Kirjoittaja Aihe: Peruukit  (Luettu 101487 kertaa)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Peruukit
« : Heinäkuu 26, 2009, 19:28:42 ip »
Pidetään keskustelu eri peruukeista täällä. Voitte kertoa omia kertomuksia eri firmojen peruukeista täällä.

Pullippien stock-peruukit ovat usein todella huonolaatuisia, jos hyvä tuuri käy niin keskivertoja eli ihan hyvänäkin saa pidettyä. Takkuuntuvat helposti ja ovat ilmeisesti usein jotain halvempaa kuitua, laatu todellakin vaihtelee laidasta laitaan. Jos haluat nukellesi kunnon peruukin niin tilaa se. Samalla nukkemallilla voi olla hyvä peruukki tai todella huono peruukki, eli laatu ei katso mallia.

Päätä ei tarvitse irroittaa peruukin vaihtamista varten, ainoastaan vanha peruukki.

Myös monien BJD-firmojen peruukit käyvät pullipeille, kunhan koko on SD tai yllä mainitut tuumakoot.

Ebäyssä voit löytää peruukkeja haun avulla. Hakusanat:
pullip wig
9-10 wig
8-9 wig
9' wig

Peruukkeihin koko: (tuumaa)
Pullip ja Taeyang 8-9', 9-10'   
Isul 8-9', 9-10'                   
Dal ja Byul: 8', 8-9'
Mini pullipit 4-5', 5'

VAIN nämä koot! Muut ovat liian pieniä tai suuria! Ethän kysy asiasta turhaa ketjussa.

Jos et ole varma meneekö joku SD-kokoinen peruukki nukelle eikä sivuilla lue peruukissa tarkkaa mittaa niin kannattaa aina katsoa minkä kokoiselle nukelle peruukki on tehty ja katsoa sieltä nuken pään ympärys jota voit verrata sitten oman nukkesi pään ympärykseen.

Blythejen peruukit ovat yleensä liian suuria ja ne on tarkoitettu oman tukan pääle vedettäväksi. Jos Blythellä ei ole tukkaa alla peruukinkoko on pienempi.

Venus ja Nomado ovat viimeisiä joilla on scalpissa/takaraivossa tukka kiinni. Eli kaikilla ykköstyypin vartaloisilla on ja ainakin noilla on rootattu eli istutettu hiukset kiinni päähän niin kuin barbeilla. Sen voi siis vaihtaa vaihtamalla scalpin tai kynimällä hiukset siitä pois. :3 Eli ihan sama kumpi scalppi on niin jotenkin ne hiukset voi vaihtaa.

Peruukkia voi pienentää muutamala pistolla takaa.
Peruukin kiinnittämiseen voi käyttää tarvittaessa sinitarraa tai tarranauhaa (velcro). Jos peruukki on 9-10' se yleensä pysyy vetämällä nappuloiden päälle ilman kiinnitysapua. Tarranauhaa ei välttämättä saa irti nuken päästä enää kun se on siihen kerran liimattu. Jotkut käyttävät myö kaksipuoleista teippiä mutta sitäkään ei saa irti kovin hyvin. Molemmat jättävät tahmajälkiä päähän jos sen haluaa joskus poistaa.

Peruukin voi myös liimata erikeeperillä takaisin paikoilleen. Peruukki pitää painaa pompulalla tai muulla vastaavalla paikalleen näin tehdessä. Kannattaa laittaa kaksi ponkkaria, toinen leuan alta päälaelle pystyssä ja toinen silmien päältä vaakassa.

ÄLÄ käytä peruukin liimaamiseen KUUMALIIMAA tai PIKALIIMAA tai muuta liima joka on vaikea poistaa. Kuumaliimaa voi käyttää erilailla, muttei suoraan peruukkiin (scrollaa alas, löytyy alempana ohje tällä sivulla).

Kaikki eivät käytä peruukin kiinnitykseen mitään vaan peruukki voi olla irti. Älä siis säikähdä jos nukelta irtoaa peruukki.

