Kirjoittaja Aihe: Pidä huolta nukeistasi & vältä näitä  (Luettu 42115 kertaa)

Vanamo

• Kannatusjäsen
  • Custom bait
  • Elda
Vs: Pidä huolta nukeistasi & vältä näitä
« Vastaus #45 : Huhtikuu 06, 2016, 12:37:55 ip »
Nolluskan tavoin minäkin suosittelen silikonilakkia, sillä se on ainoa, joka estää peruukkia värjäämästä nuken päätä. Totesin MIO-Dalini mustaa peruukkia vaihtaessani sen jättäneen melkoiset jäljet otsaan. Hinkkasin niitä pois varmaan pari tuntia, sillä isopropyylialkoholia ei vielä silloin ollut talossa. (Off-topicina mainittakoon vielä, että se oli niitä Grooven omia peruukkeja. En osannut ollenkaan varoa, että se voi värjätä.)

Edit. Nyt kun ensimmäinen 1/3-kokoinen nukkeni on tulossa ja nimenomaan vinyylisenä, olen tutkinut värjäytymisiä enemmänkin. Silikonilakin kanssa on käytettävä kankaista suojalakkia värjäytymisen estämiseksi, eikä sekään ole idioottivarma pitkän ajan kuluessa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2016, 22:03:50 ip kirjoittanut Vanamo »
"Asioiden keksiminen ei ole koskaan vaikeaa", rouva Oliver sanoi. "Vaikeus on siinä, että keksii liian paljon ja sitten kaikki käy liian monimutkaiseksi ja joutuu hylkäämään jotkin keksinnöt ja se on aika sietämätöntä." - Agatha Christie, Kuolleen miehen huvimaja, WSOY 1992.

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #46 : Joulukuu 16, 2016, 11:58:20 ap »
Heips! Ensimmäisen nuken omistaja on jo nyt pulassa :'''( Hellästä huolenpidostani huolimatta Taeyangilta lähti käsi kyynärnivelestä irti Onko tämä nyt tässä, vai voiko sen vielä saada takaisin? Mielestäni se vain ponnahti paidan sisällä paikaltaan, mutta en uskalla painaa sitä takaisin kun se ei mene pienellä niksautuksella. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Meneekö se jossain tietyssä asennossa paremmin paikalleen? Kiitän kaikesta mahdollisesta avusta!

Dormouse

• MIB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
« Vastaus #47 : Joulukuu 16, 2016, 14:42:16 ip »
Paina vaan paikoilleen, minulla Valkolta lähtee käsi aina irti, kun sitä taivuttaa. En tiedä miksi, vissiin vähän kehnot nivelet tai jotain ::D. Mutta siis, ei se rikki ole ja menee paikoilleen painamalla, toki liian kovakouraisesti ei kannata pakottaa, mutta aika hyvin kestää voimaa kyllä.
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #48 : Joulukuu 16, 2016, 16:11:28 ip »
Ok, kiitos rohkaisusta Dormouse  ;D

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #49 : Joulukuu 16, 2016, 22:16:52 ip »
Joo joillakin Taeyangeilla on tuo ongelma, toinen ongelma johon itse olen törmännyt joillakin taeilla on olkapäässä joka saattaa popsahtaa pois paikaltaan myöskin. Tämä tapahtuu yleensä kun käsi nostetaan ylös. Huomasin että sen asian "korjaa" kun ottaa pallonivelen olkapäästä pois, mtta ulkounäkö on sitten vähän mitä on... :D
Mutta onneksi ei kummassakaan tapauksessa ole rikki... ^^ Kuten Dormouse jo sanoikin.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #50 : Joulukuu 17, 2016, 17:39:09 ip »
Kiitos Hunajasieni. Olen nyt koittanut painaa paikalleen, mutta ei vain mene (ilmeisesti mun käsissä ei riittävästi voimaa lol). Ihan kuin nivelen haarukkaosa olisi pienempi kuin nuppiosa o_O No, menen porukoille jouluksi, ehkä sieltä saan apua tähän ongelmaan :D Huomasin, että nuken takin hihansuustakin oli yksi millipieni nappi irronnut. Onneksi se löytyi paketista... Millä liimalla kannattaisi laittaa kiinni?

