan mitä meikkaa, mutta noillakin pärjää. Kannattaa muistaa että pullolakalla on kuitenkin tapana ottaa väri mukaansa, siksi itse sekoitankin siihen usein pastellia.
Pelkällä pullolakalla ei saa aikaan sieviä luomivärejä ja poskipunia, siihen tarvitetaan suihkutettava pohjalakka. Pastelli tarttuu kuivana todella huonosti lakkaamattomaan muoviin. Isoille pinnoille käytettynä matta pullolakka jättää myös helposti rantuja, eli sitä ei kannata käyttää kuin pieniin alueisiin, koko naaman mattalakkaukseen käytä mieluummin suihkelakkaa.

Sitten on vielä suihkelakat joista itse olen kuullut Fantasiapelien lakasta, testorssista ja Mr. Super Clearista (MSC) joista itse olen nähnyt ettei testors ole ihan yhtä hyvä ja käyttänyt itse vain MSCtä ja Army painteria. (Testorsista jää/tulee mustia pilkkuja ja se kerää muutenkin likaa jollain käsittämättömällä tavalla.)

Meikki kuluu pyyhkäisemällä todella nopeasti ilman suojalakkaa nuken naamasta eli jotain lakkaa pitää olla meikin PÄÄLLÄ että meikki pysyy. Muutoin se kuluu pikkuhiljaa pois ja jos kosket sitä sormin niin pyyhit sitä pois samalla.

Vesivärit, vesivärikynät, akryylit ja pastelliliidut soveltuvat pullippien meikkaamiseen. Jotkut vesipohjaiset meikit ovat mahdollista käyttää, mutta öljy ei tee muoville hyvää, joten itse käyttäisin mieluummin vain "oikeita värejä". :3

-Lakkaamiseen ohjeita
Suihkuta lakkaa ulkona tai tarkoitukseen ilmastoidussa tilassa. Ota korkki/varmistin pois jos pullossa sellainen on (yleensä jompikumpi) ja suihkuta ensin ilmaan. Sitten suihkuta ja vedä nuken kasvojen yli. Hyvä etäisyys on n.30cm nuken naamasta. Aloita suihkutus aina nukesta ohi ja vedä sitten lakattavan kohdan yli (edestakaisin). Varsinkin aluksi pullo saattaa räkäistä (kaikki ei räkäisä eikä joka kerta mutta silti) niin on tärkeää ettei se räki nuken naamaan jolloin lakka pitää poistaa ja päällystää uudelleen.
Lakatessa kannattaisi käyttää kasvosuojaa huurujen vuoksi. Lakkaa ei kannata hengittää eikä parvekkeella saa tupakoida jos siellä lakataan sillä lakka on helposti syttyvää.

-Säilytys pää avoinna
Päätä voi pitää myös avoimena säilössä purkissa (jos osaa panna sen kokoon takaisin). Vastaukseni aiheesta eri ketjussa:

Minun enkkari on varmaan ollut pää palasina purkissa vuoden viisi vuottapas... 8D Että ei mitää hätää. Kannellinen rasia on paras. Pölyt saa puhaltamalla pois ja pyyhkimällä jos on meikkamassa niin kannattaa pyyhkiä se nassu ennen lakkaamista vielä hyvin. Itse laitan vielä sisäruuvit omaan ja ulkoruuvit omaan pikku minigrip-pussiin, myös pienet rasiat käyvät että eivät mene sekaisin. Ulko ja sisäruuvien ruuvit eivät ole kaikilla nukeilla samaa kokoa ollenkaan, eli on tärkeää että niitä ei sekoittele.

Eipä nyt tullut muuta mieleen, kyselkää ja kritisoikaa! x3

---

OMALLA VASTUULLA: EN SUOSITTELE! LUE HUOLELLA!
-ASETOONITON!!! kynsilakanpoistoaine, pese heti puhdistuksen jälkeen, en voi taata etteikö tämä tekisi muoville jotain, itselläni ei ole vielä mitään tapahtunut, mutta on sen verran jytympää kamaa että en kyllä lupaa etteikö jotain voisi käydä.
HUOM! OMALLA VASTUULLA, EI OLE TÄYSIN TURVALLINEN!
Suosittelen käyttämään mieluummin hienoa hiomapaperia.
KOKEILE AINA ENSIN ainetta nuken takaraivoon ennen kuin panet sitä nuken naamaan! Saatat pilata nukkesi kasvot kokonaan jos panet suoraan kasvoille.

