2.11.09 lisätty huomautus tämän viestin lopussa!
---
Tämä ketju on tarkoitettu palautteelle myyjistä ja kaupoista joita ei ole tehty foorumin sisällä. Jos koet, että olet kokenut vääryyttä, tai jotakin mitä kannattaa varoa, tai jokin kauppa on ollut nopea, tai palvellut sinua hyvin, kirjoita se tänne. Tällöin muut näkevät mistä kannattaa ostaa ja mistä ei!
Tähän ketjuun ei sallita pyyntöjä kaupoista, eikä keskusteluja, vain ja AINOASTAAN omia asiointikokemuksiasi. Kiitos!~
Ohjeistus on lainattu Hartsilapsista ja siitä kiitos Kihakulle.
Ohjeistus:
Laita palautteeksi positiivinen palaute ja negatiivinen palaute -tärkeistä- asioista. Tärkeitä asioita on esimerkiksi kommunikaatio. Eli oliko kommunikaatio nopeaa, vai puuttuiko se kokonaan. Tai oliko tilaus myöhässä -luvatusta- ajasta. Eli jos tavaralle luvataan kuukauden lähetysaika, niin jos lähetys on kestänyt kuukauden, niin silloin se on luvatun puitteissa, mutta jos tavaralla kesti puolitoista kuukautta, kerro siitä. Tai oliko tuote sitä mitä luvattiin, vai puuttuiko siitä jotakin vai oliko väärä. Miten firma käyttäytyy ongelma-tilanteessa, eli lähettikö nopeasti ja ilman ylimääräisiä kuluja korvauksen vai jättikö korvaamatta. Eli tärkeät palautteet ovat sitä, mikä vaikuttaa mahdolliseen firman valintaan kauppana.
Laita extroihin ylimääräiset asiat, esimerkiksi jos firmalta tuli ylimääräinen peruukki mukana tai hinta oli merkattu alaspäin ja lahjana. Tai esimerkiksi jos sivut eivät toimineet tai olivat epäselkeät (laita pää palautteeseen vain jos se oikeasti haittasi tilausta). Tänne voi myös laittaa fiiliksiä siitä, jos tavaraa on paljon sivuilla, hinnat ovat yleisesti kalliit tai toimitusajat ovat siedettävät yleisesti. Eli yleisfiilikset tänne :3
Laita myös yhteenveto tärkeistä asioista, tämä tulee tähän ensimmäiseen postaukseen.
Tähän voit kirjoittaa negatiivinen, positiivinen, neutraali tai laittaa että molempia mielipiteitä oli paljon.
___________________________________________________________________________________________-
Esimerkki:
Firman nimi
Positiivista:
- nukke tuli nopeammin kun piti (meni 1kk, luvattu 1,5kk)
- nukke oli juuri sitä mitä tilattu
- puuttuneet tavarat lähetettiin ilman ylimääräisiä kustannuksia nopeasti perässä
Negatiivista:
- nuken mukana ei tullut peruukkia eikä silmiä mukana, vaikka ne kuuluivat kauppaan.
- kommunikaatio oli hidasta
Extraa:
- Firma lähetti ylimääräiset kengät mukana
- Yleisesti otteen paikka on kallis
- Odotus ajat ovat yleisesti ottaen pitkät
- Hinta oli merkattu alaspäin
HUOMAUTUS:
Haluaisin huomauttaa että kyseisiä seikkoja ei ole hyvä merkitä negatiiviseksi koska se ei oikeasti ole firman vika tai sitä ei voi laskea huonoksi.
-Nukke jäi tulliin
-En jaksanut odottaa saapumista (jos on firman vika, kts. alla olevat esim.)
-Myyjä ei merkannut hintaa alas
Hyvä esimerkki negatiivisesta palutteesta on:
-Oli pakattu huonosti, ei ollut mitään pehmusteita.
-Kommunikaatio hidasta.
-Myyjällä kesti postitus luvattua kauemmin, luvattiin postittaa viikossa, meni 4vks.
Siirtäkää kyseiset virheet omasta palautteestanne ekstroihin tai poistakaa ne. Kiitos yhteistyöstä! ^w^