Kammatessa käytä mielellään teräs/metallipiikkistä kampaa, muovinen kampa ei ole yhtä hyvä peruukille ja se voi vahingoittaa peruukkia. Barbien ja muiden nukkejen mukana tulevia kampoja en ainakaan suosittelisi. Myös hammasharjaa ja vauvaharjaa voi käyttää hiuksien kampailuun.
Mohair- ja karvaperuukkeihin käy myös metallinen haarukka. Se onkin paras kampaustyökalu näihin koska irroittaa vähemmän karvaa peruukista kuin oikea kampa/harja.
Peruukkeja voi myös stailata ihan (puhtailla) sormilla sukien.

Jos sinua ärsyttää peruukissa oleva liimaraja jossa on hiuksia kiinni, paras tapa siloittaa se on hiomalla. Pesemälä se ei lähde ja raaputtamalla voit vaurioittaa nukkea. Lisäksi monesti muovikin on vähän sulanut röpelöiseksi eli hiominen on paras apu siihen.

Jos et halua tai voi sitä siloittaa niin leikkaa ainakin irtokarvat pois ja pistä sinitarraa tms. kiinnikettä kohtaan jossa sitä ei ole. Jos karvoja ei ole kauheasti voit laittaa sinitarraa siihen päälle. Liima kannattaa panna sen liimajäljen päälle, siinäkin kannattaa poistaa irtokarvat ennen liimaamista.

----

Jos nuken hiuksiin käyttää suoristusrautaa ne voivat sulaa. Käytä sitä omalla vastuulla. Jotkut saavat suoristusraudalla tai silitysraudalla hiukset suoraksi. Se riippunee raudan kuumuudesta ja sen säätövarasta suoristuuko peruukki vahingoittumatta. Käytä silityskangasta välissä!

Mistä löytää tälläisen peruukin?: (EI SAA KYSYÄ TÄSSÄ KETJUSSA, viestit joissa kysellään poistetaan off-topicina!)
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=3625.msg78477#msg78477

Hiuksien suoristus:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=149.0

Vinkki peruukin tuunaamiseen:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=1457.0

Kuinka pitää nuken hiukset hyväkuntoisina?:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=147.0

Peruukkien värjääminen?!?!
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=940.0

----

Peruukkeja on tehty eri materiaaleista. Yleisimmin käytettyjä ovat seuraavat:
Kuituperuukit ovat kuidusta tehtyjä peruukkeja, tämä lienee yleisin peruukkilaatu sekä stockissa että muuten. Tämä näyttää oikealta hiukselta. Hius voi olla suoraa tai kiharaa.  Yleensä ommeltu hiusverkkomaiseen pohjaan (näyttää vähän hunajakennolta).
Karvaperuukki on keinokarvasta tehty, yleensä neulepohjainen kangaspohja. Huom! Kaikki karvaperuukit EIVÄT ole mohaireja. En tiedä onko suoria karvaperuukkeja eikä minula ole kuvaa.
Mohairperuukki on lampaan tai vuohen (en ole ihan saanut selvää kumman, myydään lampaan nahkana) karvaa. Karva voi olla kiharaa tai suoraa. Peruukin pohjana voi olla nahka tai samanlainen verkko kuin keinokuituisessa, siitä riippuen onko tekemiseen käytetty nahkallista palaa vai nauhassa olevaa karvaa.

Kuvat eri tyyppisistä peruukeista:

Kuituperuukki, suora

Kuituperuukki, kihara

Karvaperuukki, suora

Mohair, suora

Mohair, kihara

Kuitu- ja mohairperuukki vierekkäin

Kuitu- ja karvaperuukki vierekkäin

---

Ketjusta kopioitu ennen siivousta:

Jpopdollssin peruukit on pehmeämpiä ja sellaisia luonnollisemman oloisia ehkä, mutta takkuuntuvatkin monta kertaa helpommin kuin cancanit. Onhan bjd-firmoillakin peruukkeja, mutta esim. Lutsin tummat värit ainakin minun yksilöni, päästää nuken päähän mustaa väriä, toisin kuin cancanit. Siinäkin taas yksi syy miksi käännyn cancanin puoleen.