Itse olen käyttänyt TRIND-merkkistä kirkasta asetonitonta kynsilakanpoistoainetta ja:

1. kerralla jäi valkeita lakkajäämiä (huomaa että lakkajäämiä voi tulla isopropyylialkoholillakin), stock-meikin puhdistuksessa ei ongelmia.

2. kerralla ei tullut mitään vikaa.

3. kerralla jäi pieniä jälkiä mitä Nolluskallakin (kts. linkki alempaa) mutta vain läiskittäin eli ei kaikkiin kohtiin. Etenkin silmien lähelle ja poskiin. Hioin naaman puhtaaksi jälkeenpäin.

4. kerralla:
Ainiin kokeilin tota asetoonitonta taas nahh-atoon ja sehän myrkyn lykkäsi. Koskin sitä vanupuikolla ja se sulatti noin 2cm kokoisen läiskän nuken päähän ja kuplasikin oikeen. Että todella pahasti kyllä vaihtelee.
Pyyhin ja hioin sen välittömästi, toivottavasti ei jäämiä jäänyt mihinkään.

Kuvat 4 kerran vahingoista:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=42.msg88492#msg88492

LISÄÄ KYNSILAKANPOISTOAINEISTA! LUE ENNEN KUIN KÄYTÄT:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=42.msg76988#msg76988
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=42.msg76268#msg76268

------

Hyödylliset linkit:

http://www.requiemart.com/pullip/tutorial.html

http://cauldroness.livejournal.com/11419.html

Silmäluomien paikalleen laitto:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=1177.0

Kustomointii paljon apukuvia:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=144.0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2017, 06:34:37 ap kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2009, 00:11:49 ap »
Aiemmin kysyttyä:

Lainaus
Semmoista mietiskelin, että voiko nuken kasvoille käyttää tavallisia meikkejä esim. nestemäistä eyelineriä ja luomiväriä?

Tarkoituksena ei olisi saada pysyvää meikkiä vaan hetkellisesti vaihtelua esim. kuvauksen ajaksi, jonka jälkeen meikinpoisto vedellä tai saippualla. Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Lähtisiköhän hyvin pois vai onko kasvojen materiaali sellaista että mahdollisesti imisi värit?

Tai olisiko kenelläkään muita vinkkejä väreistä, joilla voisi kokeilla jotain kivaa, ja millä sen sitten poistaisi vahingoittamatta alkuperäistä pohjaa?

No tosiaan jos olet noista meikeistä varma ettei niissä ole öljyä niin voit kokeilla. Itse laittaisin pastelliväriä (jauhettua topsipuikolla tmv) luomelle luomiväriksi, se ainakin lähtee pois pelkällä vedellä. Tummempaakin jälkeä sillä saa jos käyttää vettä apuna. Ja siis jos et laita lakkaa päälle niin sen pitäisi lähteä vedellä pois kuten normaalistikin meikkiä tehdessä jos tulee joku virhe.

Olen kuullut että joku olisi pilannut normimeikeillä nukkensä (väri syöpynyt muoviin) joten niiden kanssa pitää olla aika tarkka. Monissa meikeissä kun on öljyä. :? Toivottavasti tämä edes vähän auttoi. Itse olisin kuitenkin mieluummin varma ja käyttäisin noita pastellivärejä.

Lainaus
Kyllä auttoi. Tuota juuri halusin tietää onko jollain ollut huonoja kokemuksia meikkien kanssa tai jos joku on havainnut hyvän meikkausvärin tms. Nukkeja kun allekirjoittaneella on vaan tosiaan kaksi, niin ei ole varaa mokailla tietämättömyyttään :P

Joo. Yksi hyvä sääntö on kanssa kokeilla kaikkea päähän(takaraivoon) ja katsoa parin päivän päästä mille näyttää. Valitettavasti tämäkään ei aina päde sillä joskus vaikutus on kuulemma tullut esim. vuoden viiveellä (jollakin tämä taisi tulla kynsilakanpoistoaineella ellen ihan väärin muista) mutta noita pastellivärejä saa ihan kaupasta (kirjakaupat, taidekaupat) kyllä. Niistä sitten raaputtelee jauhetta ja sitä töpsyttelee. :3

---

Lainaus käyttäjältä:
Mites tuo silmien vaihto? Minulla on nyt nähtävästi nuo 'Acrylic Eyes' ja ohjeissa lukee siihen tarvitsee ohuen sahan (jos oikein ymmärsin). Omistamani ovat myös sisältä ontot. Requiemartin sivujen ohjeissa ne olivat hieman erilaiset.

Ägh, osaisiko joku selventää miten sen silmäosan saa irti?