Voi Grelliäni, ei ole ollut helppo alku hänellä :''(

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #51 : Joulukuu 17, 2016, 19:13:18 ip »
Joo, sen haaraosan kuuluukin olla silleen että on enempi C:n muotoinen, eli se aukko pitäisi olla pienempi kuin se "tappi" johon se kiinnittyy. En muista kuuluiko siitä napsahdus kun sen laittoi paikoilleen, mutta saattaa kuulua.
Joko ei ole riittävästi voimaa, tai et uskalla painaa tarpeeksi voimakkaasti. Sekin voi olla, itsekin monesti vähän arastelen "ettei vaan riko nukkea."
Jos et mitenkään saa kyynärpäätä paikalleen niin sitä tappia voi koittaa hiukan pienentää, mutta itse en koskisi siihen ellei ole aivan pakko. Se on jotenkin saatu kasaan/paikoilleen ja irti, niin sen pitäisi olla mahdollista laittaa takaisinkin kun ei näytä olevan mistään osasta rikki.

Napin ompelisin itse kiinni mikäli siinä on reikä josta sen pystyy ompelemaan. Kangasliima tarttuu ainakin kankaaseen parhaiten eli suosittelisin kokeilemaan sitä jos päädyt liimaan. Siitä en osaa kommentoida mikä on hyvälaatuista kangasliimaa, ei ole pahemmin kokemusta käytöstä vaikka yksi tuubi taitaa jossain kaapin perällä olla.

Ainahan se on harmi kun heti avatessa nukke hajoaa käsiin. Niin käy valitettavasti joskus, sattuu joku maanantaikappale sinne. Onneksi tämä kuitenkin näyttäisi olevan korjattavissa. Tosin nykyään monesti voi löytyä jo pelkkiä osia ettei tarvi koko kehoa nukelle välttämättä metsästää.
Toivottavasti saatte käden takaisin! Huomaa että se voi myös jatkossa sitten irrota helpommin, että elä säikähdä jos se irtoaa uudelleen.

ps. Lämpö usein pehmentää muovia ja joku saattaisi antaa viimeiseksi vinkiksi myös sen. Minulla ei kuitenkaan ole itselläni kokemusta tai parempaa tietoa kuumasta vedestä tai hiustenkuivaajalla Pullipin muovin lämmittämisestä, mutta sellaista kädenlämpöistä vettä ainakin uskaltaisin kokeilla, mutta en tiedä auttaisiko se mitään. Esim. barbinukkeja harrastavat ihmiset usein käyttävät sitä pään irroitukseen ja muilla nukeilla olen siihen törmännyt lähinnä nivelien ja tappien kanssa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2016, 19:17:50 ip kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #52 : Joulukuu 18, 2016, 01:09:32 ap »
Varmasti voima ei riitä tai uskallus. Minulla ainekin oli ekalla kerralla kauhea pelko, että nuken käsi menee rikki, mutta sitten rohkaistun, kun ajattelin etten kuitenkaan menetä mitään, kädetön nukke olisi vaikka menisi korjatessa rikki. Ja hyvin se napsahti paikoilleen ja monesti sen jälkeen irtikkin samalla lailla ::). Tiettyyn asentoon taivuttaessa siis irtoaa todella helposti. Käytössä monesti nämä kohdat varmaan kuluvat tai jotain, koska nyt se ei ole vähään aikaan irtoillut.

Kokeilisin hanakuumaa vettä, jos lämmöllä kokeilisin saada jotakin aikaan. Käden lämpöinen ei ole varmastikkaan tarpeeksi kuumaa aiheuttaakseen mitään. Ja oman kokemukseni mukaan kuumakaan vesi ei mitään tee. Toisaalta en liian kauan lilluttelisi, ettei muovi haurastu.
Varaosien saaminen on varmastikkin helpohkoa jos jokin menee rikki varsenkin kun Grell taitaa olla aika normaali ihonsävyltään. Joten ei kauheasti kannata ujostella, kokeile eri kulmista paikoilleen painamista. Minulla toimi parhaiten, kun asetin käden suoraksi ja nivel paikoilleen, sitten taivutin käden ja painoin pelkkää niveltä kiinni (selitys 6/5). Voi ehkä helpottaa, jos irrottaa nivelen ja kokeilee pelkästään sen painamista paikoilleen.