Lainaus käyttäjältä: untuvikko
Minulla on pari Jpopdollsin tukkaa ja kyllä sitä tuli jännitettyä minkäköhän värisiä ne oikeesti ovat. Onneksi värit passasivat nukeilleni eikä tullut tehtyä turhia ostoksia. ^^'' Minäkin pidän Can Canista ja on ne selkeesti paksumpia ja kiiltävämpiäkin kuin Jpopdollsin peruukit. Mutta on se vähän myös niin, että lisää tyylejä ja värejä täälläkin kaipaillaan CanCanilta.

Lainaus käyttäjältä: Mekika
Moi. Vihdoin sitten saapui se kauan odotettu Papin. Huomasin heti että hiukset lähtee päästä, siis vähän lähtee välillä. Voiko asialle tehdä jotain?! ???

Lainaus käyttäjältä: Anubis

Ja papinin hiukset on mohairia, jotan ne oivat kovassa käsittelyssä lähteä irti.  En keksi juuri nyt muuta, mutta estää voi vaikka pitää hiuksia kiinni ja varoa niitä. Lisäksi stock peruukit tunnetaan hyvästä laadustaan (just näin), joten voipa johtua siitäkin.

Lainaus käyttäjältä: pullipp
Onko pullipin hiuksia helppo leikata, esimerkiksi peruukkiin otsatukka? Ja onko sitä välttämätöntä harjoitella, vai onko se tosi helppoa (aloittelijallekkin)?  Selitin ongelmani ehkä hieman epäselvästi, mutta toivottavasti ymmärsitte :D.

Lainaus käyttäjältä: Werna
pullipp: riippuu kustomoijan parturintaidoista   Sekä tietysti myös välineistä (halvimmat mahdolliset Tiimarin askartelusakset eivät liene parhaimmat tähän hommaan) ja peruukin hiuslaadusta. Itse olen leikannut yhteen Cancanin peruukkiin otsatukan, kuva täällä. Kyllähän siinä aika tarkkana saa olla ja homman suunnitella huolella, jos haluaa tasaista jälkeä.

Kannattaa ostaa uudet sakset tai käyttää kodin hiustenleikkuu tai kangassaksia (niiden pitäisi aina olla terävimmät). Voit kokeilla vaikka paperin leikkaamista, jos se ei tapahdu kertanaksauksella suosittelen parempia saksia. Jos leikkaa paljon hiuksia kannattaa ostaa ihan parturointisakset, hinta noin 6e.

Lainaus käyttäjältä: Anubis
Mistään muualta ei tietoa löytynyt, joten kysäisenpäs täältä, että mistä olisi pahdollista ostaa mohairia, kun kaikissa kaupoissa, mitä löysin, oli vain sitä lankaa. Jos joku olisiniin kiltti? Mielellään voisi olla ei-nettikauppa, mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin sitten voi kyllä tilatakin. Ja plussaa vaan, jos myyjä olisi suomen rajojen sisäpuolella.

Kiitos tiedosta molemmille :3

Lainaus käyttäjältä: Milly
Anubis, epäilenpä että Suomen sisältä ei saa hankittua. (Tai jos saa, niin minäkin olen kiinnostunut!) Itse olen ostanut eBaysta ja eri myyjiltä ympäri maailmaa.

Lainaus käyttäjältä: Turre
Mohairia myydään toki Suomessakin ja monessa eri muodossa. Peruukki on järkevää tehdä valmiista mohairnauhasta se peruukkipohjaan ommellen. "irtotavara" on vaikeampaa käsitellä joskin siitä tulee luonnollisesti pidempi tukka. Jonkin verran nuken peruukkeja tehdään mohairkankaasta jossa karva on jo valmiina kiinni alustassaan. Siitä syntyy peikkotukkaa mutta ei pitkää eikä kovin luonnollista jälkeä.