Joo no kuvassahan tuo kyseinen saha näkyy myös, eli ohuen ohuella sahalla se pitäisi saada irti. Ne ontot silmät voi saada halki askarteluveitselläkin, mutten tiedä saatko sitä pullipin silmää sillä irti. Toisaalta myös pullipin silmää voisit vuolla vähän, jolloin onton silmäsi voisi liimata siihen päälle. Ole varovainen! Ja onnea matkaan! :)

Lainaus
Itse sahasin pullipin alkuperäiset silmät irti ihan pienellä rautasahalla. Lähtee muuten irti kuin unelma! XD Ensin yritin mallata noita uusia, onttoja, silmiä Pullipin vanhojen silmien päälle...näytti lähinnä kultakalalta/ Paavo Lipposelta (anteeksi jos joku fanittaa), joten en päätynyt siihen ratkaisuun. Hyvin pysyvät liimattuina rangoissaan kiinni kun on tarpeeksi tuhdit pikaliima! ^_^
-Meya

---

Lainaus
Minäkin tässä mietiskelin nykyiseltään ainokaisen tyttöni kustomointia ja lähinnä meikinpoistoa näin ensi alkuun. Haluaisin päästä eroon liiasta oranssista Brand new purezzan silmäluomissa ja etenkin silmän yllä olevassa "luomiviivassa".

Jos sitä lähtee poistamaan, niin senkö jälkeen ei tarvitse lakata, vaan ainoastaan jos uudelleenmeikkaa ja haluaa uuden jäljen kestävän?

Kiitos jo etukäteen neuvosta. Smile

Joo ei tarvitse lakata ellet halua kiinnittää jotain väriä pullipin naamaan. Ainoa että poistetun meikin kohta saattaa joskus jäädä hieman kiiltävämmäksi, joten jos se häiritsee niin kannattaa lakata.

Ja huuliinhan voi käyttää ihan esim. tiimarista saatavaa pebeon waterbased varnish vai mitenmeni, vesipohjainen läpinäkyvä lakka. Itse ostin putelin joskus öö 3? vuotta stten ja vielä kyllä riittää huulten glossaamiseen. Very Happy Ei ole edes puolet menny ja jotain pari eukkua maksaa se puteli.

Lainaus käyttäjältä:
sitä kysyisin , että voiko tuota tiimarista saatavaa mattalakkaa käyttää nuken koko naaman päällystämiseen? pöljä kun olen,niin en tuosta tekstistä ymmärtänyt kyseisen lakan käyttöön liittyvää osiota?spraylakka on tuttua mutta pullolakka?

Teoriassa voi, uskon vaan että jälki on kohtuu... noh sanotaan suoraan että rumaa. Itse päällystin ekat customini noin niiltä osin mitä meikkasin, mutta kyllä suihkelakka paras on! (Sillä voi myös suojata nuken tahraantumiselta, ei ole ennenkuulumatonta että muoviin imeytyy väriä.)

Lainaus
Miten muuten jos haluaa glossia huuliin niin miten sitä saa nestemäisenä sekoitettua jauhettuun väriin koska yleensähän ne ovat suihkeita..??

Juurikin tuo puhumani pullolakka soveltuu tähän tarkoitukseen. :D Suihketta ei siis kannata ostaa huulten glossaamiseen, vaan tuo siveltimellä levitettävä pullolakka on siihen omiaan. :D Itselläni kolme vuotta kestänyt yksi pullo et ei se kauheesti kulu! :D

Puhuttelemani pullolakka on tiimarista ostettu vesipohjainen gloss-lakka.
Pebeon. En tiedä onko enää juuri tuota saatavana mutta vastaavaa löytynee.

Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2009, 18:20:53 ip »
Ja kyllä, pullipin pää pitää ottaa palasiksi jos meinaat suihkelakalla lakata sen.

Blogi ~♥

Nukettaja

• MIB
  • the Hattara
« Vastaus #3 : Heinäkuu 28, 2009, 13:04:35 ip »
Onko muuten mahdollista liimata ripset ihan siihen silmäreikään että ei laita niitä luomiin? Nimittäin jos en saa luomia paikoilleen ja tuo näyttää oudolta ilman ripsiä.
Life is for pockys. And pocky game.

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #4 : Heinäkuu 28, 2009, 13:52:16 ip »
Kyllä sen pitäisi olla mahdollista, ainakin BJDillä tehdään aina niin. :3 Tietääkseni Meepu ainakin on pitänyt silmäluomettomia nukkeja joille on liimannut ripset.