Nappi kannattaisi tosiaan ommella paikoilleen, koska sillä tapaa se luultavasti kiinnikkin on ollut? Toki kangasliimalla tai tippaliimalla sen saa paikoilleen myös. Itsekkään en tosin osaa mitään suositella, koska käytän vain mitä käsiini saan.

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #53 : Joulukuu 19, 2016, 15:33:27 ip »
Kiitos vastauksista Hunajasieni ja Dormouse!

Hunajasieni: Ok, pitää nyt vaan pyytää porukoita auttamaan, ehkä heillä on henkisesti paremmat mahdollisuudet onnistua käden paikoilleen laittamisessa :D Irronnut nappi on ihan kirjaimellisesti millin halkasijaltaan. Se on ollut alunperinkin liimalla kiinni, siinä ei ole reikiä. Pitää koittaa etsiä tuota kangasliimaa jostain. Onneksi ei tosiaan näyttäisi olevan pysyviä leidin vauriot ': )

Dormouse: joo, itseä pelottaa, että pian rannenivelkin menee rikki jos oikein runnon. Mulla on myös aika heikot voimat, että voi olla vain siitäkin kiinni. En kyllä uskalla irrottaa mitään enempää, pitää vain pyytää jotain muuta painamaan sitä paikalleen. Toivon, ettei käden irrottamisesta tule Grellille toistuva tapa x3 Vedestä vielä, jostain luin, että vesi olisi pahasta Pullip-nukeille? Että ruostuttaisi nauloja tai jotain? Onko siis nivelten sisällä metalliosia? Silloinhan vesi ei varmaan olisi hyväksi? Kuumaliimaa mietin itse napin kiinnittämiseen, mutta se on ehkä liian paksua, että nappi jäisi korkeammalle kuin muut? Ja ei varmaan edes toimi noin pikkutarkkaan puuhaan.

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
« Vastaus #54 : Joulukuu 19, 2016, 19:15:07 ip »
Minä suosittelisin napin kiinnittämiseen ihan pikku pisaraa kangas- tai nahkaliimaa. Niitä myydään askartelukaupoissa ja joissakin monitarvikekaupoissa kuten vaikka Clas Ohlsonilla. Älä purista liimaa suoraan napille tai vaatteeseen vaan esim. paperipalalle, ja siirrä liimaa siitä tarvittava määrä vaikka hammastikulla kankaalle ja nappi päälle, niin pitäisi tulla siisti.

Ja ei sitä kättä tarvitse varmaan kokonaan veden alle laittaa, se nivelkohta vain? En usko, että se niin lyhyestä ajasta miksikään menee. Hanalämmin vesi varmaan jo sen verran sitä laajentaa ja pehmentää, että on helpompi napsauttaa paikalleen. :) Tsemppiä!

// Ohoh, ei meillä niin kuumaa vettä taida tulla, kuin Hunajasieni sanoo alla...  :o Mutta tosiaan siis lämmin, ei kuuma vesi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2016, 20:46:34 ip kirjoittanut Milly »
My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #55 : Joulukuu 19, 2016, 20:08:53 ip »
En uskaltanut itse käyttää sanaa hanalämmin, sillä omasta hanastani keittiössä vesi tulee niin kuumana että se HÖYRYÄÄ. Eihän se saisi olla, mutta näin meillä. ::) (Niin kuumaa kuitenkin että jos täysille vääntää, en voi pitää kättä alla tai esim. pestä käsiä.)
Jos uskallat ottaa ranteen palloniiveltapin ja kämmenen pois niin sitten saisit ehkä paremmin painettua palaa paikalleen? Joillakin lähtee ne helpommin irti ja toisilla on tosi tiukassa, mutta jos uskallat ja se lähtee helposti niin suosittelen myös sitä.
Tsemppiä siis Gingerladylle, eiköhän se käsi tavalla tai toisella paikalleen saada!

