Kirjoittaja Aihe: Peruukit  (Luettu 108656 kertaa)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Vs: Peruukit
« Vastaus #195 : Maaliskuu 21, 2017, 01:13:44 ap »
Kiitos, pitänee kokeilla! En ole ihan varma auttaako pakastaminen koska liima on umpikovaa ellei se sitten sulaessaan tee jotakin jänniä liimalle?
Joo, peruukki on selvästi ollut niin iso että sen voi vetää nappuloiden ylitse, mutta se on liimalla "pienennetty" ruttuun niin että napit jää näkyviin. Eli sitä liimaa on ihan jäätävä määrä!
Itse en tykkää käyttää velcroa tai tarranauhaa peruukkien kanssa kun ne tuppaa lopulta kuitenkin huonontamaan sitä peruukkia ja tukkaa tarttuu velcroon kiinni, mutta en tiedä pysyisikö tuo välttämättä silläkään. Liimalla tai sinitarralla se voisi pysyä, en tosiaan ole varma onko siinä velcrolle tarpeeksi tarttumapintaa, niin umpiliimainen se on. -____-;;;

Muuten se oli kuitenkin ihan käyttökelpoinen ja sievä niin olis kiva käyttää sitä, aluksi ajattlin muuta, mutta kampaaminen metalliharjalla sai sen niin hyväksi jo että haluaisin kokeilla sitä vielä "pelastaa."
Olen sitä väännellyt ja rutistellut mutta se ei valitettavasti ole vielä riittänyt, auttanut sekin jonkin verran toki.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Dormouse

• MIB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
« Vastaus #196 : Maaliskuu 21, 2017, 16:01:15 ip »
Minäkin tosiaan käytän näitä yleensä vaan stock peruukin kanssa jossa on kangasmainen pohja, verkkomaisista peruukeista ne vetelee hiuksia läpi. Paitsi peruukkien mukana tulleet, jotka on lähinnä karheita läpysköjä. Ne ei vedä hiuksia, vaikka toki hiukset jää niihin kiinni kanssa. Yleensä en käytäkkään yhtään mitään.

Pakastuksen ideana olisi, että liima kovettuu ja lohkeilee irti. Käsittääkseni. En tiedä, aiheuttaako se sulaessaan mitään, mutta eipä siitä haittaa voi olla? Harmi, että peruukki on pilattu :/. Juurikin tuon takia en suosittelisi kenellekkään liimausta, liimaa tulee todella helposti liikaa ja sitten peruukin irrotus on hankalaa ja peruukkikin voi mennä pilalle, kuten sinulla :(. Toivottavasti saat edes jotenkuten käyttökelpoiseksi sen!
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #197 : Maaliskuu 22, 2017, 03:55:50 ap »
No siksi varovaisesti kyselen koska peruukin kuitu on kyllä vielä hyvässä kunnossa ja erittäin käyttökelpoinen, kuten sain kampauksen jälkeen huomata. Peruukki ei siis ole stock. Meinasin jo myydä koko räpyskän vain pois, mutta tosiaan kun kuitu on tällä hetkellä vielä yllättävän hyvänä ja tukkaa voi periaatteessa käyttää jos sen liimaa päähän tai käyttää sinitarraa niin pohdin mitä keinoja on ja kannattaako niistä yrittää yhtäkään sillä en haluaisi että kuitu menisi sen vuoksi liimasta tahmaiseksi, jänkiksi tai pilalle.  :-X

Joo stockperuukin kangaspohjasta liima lähtee yleensä hitusen paremmin, ja olen yleensä saanut ihan verkkopohjaisistakin enimmät liimat nätisti pois, mutta tässä tätä liimaa on tosiaan hirveä määrä ja seon ihan kovaksi kovettunut. Ehkä pitäisi kokeilla vaikka hakata sitä vasaralla tai tökkiä jollain piikillä ruttujen väliin?  ;D Eikai siitä vasarasta ainakaan haittaa olisi kun on muuten pehmeistä materiaaleista kyse liimaa lukuunottamatta? xD