Mohair ei koskaan ole kovin pitkää, koska vuohi katkoo karvan ennen kuin se on kylliksi kasvanut jos turkkia ei keritä ajoissa. Jonkin verran huippulaadukasta peruukkiainesta kammataan irti pitkään keritsemättä olleista vuohista, jolloin kuitu on maksimaalisen pitkää ja laadukasta, mutta näin käsityönä irrotetun karvan hinta on tähtitieteellinen. Myös alpakan pidempää karvaa kammataan irti mutten ole itse työstänyt sitä enkä tiedä, onko se millaista peruukkeihin?
Mohairia myy nettikaupoista ainakin Teddybear Factory, samoin se Helsinkiläinen nukke- ja nalletarvikekauppa jonka nimi hävisi juuri muististani.

Täällä Jyväskylässä mohairia myy kaikissa muodoissaan Taitokeskus ja peruukkinauhana Harjun Paperi. Muualla Suomessa varmaan jokainen antiikkinuken tekemiseen tarvikkeita myyvä liike myy myös peruukkiaineksia.

Lainaus käyttäjältä: Werna
^ On oikean kokoinen, kunhan vaan tilaat joko 8-9" tai 9-10" -kategoriasta. Suurin osa niissä kuvissa taitaa olla muilla nukeilla kuin pullipeilla. Kannattaa myös muistaa, että kuvissa peruukit näyttävät herkästi lyhemmiltä jos ovat jollain muulla nukella päässä, esim. 60-senttisen BJD:n päässä olkapäille ulottuvalta näyttävä peruukki voi pullipilla yltää puoleen selkään.

Ja kokoluokituksista vielä, että se 9-10" on sen kokoinen, että yltää pullipille silmänkääntönappuloiden yli ja lienee dalille aika reilu. 8" mahtunee dalille mutta on pullipille tiukka (?), 8-9" on kai se pullippien omin koko, mutta itse tykkään tuosta ysikympistä melkein enemmän, koska sitä ei tarvitse liimata millään kunhan vetää silmänkääntönappuloiden yli, ja näin peruukkien vaihteleminen (arkipäivää meillä  ) käy joutuisammin.
Mutta nämä varmaan tiesitkin jo.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2011, 02:58:13 ap kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
Vs: Peruukit
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2009, 19:29:09 ip »
LINKKEJÄ:

Mistä saisi tilattua peruukkeja?

Cancan on yksi pullipharrastajien suosima peruukkikauppa jossa on edulliset postikulut.
http://www.cancan-jseries.net/

Jpopdolls on toinen kiva peruukkikauppa.
http://www.jpopdolls.net/store/home.php

Coolcat:iltä löytyy peruukkeja ja peruukkien tekoon pelit ja vehkeet. Myös Blythejen reroottausvehkeitä, joilla voi reeroottia myös ykköstyypin pullippeja.
http://us.sk-coolcat.com/front/bin/home.phtml

Mellow Melon karvaperuukit.
http://zirconiee.50webs.com/sdwigs.htm

Mollamania, peruukkeja suomesta:
http://www.mollamania.net/

Jos tähän tarvitsee lisätä joku, ilmoita siitä tähän ketjuun niin lisään sen tähän näkyville.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2011, 04:09:22 ap kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

gloomybear

• OOAK
Vs: Kysymykset ja vastaukset
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2010, 14:22:42 ip »
Hei tietääkö kukaan, miten pullipille/dalille voisi saada rastat tai siis rastaperuukin? Haluaisin ihan oikeat rastat, en mitään pikkulettejä tai sellasia. En ole ikinä törmännyt sellaisiin peruukkeihin vielä.
Blogini
Kuvaketjuuni!

★ Pullip Naomi
★ Dal Sooni

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2010, 14:32:27 ip »
Onhan noita ollut, ainakin edellisellä foorumilla oli. Huovuttamalla villasta saa itsekin tehtyä rastatukan, ne voi huovuttaa joko entisen peruukin päälle tai tehdä kankaasta pohjan, johon ne ompelee. Voisi ajatella, että paksusta villalangasta saisi myös rastattua jonkunmoisen tukan. Netistä löytynee ohjeitakin, mutta aika hyvin voi itsekin soveltaa.

Olen myös tehnyt "teko-rastatukkia" jotka ovat kiinni pipossa, toivottavasti ei ole pahasti off-topic kun pipo on näissä toisen nuken päässä, on jossain kuvia Dalinkin yllä, kunhan löytäisin.