Blogi ~♥

kettu

• Custom bait
  • *
  • Pullipisti
« Vastaus #5 : Heinäkuu 28, 2009, 15:53:07 ip »
Rosalien naama kiiltää hieman sillä nukkehan ei ole mikään kovin uusi ja sitten kaikessa koskettelussa jne siihen saattaa imeytyä käden omia rasvoja (tai jotaan tollasta) ja saada sen vähän kiiltämään. Niin ajattelin että voiko jollain lakalla esim saada nuken naamasta pois kiillon? Vaikka en meikkaisi sitä uudestaan niin voisinko vetästä siihen sitä mitä suihkutettavaa mattalakkaa ikinä olikaan? Sillä häntä on hieman vaikea kuvata välillä kun naama kiiltää vähän jossain valossa o:
Lersba vanhalta foorumilta (:

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #6 : Heinäkuu 28, 2009, 16:11:17 ip »
Voi harmi. :s Ja joo kyllä voipi! :3
Suosittelen niitten omista käsistä lähtevien mömmöjen takia pesemään kevyesti vanulapulla/liinalla sen. Kostealla. Jos ei auta ihan saippuaa panna mukaan, ei pitäisi irrota silloin mitään meikistä pelkällä saippuavedellä kuin pelkkää likaa. Kuhan et hinkkaa hulluna, pyyhit vaan kevyesti.

Kun naama on puhdistettu ja jos se yhä kiiltää sinun tulee avata nukkesi, ottaa pelkkä naamapala ja suihkuttaa siihen lakkaa Mr. Super Clear eli MSC on oikein hyvä lakka tähän. :3 Myös fantasiapeleistä pitäisi saada jotain gameworksshopin MATTAlakkaa (ole tarkka että saat mattaa) mutta itse en ole sitä käyttänyt koska MSC ei paljoa maksa ja en ole koskaan kuullut siitä huonoa tai kolmen vuoden käyttökokemuksella ole siitä pahaa sanottavaa. :3 Nämä lakat on sprayattavia joten herkimmät tarvinee keuhkosuojan. Myöskään lakkaa ei kannata suihkuttaa sisällä, koska sen hengittely ei ole hyväksi. Eli pihalle tai parvekkeelle mars! Tietty jos on joku työtila niin se on pop, itse suihkin kesät talvet parvekkeella.

Sitten annan lakan kuivua. Jos haluat että nuken huulet kiiltävät tuon jälkeen niin sipaise niihin esim. tiimarista saatavaa vesipohjaista kiiltolakkaa (waterbased gloss/glossy varnish) joka on pullossa ja levitetään siveltimellä. Sitten vaan nukke takaisin kasaan ja avot, naama ei enää kiillä! :3 Myös kiiltäviä vartaloita voi tuolla suihkelakalla mattapintaistaa jos kokee tarpeelliseksi. ^___^

Toivottavasti selvensi.  ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 16:36:35 ip kirjoittanut Hunajasieni »

Blogi ~♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2009, 13:19:35 ip »
Lainaus käyttäjältä: Uninu
Apteekkien isopropyylialkoholia vastaavaa litkua saa halvemmallakin polttoaineen jäänestoaineen muodossa (n. 4€/litra). Kannattaa tarkistaa sisältö kyljestä, joissain jäänestoaineissa on ties mitä mukana.
Käyttämäni aine on 99% 2-propanolia ja meikit lähtevät kuten apteekin litkullakin. Tein aineella myös liotustestin, eikä testisormi kokenut mitääön muutosta 14 tunnin liotuksen aikana.

Hartsilapsien foorulla erittäin hyödyllinen vastaan tullut vinkki!

http://www.hartsilapset.fi/forum/viewtopic.php?f=13&t=2517&st=0&sk=t&sd=a
Muutenkin tuota ketjua kannattaa vilkaista jos on siellä, siinä on paljon ohjeita jotka pätee myös pullippeja meikatessa.

Blogi ~♥

Werna

• NRFB
  • Pullipisti
    • Flickr
« Vastaus #8 : Elokuu 02, 2009, 18:45:47 ip »
^ Hyvä vinkki! Minulla ainakin on ollut vaikeuksia löytää tuota isopropyylialkoholia, viimeksi kiersin kolme apteekkia läpi eikä yhdessäkään ollut sitä... Tuota jäänestoainetta saanee varmaan huoltoasemilta tai vastaavista paikoista joissa myydään autoiluun liittyviä juttuja?
Pullipit: Rebecca (Asuka), Justine (custom Cornice), Fanny (Clarity), Alisa (Aya), Miona (Youtsuzu), Maija (Greggia)
Dalit: Leonoora (Tezca), Amalia (Angry), Vilmiina (Milch), Eevi (Hangry)
Taeyang: Sam (Filato)
+ BJD:t 4 kpl & Blythet 2 kpl

*Flickr*

*Instagram*

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #9 : Elokuu 02, 2009, 19:59:08 ip »
Uskoisin, kantsii tosiaan lukea tarkkaan mitä purkissa lukee. Omani on start jäänesto, purkki on sininen ja ostin ihan kärkkäiseltä. Huoltoasemilla voi hinta olla vähän korkeampi. Eli oikeestaan kuhan sieltä saa autotarvikkeita niin pitäs olla tuotakin, aika peruskamaa ilmeisesti.

