Kirjoittaja Aihe: Kuinka pitää nuken hiukset hyväkuntoisina?  (Luettu 36982 kertaa)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Kuinka pitää nuken hiukset hyväkuntoisina?
« : Heinäkuu 26, 2009, 18:26:07 ip »
Lyhyesti:
-Kampaamalla tarvittaessa
-Pesemällä huuhteluaineella (toimii kuituperuukkeihin parhaiten)
-Pesemällä hoitoaineella (toimii luonnonkuituihin paremmin, esim. mohair)
-"Kuuma vesi" -suoristuskäsittelyllä

Kuuma vesi tekee kyllä ihmeitä peruukille kuin peruukille, samoin haaleassa vedessä käsinpesu huuhteluaineella. Peruukit kun on kuiduista tehty niin pesukoneeseen tarkoitettu huuhteluaine sopii niille tosi hyvin. Se pelastaa tai ainakin pidentää myös kiharaisen peruukin elinikää. Harmittelen niin kun esikoiseni Raphian kiharat menivät todella huonoksi hoitoaineesta ja hellyydestä huolimatta, joiduin niitä leikkaamaan, mutta se mitä siitä jäi on edelleen parempaa laatua kuin peruukki oli minulle saapuessaan. Cornicen peruukkia ei tarvinnut edes leikata siitä tuli todella hyvä siihen ennen-kuntoon verrattuna.  :D

Itse käytän allergia- ja astmaliiton suosittelemaa ihonherkkyyteni vuoksi, ainakaan ei ole käsille käynyt mitään käsinpestessä. LV:n tiivistetty huuhteluaine on siis kyseessä. Itse en myöskään tykkää hajusteista joten tämä on hyvä valinta. Kannattaa haistella pullonsuusta ennen kun käyttää, jos haju ei olekaan mieleinen sillä se käyttäytyy puhtaan vaatteen tavoin, eli tuoksut huomaa kyllä. (Ainakin turvallinen valinta, olen tuota käyttänyt varmaan kohta vuoden eikä ole tullut mitään.)

Ja käytännössähän teen sen niin että huuhtelen kampaan peruukit sormin ennen veden alla juoksutusta (hanasta).

Sitten lorautan perusämpärin puolilleen vettä ja sinne about korkillisen vissiin tätä huuhteluainetta. Sekoitan vähän kädellä ja kastan peruukin sinne. Suin vähän ja upotan veteen, jätän 1-2 tunniksi lillumaan. Olen pistänyt enimmillään kolme peruukkia etteivät sekoitu liikaa toisiinsa.

Sitten tulee itse pesu, ja mahdollisten takkujen tappaminen. Yleensä olen saanut peruukit ihan hyväksi vaikka olisivat olleet vähän vanhojakin/käytettyjä (esim. Mercu...) lukuunottamatta liiallista takkua/superharsuuntuvaa latvaa. Ne olen suosiolla leikannut pois aina, sillä se pidentää peruukin käyttöikää huomattavasti. Olen aina kammannut sellaisella nupukkipääharjalla, jossa on harvassa piikit. Hyvin on toiminut myös kiharampiin yksilöihin, varovaisemmin toki, sormikampa käy myös tai muu itse hyväksi havaitsemasi kampa/harja. Samalla saa hyvin kaikki irtohiukset nyittyä irti. (Tässä vaiheessa muuten irtoaa yleensä paljon tukkaa peruukista, ei kannata säikähtää plus roskis viereen.) Pyörittelen välillä ämpärissä kampailun välillä.

Sen jälkeen vielä viimeiset pyöräytykset tai lisäliotus jos on tarpeen. Ei ole mulla ollut tarvetta kyllä.

Huuhtelu juoksevan veden alla kunnes puhdas huuhteluaineesta, eli vesi on kirkasta eikä tunnu enää jos sormin koskee.

Pistä kuivumaan esim. 1,5l limupullon nokkaan, sampoopullon päähän tai mihin vain missä pysyy. En suosittele laittamaan märkää peruukkia suoraan nuken päähän.

---

http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=147.msg165272#msg165272
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2014, 22:40:01 ip kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
Vs: Kuinka pitää nuken hiukset hyväkuntoisina?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2009, 18:26:34 ip »
Ajattelin, että tällainen topic olisi ihan hyödyllinen - Pullipien hiukset kun eivät hyvällä laadullaan ja helppohoitoisuudellaan loista.

Mitkä ovat siis parhaita keinoja pitää nuken tukka sileänä?
-Perpertua

Joo, Pullippien stock-peruukit eivät ole kovinkaan hyvälaatuisia. Itse pesen uudet peruukit kylmällä vedellä ja hoitoaineella. Jos hiukset ei sen jälkeen tunnu kivoilta tai jos ne on menny latvoista ööö.. sellaisiksi kähäräisiksi, niin tukka joutuu kuumaan veteen.
Silloin kastelen peruukin ensin kylmällä vedellä, kampaan, kaadan päälle kuumaa vettä (ihan vedenkeittimellä kiehautettua), taas kylmään veteen ja kampaaan. Toi käsittely on mulla toiminut melkein kaikille peruukeille ja se tekee hiuksista pehmeämmät ja suoristaa ne. Ei ole vaikeaa, mutta käytin vanhaa barbieta koekaniinina ennen Pullippeja.
-Delffiini
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2009, 13:25:50 ip »
En tiedä onko tämä Pullippien kanssa ongelma, mutta mitään muotoilu- tai kiinnitysaineita ei pitäisi peruukkeihin laittaa. Kampaukset on paras koota joko neulaa ja lankaa käyttäen, pinneillä tai jos aineita on pakko käyttää, vanhanajan vesi-sokeriseoksella. Hiuslakat ja muut alkavat pilata karvaa tosi nopeasti ja vaikuttavat pahimmillaan myös muoviin.