My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

PitPit

• MIB
  • "I'm clumsy, and I pop balloons."
    • Sunshine, lollipops and rainbows
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2010, 23:11:46 ip »
Hei tietääkö kukaan, miten pullipille/dalille voisi saada rastat tai siis rastaperuukin? Haluaisin ihan oikeat rastat, en mitään pikkulettejä tai sellasia. En ole ikinä törmännyt sellaisiin peruukkeihin vielä.

Minä olen tehnyt nukeilleni yhden rastaperuukin jota kaikki ovat vuorotellen sitten käyttäneet : D Materiaalina käytin ihan tekokuitua ja huovutusneulalla tein tuommoisia rastapötköjä.

Tässä kuva tekemästäni peruukista.
Kotona: Edmund (Duke), Isabella (Hello Kitty), Teo (Timulus), Nuppu (Pollon), Chocola (Holly) Stephen (Another King)

Haaveissa: Dal

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #5 : Huhtikuu 16, 2010, 14:26:04 ip »
ALASTOMUUSVAROITUS!

Mä oon kans tehnyt pari rastatukkaa, en tosin pullipille, mutta kuitenkin.

Suorat rastat, huovutuslangalla tehty huovuttamatta, ommeltu peruukkipohjaan.
Tämä sopis pullipillekin.

Lettirastat, kaksiväriset, huovutuslangalla ja huovutettu, ommeltu peruukkipohjaan:

Blogi ~♥

da hae cho

• NRFB
« Vastaus #6 : Heinäkuu 07, 2010, 10:41:57 ap »
Sivulla neljä kyselin, että millä ootte panneet noita peruukkeja takas kiinni päähän, kun ootte kerran irrottaneet. Nyt kysyisin sitten, että mikä noista vaihtoehdoista (kaksipuolinen teippi, sinitarra jne) on semmonen, joka jättää vähiten jälkiä? Eihän sillä sinänsä oo mitään merkitystä, mutta ite vaan en kestä mitään jälkiä vaikkei niitä siis välttämättä näkiskään kun sillä on se peruukki päässä. Mulle vaan riittää että siellä on olemassa jotain tahraa tms. niin se häiritsee mua XD
♡Nami│Chisato│Risa│Sachiko│Yukari│Rina│Jia│Chinatsu│Saki│Shin♡
tauolla. palaan joskus

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2010, 15:03:22 ip »
Sinitarrasta mulla ei oo jälkiä jääny, teipistä jää liimaa, teipistä vähän riippuen. Toisista ei jää heti vaan ajan kanssa esim. vuodessa maalarinteippi on aika hirveetä.

Voihan myös laittaa kuumaliimaa kuten BJDillä on jos tahtoo vaihdella peruukkeja ttai tahtoo ettei se ole kiinni.

Peruukkia ei siis liimata kuumaliimalla kiinni, vaan annetaan liiman jäähtyä jolloin se toimii kitkana.

Kopioin ohjeen tähän:

Elikkä kokeilin miten peruukki pysyy päässä kuumaliiman avulla ja kaikissa tapauksissa tosi hienosti.

Tämä liimaus on normaaliin peruukkiin ja se levitetään kärjen sivulla todella ohueksi kerroseksi. Rinkula koko kallon reunan ympäri. Yksi liimakierros riittänee.

Tämä liimaus tehdään levittäen kärjellä jättäen kuitenkin hiukan epätasaisuutta. RInkula koko kallon reunan ympärille. Tällä sain pysymään peruukin päällä joka ei pysynyt velcrollakaan (tai sitä olisi pitänyt vääntää päähän kilo) kun peruukki aina tumpsahti päästä pois.

Sitten kokoa liian isoon peruukkiin kerran koko pää (tai laen voi joissain tapauksissa jättää liimaamatta, itse kuitenkin liimasin sen) edellisellä tekniikalla ja sitten tarpeen mukaan sinne tänne levittämättä. Voit myös tehdä useampia kärjellä levitettyjä kerroksia. Odota että liima kuivuu kerrosten välissä. Pää on 6-7' peruukin vaativa, nyt siinä pysyy nätisti ja pyörimättä tai irtoilematta 7-8' peruukki.