En saanut googlettamalla selville mitä se oli se yksi prosentti, mutta tosiaan Uninu teki liotuskokeen ja ei tapahtunut mitään.

ps. Kun kysyin Uninulta (hän kun tietää autoista enempi) niin hän uskoi sen yhden prosentin olevan ihan vettä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 12:16:47 ip kirjoittanut Hunajasieni »

Blogi ~♥

Turre

• NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #10 : Lokakuu 12, 2009, 16:42:40 ip »
Onkohan kukaan missään kokeillut tenua eli puhdasta spriitä nuken kasvojen puhdistamiseen? Tästä muovilaadusta tietämätön mutta näiden kemikaalien parissa puljaava tuttava ehdotti sitä isopropyylialkoholin korvaajaksi.
2003: Street, 2004: Panda, 2005: Jupi, 2006: Zuora, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy ja Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

whipii

• NRFB
  • pöö.
    • Whipii's World
« Vastaus #11 : Marraskuu 19, 2009, 20:56:01 ip »
En ole nyt varma kuuluuko tämä tänne mutta vanhoissa pullipeissa joissa on tukka kiinni päälaessa, kun niiltä joutuu ottaa sen päälaen kokonaan pois jos ei raaski nyhtää hiuksia irti. mistä niitä uusia sitten saa tilalle ? onko semmoista mahdollista tehdä esim cernit massasta ?
Reika (Veritas), Lilian (Sala), Minka (Ciel Robin), Miki (Eos), Yumi (Youtsuzu), Amber (Angry), Hazel (Barasuishou), Berry (Siry), Nagini (MPC), Mercure (Jupi), Danielle (Nahh Ato), Muska (Paradis), Bonbon (Gloomy Bear), Reena (Greggia), Ddalgi
Nukkeprofiilit Nukkeblogi "Oma" blogini Flickr

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #12 : Marraskuu 19, 2009, 21:20:03 ip »
Voi uuden tehdä mistä vain, mutta sen pitäisi olla tarpeeksi ohut/kevyt ettei jo valmiiksi raskaasta päästä tule painavampaa. Kannattaa kysyä vaihtoa tai kyniä se, eipä oikeen muita järkeviä vaihtoehtoja ole ellet jostain styroksista tms kevyestä aineesta tee sitä. Massat ovat varmaan liian painavia.

Blogi ~♥

Werna

• NRFB
  • Pullipisti
    • Flickr
« Vastaus #13 : Maaliskuu 21, 2010, 16:19:27 ip »
Rebecan naaman kanssa on sama kiilto-ongelma kuin ketun Rosaliella aiemmin tässä ketjussa. Oletko Hunajasieni Volksilta vai mistä tuota Mr. Super Clearia tilannut (ja toki muutkin tuota lakkaa käyttävät saa vastata)? Googletin tuon sanan ja Volksin sivu oli eka hakutulos, maksaisi siellä näköjään 13 USD eli ei kovinkaan paljon... paljonkohan tuolle tulee postikuluja, muistaako kukaan?
Pullipit: Rebecca (Asuka), Justine (custom Cornice), Fanny (Clarity), Alisa (Aya), Miona (Youtsuzu), Maija (Greggia)
Dalit: Leonoora (Tezca), Amalia (Angry), Vilmiina (Milch), Eevi (Hangry)
Taeyang: Sam (Filato)
+ BJD:t 4 kpl & Blythet 2 kpl

*Flickr*

*Instagram*

Nälkäkurki

• OOAK
  • Spem successus alit.
« Vastaus #14 : Maaliskuu 21, 2010, 18:51:17 ip »
Jos sinulla on mahdollisuus hakea,niin kehoittaisin hankkimaan Gamesworksshopin purity seal-mattalakkaa,se toimii ihan samalla tavalla kuin Mr. Super Clear, ja sitä saa Fantasiapeleistä/linnoista ym.
Lisäks se maksaa euron vähemmän! XD
Kiireinen lukiolainen joka vähällä vapaa-ajallaan meikkaa nukkeja ja pelaa videopelejä.

Otan vastaan meikkitilauksia.