Mä olen kans vain muutaman peruukin liimannut paikalleen, alussa tein sitä enempikin, mutta yleensä lähinnä stock-peruukeille jotka ei muuten pysynyt päässä. Siksi suosinkin nappien yli vedettäviä 9-10 tuuman peruukkeja koska ne pysyvät usein päässä ilman mitään, joskus pieni pala sinitarraa päälaelle ja se siitä.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #198 : Maaliskuu 26, 2017, 22:05:01 ip »
Ha, nyt minulla onkin ensikäden vinkkejä antaa liimaisesta peruukkipohjasta (verkko)! Izun(sen pullip ayan, pfft) mukana tuli sininen peruukki, joka oli aivan huopunut takkuihin ja kuidut säkkärällä. Peruukkipohja oli liimassa ja samoin osa hiuksista. Liima kivikovaa ja kirkasta, eikä ollut pieni määrä. Viskasin peruukin ämpäriin, päälle pyykinpesuainetta ja loraus huuhteluainetta. Lisäksi peitin sen tulikuumaan (hanasta) veteen ja annoin liota siinä, ehkäpä 10-20min? Liima oli vesiliukoista ilmeisestikkin, joten se muuttui valkeaksi ja tahmaiseksi. Irrottelin minkä pystyin ja pesin peruukin, huuhtelin ja laitoin huuhteluaineeseen vielä vähäksi aikaa.
Pesin sitten uudestaan ja huuhtelin lämpimällä vedellä. Leikkelin ja harjailin peruukin auki myös välissä. Laitoin kuivumaan venytettynä styroxpäähän ja hiuslenkillä varmistin vielä. Kuivuessa liimaa ei näy, peruukkipohja venyy(!), hiuksissa ei ole liimaa ja ne ovat ok -tai no hieman säkkärät tietty, kun olivat niin kauheassa kunnossa-. Tunnusteltaessa peruukin päälaessa on hieman jäykkyyttä, eli varmaan pikkuisen liimaa vielä, mutta ei haittaa käyttöä.

Tosi hyvin onnistui, olin varma että tämä lentää roskiin, kun ulkonäkö muistutti tuulenpesää, mutta juuri siksipä päätin kokeillakkin. Kyseessä on luultavimmin sellainen kuitu, joka ei ole heat resistant, joten yllätyin, kun se ei pahemmin kärsinyt tulisessa vedessä lojumisesta. Izu sai peruukin takaisin päähänsä ja nyt tappelen mielessäni, että pidänkö sen vaiko en ;D. Sisko leikkeli jälkeäni tasaisemmaksi ja hieman ohenteli latvoja, että näyttäisi paremmalle ja nyt tuo on oikein soma. Muutama käkkärä on, jotka joko leikkelen pois tai koitan suoristaa. En huomaa hiuksissa mitään liimasta aiheutunutta. Huuhtelin ja pesin monesti peruukin, joten varmasti se lähti niin pois.

Ja mitä tulee vasaran käyttöön, niin ei kannattane. Lyöntivoima voi hyvinkin vahingoittaa kuituja. Tai peruukkipohjaa. Toivottavasti saat peruukin kuntoon :).

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #199 : Huhtikuu 07, 2017, 20:52:53 ip »
Heips, tulin utelemaan, että onko kellään kokemusta crobidollsista ja peruukeista eritoten? Lähinnä laatu kiinnostaa, eli ovatko hyvää laatua vai ihan kehnoa, monia tosi ihania peruukkeja sieltä löytynyt ja yksi täydellinen Kharonille ja Bambinallekkin ehkä, joten olisi kiva kuulla kokemuksia.