Toivottavasti on apua. :3 Helppo ja halpa tapa saada kunnolla peruukki kiinni. ^___^

Blogi ~♥

da hae cho

• NRFB
« Vastaus #8 : Heinäkuu 07, 2010, 16:59:05 ip »
Kiitos Hunajasieni! Tästä kaikesta oli paljon apua! :)
Tarviiko tohon kuumaliimajuttuun sellasen kuumaliimapistoolin? Vai miten muuten sitä laitetaan?
Mä luulen, että turvaudun näin ensikertalaisena kuitenkin rakkaaseen sinitarraan XD
Mutta, vielä piti kysyä, että voiko sen scalpin (niinköhän se oli) laittaa sinitarralla? Vai onkohan ihan tyhmä idea? Jos ei kannata, niin mikä olis suositeltavaa? Taas mahdollisesti semmonen aine, josta jää jälkiä mahdollisimman vähän, olisi kiva..
♡Nami│Chisato│Risa│Sachiko│Yukari│Rina│Jia│Chinatsu│Saki│Shin♡
tauolla. palaan joskus

Delffiini

• MIB
    • Flickr
« Vastaus #9 : Heinäkuu 07, 2010, 20:11:22 ip »
da hae cho;
Kyllä, tarvitset kuumaliimapistoolin käyttääksesi kuumaliimaa. Kuumaliimapistoolin käyttö on kuitenkin helppoa, eikä sen hintakaan pitäisi olla paha. Sitä voi myös käyttää moniin muihinkin juttuihin kuin nukkejuttuihin.

Ja kyllä, scalpin voi kiinnittää nuken päähän sinitarralla. Hyvä puoli sinitarrassa on se, että scalpin saa helposti irti, toisin kuin esim. liiman. Minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia sinitarran kanssa, se ei ole jättänyt mitään jälkiä tai mitään, joten eiköhän sitä voi ihan turvallisesti käyttää. :)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2011, 04:10:04 ap »
Ketju siivoiltu!

Jos joku osaa kertoa Isulin pään ympäryksen ja sopivat peruukit niin voisin lisätä ne listaan! Kiitos! ^w^

Blogi ~♥

Shouta

• Stock
  • **
  • --
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä kustomoinnista!
« Vastaus #11 : Marraskuu 19, 2011, 17:10:51 ip »
Käyköhän isulille pullipin peruukki ?? kun aion ostaa isulin mutta sen peruukki on ihan hirveä  :'( kiitos etukäteen n____n

Nightmare oy

• NRFB
  • The evilest onionoverlord
Vs: Mitä on hyvä tietää ennen kun kustomoit? + kysymyksiä kustomoinnista!
« Vastaus #12 : Marraskuu 19, 2011, 17:29:44 ip »
Kyllä, heillä on suunnileen samankokoeinen pää, sekä Isulilla, Pullipilla että Taeyangilla, ja kaikille käyvät tuon saman koon peruukit ;)
Jotenkin tosi epäselvä sanajärjestys... Anteeksi
Sielunsirpaleet flickr ♠  Tilaustyöt Pieces of perfectionYoutube-kanavaDeviantArt

Kustomointitilaustyöpaikkoja vapaana kaksi kappaletta♠

Hompsa

• OOAK
  • -
« Vastaus #13 : Joulukuu 05, 2011, 14:18:27 ip »
Mulla ei sinitarralla pysy. Byul Sucren Stock peruukki kyseessä. En halua liimata joten kaksipuolinen teippi varmaan ainoa vaihtoehto.
-

ilse-chan

• MIB
  • dalisti
« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2011, 14:20:38 ip »
Mulla ei sinitarralla pysy. Byul Sucren Stock peruukki kyseessä. En halua liimata joten kaksipuolinen teippi varmaan ainoa vaihtoehto.
Miten olisi kuuma liima kun sitä laittaa vähäsen sen saa halutessaan helposti pois?
nukkeblogi 
HUOM! olen entinen sakuro-miu