Blogi ~♥

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #56 : Joulukuu 20, 2016, 13:24:57 ip »
Kiitän vertaistuesta, käsi on nyt saatu paikoilleen TTvTT Eikä tarvittu kuin vähän enemmän raakaa voimaa kuin mitä mulla löytyy :D Btw, kun vertasin nuken käsiä toisiinsa, niin myös oikea olkanivel (siis sama käsi mistä kyynärnivel oli irronnut) näyttää paljon löysemmältä kuin vasen. Onko siis koko kädessä jotain vikaa? Ja tämä menee nyt vainoharhaisuuden puolelle, mutta mun mielestä myös oikea nilkkanivel suoristuu jotenkin eritavalla jäykemmin tai kiertäen kuin vasen. Onko mun nukessa viallinen puolisko tai jotain? :'D

Ja seuraavaksi siis suunta askarteluliikeeseen tai vastaavaan. Kiitos vielä isosti avusta!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2016, 13:28:37 ip kirjoittanut GingerLady »

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #57 : Tammikuu 03, 2017, 23:55:38 ip »
Kyllä meilläkin vesi höyryää ja on sietämättömän kuumaa kuumimmalla asetuksella? Olen aina luullut että se on normaalia, koska edellisessäkin asunnossa tuli aika kuumana vesi. Enkä usko, että jos nimenomaan sen pehmeämmän muovin, nivelen siihen laittaa uittoon pikkuhetkeksi, että muovi menisi huonoksi. Mutta hyvä, että homma hoitui :)!

Toiset nivelet on yleensä liikkuvampia kuin toiset. Nilkassa on puolipallot, joten toisessa ne voi olla eri asennossa, jolloin se taipuu erilailla. Ja nimenomaan ns. kiertämällä pallon sauman saa eri kohdille, jolloin taivutus onnistuu. Jäykät nilkat on muuten taivaan lahja. Suurimmalla osalla omista pojista on ihan rimpulat nilkat, koska kenkien irroittelu tai edellisen omistajan posetukset on löysentäneet ne. Ja lopuilla ne löystynee samalla tavalla. Ihan siis pyörivät ympäriinsä... Eli tuskin kroppa ihan viallinen on, mutta voi olla toispuoleisesti löysä tai kireä. Olkanivel voi olla huonossa asennossa, jolloin toinen voi näyttää löysemmältä, mutta voi se löysäkin olla.

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #58 : Tammikuu 04, 2017, 20:00:22 ip »
Moi taas, Dormouse :) Noniin, kyynärnivel saatu mahdollisimman varovaisesta käsittelystä huolimatta taas irti :'''D Katsoin nyt taas tuota oikeaa nilkkaniveltä, niin kyllä se varmaan on jotenkin kierteellä. Pitää koittaa vielä kiertää. Se tuntuu tosi jäykältä, mutta pitää kai vain uskaltaa taas käyttää enempi voimaa :3 Tai koittaa kiertää toiseen suuntaan, jospa se on mennyt toista kautta ihan kokonaan ympäri tjtn...

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #59 : Tammikuu 04, 2017, 22:13:03 ip »
Voit irrottaa jalkaterän nivelineen, vetäsemällä. siten pääset ehkä paremmin tutkailemaan sen toimintaa :). Kannataa van rohkeasti liikutella ja totutella itsensä sen kropan toimintaan, kyllä siinä aikansa menee varmasti, kun on uutuudenjäykkäkin takuulla. Minun toinen taeyangini tuli käytettynä, joten sen posetus oli aikas helppoa, ensimmäinen oli mio-kit jonka kroppa oli ihan laho ja sainkin uuden tilalle. Mutta eron huomasi kyllä niistäkin, vanha on aina paljon löysempi, jollei ole vaan kaapissa ollut. Liikaa voimaa ei kannata toki liikutellessa käyttää, mutta itselle on tullut nykyisin ihan hyvä tuntuma voimankäytöstäkin. Se vaatii varmasti totuttelua jos ei aiemmin ole nukkeja käsitellyt paljoa. Ja kun painat niitä paloja yhteen voi olla hyvä laittaa nahkahansikkaat tm käteen niin ei satu painaminen sormiin niin paljoa.

Jos se nivel on liian pikkuruinen ja siksi pompahtelee paikoiltaan niin ehkä hippusen uskaltaisi vuolla pois sitä kuoppaa? Olen itsekkin miettinyt tätä vaihtoehtoa, mutta nykyisin toi käsi ei pompi paikaltaan niin usein niin en ole viitsinyt vaivautua :).