Hijiri

• OOAK
  • ♥ Nättipojat ♥
    • Hijiri @ Twitter
« Vastaus #200 : Huhtikuu 07, 2017, 21:25:40 ip »
^En itse omista kyseisen firman peruukkeja (vaikka valikoimista paljon kivannäköisiä yksilöitä löytyykin) mutta BJD-piireistä olen kuullut hyvinkin paljon myönteisiä mielipiteitä siitä, että ovat laadukkaita.
Kotona: Isul Hamilton (Akira)

Pearls

• OOAK
  • Ars longa, vita brevis
    • Muovihelmet
« Vastaus #201 : Huhtikuu 07, 2017, 23:20:02 ip »
^^ Minulla on parikin peruukkia Crobidollsilta, olen molemmat käytettynä tosin ostanut mutta olen ollut laatuun tosi tyytyväinen! Kuitu on sileää, ei takkuunnu helposti ja peruukit näyttävät mielestäni hyvältä. Pidemmätkin hiukset pysyvät hyvin kuosissa. Mielestäni laatu on suunnilleen samaa tasoa tai ehkä jopa parempaa kuin ForMyDollin peruukeisssa.

Ainut vähän huonompi asia oli se, että peruukki oli todella vaikea saada pysymään kolmostyypin Pullipin päässä fiksun näköisesti siten, että otsatukka ei peitä puolta naamasta tai peruukki ei koko ajan tipu päästä. Nelostyypin pään kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Tuo kolmospää on minusta muutenkin jotenkin hankalan muotoinen, itse saan vain kuminauhalliset peruukit mahtumaan ja pysymään siinä fiksun näköisesti. Pitäisi ehkä kokeilla jotain kiinnikkeitä : P
Fiona (Pullip Tomoe Mami) ♥ Aurora 'Rory' (Pullip Romantic Alice) ♥ Saki (Pullip Akemi Homura) ♥ Christopher "Kit" (Taeyang Tantus) ♥ Kirari (Pullip Nella) ♥ Ai (Dal Joujou) ♥ Reina (Dal Ra Muw) ♥ Suika (Pullip RMT Suigintou) ♥ Shiori (Byul Lunatic Humpty Dumpty) ♥ Georgina (Pullip RMT Suiseiseki) ♥ Hades (Taeyang Missionary) ♥ Chiyo (Dal Puki) ♥ Shin (Isul Souji Okita) ♥ Kazuki (Isul Helios) ♥ Victor (Taeyang MJ) ♥ Agata (Pullip Stica) ♥ Cassandra (Pullip Cassie)

Nukkeblogi - Nukkeprofiilit - Wasurenagusa - MyFigureCollection - twitter

Dormouse

• MIB
    • Blogi
« Vastaus #202 : Huhtikuu 08, 2017, 15:51:49 ip »
Kiitos Hijiri ja Pearls! Voin siis aikanaan sitten huoletta sieltä tilailla peruukit ;D. For My Doll on ollut sellainen ns. kantispaikkani, koska värit ja laatu on aivan ihanat, vaikkakin yksi heidän peruukeistaan päästi ikävästi väriä nuken päähän, mutta siitähän he varoittavat sivuillaan. Minä harvoin pidän kiinnikkeitä ja olen saanut hyvin pysymään peruukit scalpillisten päässä. Mutta kyllähän se kuminauha auttaa varmasti asiaa. Kärsivällisyys asettelussa on kyllä joskus hieman kyseenalaistettava minulla varsenkin, mutta onneksi olen suunnitellut näitä nelospäisille typyille :D. Kolmonen on jotenkin pyöreämpi ja nelonen lättänämpi mielestäni, joten ehkä sekin hankaloittaa. En tiedä, mutta hyvä tietää, että laatu on hyvä! Aion hommata sieltä parit eruukit, jahka rahatilanne sallii, ihanat väri ja mallivalikoimat ja siellä olisi täydellinen peruukki Kharonille, mutta väriä ei ole, joten toiseksi täydellisin pääsee sitten parturiin. Pfft.

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #203 : Syyskuu 01, 2019, 15:48:06 ip »
Sinitarrasta mulla ei oo jälkiä jääny, teipistä jää liimaa, teipistä vähän riippuen. Toisista ei jää heti vaan ajan kanssa esim. vuodessa maalarinteippi on aika hirveetä.

Voihan myös laittaa kuumaliimaa kuten BJDillä on jos tahtoo vaihdella peruukkeja ttai tahtoo ettei se ole kiinni.

Peruukkia ei siis liimata kuumaliimalla kiinni, vaan annetaan liiman jäähtyä jolloin se toimii kitkana.

Kopioin ohjeen tähän:

Elikkä kokeilin miten peruukki pysyy päässä kuumaliiman avulla ja kaikissa tapauksissa tosi hienosti.

Tämä liimaus on normaaliin peruukkiin ja se levitetään kärjen sivulla todella ohueksi kerroseksi. Rinkula koko kallon reunan ympäri. Yksi liimakierros riittänee.

Tämä liimaus tehdään levittäen kärjellä jättäen kuitenkin hiukan epätasaisuutta. RInkula koko kallon reunan ympärille. Tällä sain pysymään peruukin päällä joka ei pysynyt velcrollakaan (tai sitä olisi pitänyt vääntää päähän kilo) kun peruukki aina tumpsahti päästä pois.

Sitten kokoa liian isoon peruukkiin kerran koko pää (tai laen voi joissain tapauksissa jättää liimaamatta, itse kuitenkin liimasin sen) edellisellä tekniikalla ja sitten tarpeen mukaan sinne tänne levittämättä. Voit myös tehdä useampia kärjellä levitettyjä kerroksia. Odota että liima kuivuu kerrosten välissä. Pää on 6-7' peruukin vaativa, nyt siinä pysyy nätisti ja pyörimättä tai irtoilematta 7-8' peruukki.

Toivottavasti on apua. :3 Helppo ja halpa tapa saada kunnolla peruukki kiinni. ^___^

Pahoittelen kun en jaksanut lukea koko ketjua läpi! Kysäisen tähän kuumaliima-kitka-ideaan liittyen, että voiko sen kitkakerroksen tehdä peruukin puolelle? Eli vetäisisi kuumaliimaa peruukkiin sisäpuolelle, jolloin ei nukkeen tarvitsisi laittaa liimakerrosta? Ja tietysti liiman pursottamisen jälkeen odottaisi että se kuivuu ennen kuin siihen koskee, ettei pursua kuidun läpi hiusten puolelle. En raaskisi laittaa liimakerrosta nukkeihin, joista pari on harvinaisempiakin malleja ^^' Mieluummin pilaan peruukin kuin nuken, jos liima leviää väärin tms.

Puppeteer

• MIB
  • En pelkää pimeää~
« Vastaus #204 : Syyskuu 01, 2019, 21:28:25 ip »
Itselle tuli sellainen ongelma peruukkiin laitettavasta liimasta mieleen, että kun peruukeissahan on yleensä jonkinlaista joustoa/venyvyyttä, niin liiman kyllä luulisi poistavan sen efektin? Ja onko kuumaliimaus ainoa vaihtoehto, vai oletko harkinnut wigcapia tai Wigs Fixed Stickeriä, joita molempia saa Coolcatista (ja varmaan ihan ebaystakin)? Itse olen käyttänyt enimmäkseen noita wigcapeja, mutta myös tuollaista stickeriä on parin nuken päässä, enkä ole minkäänlaisia ongelmia/ vaurioita huomannut.

GingerLady

• OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #205 : Syyskuu 02, 2019, 00:12:11 ap »
Kiitos vinkeistä, Puppeteer! Wig cappia olenkin koittanut, mutta peruukki on luistanut yhtä lailla pois sekä pullipilta että taelta - enkä nyt nukkeja tukasta roikottele tai muuten huolimattomasti kohtele :D ajattelin, että jos kuumaliimaa saisi laitettua peruukin sisäpuolelle pätkinä tai pisteinä, että ne olisivat sellaisia nystyjä yhtenäisen pinnan sijaan, jolloin peruukin joustavuus säilyisi. Stickeri onkin uusi ja varmaan tutustumisen arvoinen juttu.