2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

Mamikohime

• Moderaattori
  • NRFB
  • Mama
    • ★きらきらひかる★
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2010, 23:33:34 ip »
Mää tunnustan että oon luopio ja tehny jotain mikä on kai tabu: suoristin aikanaan pakkaamisesta kärsineen osan Himekon peruukista omalla suoristusraudalla.  :-X  :-X

Käytän itelläki aina pienintä tehoa etten vaurioittas hiuksia nii paljoa, joten otin riskin ja aattelin että tilaan uuden peruukin jos menee ihan pieleen. No, en ees irrottanu peruukkia, kastelin sen vaan ja kokeilin eka seinästä irrotetulla, hieman jäähtyneellä raudalla. Ei toiminu, ni pistin päälle. Toimi ko unelma, eikä tukka sulanu niinko pelkäsin, eikä myöskään Himekon pää, ko suoristin vaan sivulta sitä osaa mikä käänty painovoimaa uhmaavasti.

Eikä oo muuttunu yhtään karheammaksi ko ennen, onneksi.

Saa nalkuttaa jos olin liian uhmakas.  ;D
Kotona: Shinku, Chie (Hello Kitty) ja nimetön Isul Glen
Blogini!

Werna

• MIB
  • Pullipisti
    • Flickr
« Vastaus #4 : Maaliskuu 31, 2010, 00:17:03 ap »
Tuo suoristusraudalla käsittely on kai vähän sellaista "omalla vastuulla" -hommaa, mutta olen kyllä itsekin ajatellut, että voisin sitä parin ei-niin-korvaamattoman peruukin kohdalla kokeilla. Ja Cancanissahan on ainakin yksi peruukkimalli, jonka luvataan kestävän suoristusraudalla käsittelyn. Oon ite miettinyt josko ostaisin sellaisen, sillä se oli kiva lyhyt malli ja olisi mukavaa jos olisi joku peruukki, jota voisi raudan kanssa muotoilla.
Pullipit: Rebecca (Asuka), Justine (custom Cornice), Fanny (Clarity), Alisa (Aya), Miona (Youtsuzu), Maija (Greggia)
Dalit: Leonoora (Tezca), Amalia (Angry), Vilmiina (Milch), Eevi (Hangry)
Taeyang: Sam (Filato)
+ BJD:t 4 kpl & Blythet 2 kpl

*Flickr*

*Instagram*

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #5 : Maaliskuu 31, 2010, 01:15:48 ap »
Nuo uudet heat resistant kuidusta tehdyt peruukithan kestää paremmin kuumuutta kuin normaalit, eli kannattaa sellainen ostaa jos haluaa leikkiä. :3 Muistaakseni coolcatillä oli aiheesta enemmän, kesti muistaakseni melkein sataa astetta. Blythen custom weft hair puolella, nettini ei nyt suostu lataamaan sitä.  ::)

Blogi ~♥

Marenki

• NRFB
  • ♥~☆~♥
    • KAMISAMA☆DOLLS
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2010, 00:51:39 ap »
Jos laittaa esim. muotovaahtoa niin meneekö silloin ihan huonoksi?  :-\
Pullips:|Maron|Himeka|Karin|Shinku|Souseiseki|Pepe|Viola|Mimi|Mayu|Amu|Azusa|Lemon|Miku|Minchi|Yuina|Miyako|Misaki|Miki♥
Dals:Rima|Miima|Yumi|Lipoca|Hina Ichigo|Yachiru|Rin|Len♥
Byuls:|Hiromi♥
Taeyangs:|Kaito♥
Isuls:|Yuki♥
Tulossa: -

Sakura

• OOAK
« Vastaus #7 : Kesäkuu 18, 2010, 12:56:48 ip »
Itse koitin mkuotovaahtoa, ei se ihan huonoksi mene(ainakaan ulkonäöltä) muttei toimi niin hyvin kuin kuuma vesi, ja peruukki on sen jälkeem aika kökköinen, minulla ainakin hiukset menivät yhteen sellaisiksi hiukan koviksí ja hiukan tahmeiksi paksuiksi suortuviksi.
Elämä on peli, sitä on vaa opittava pelaamaa ~

Jaya

• NRFB
  • Figure of Darkness
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2010, 14:16:55 ip »
Uskaltaako kiharia hiuksia harjata? Menevätkö ne siitä ihan sotkuun?
Pullip ● Aqvera (Angelique) ● Suigintou (2007) ● Barasuishou (2007) ● Tessa (full custom Infinite Dusk) ● Neela (RIDa) ● Quarla (full custom Nolluska) ● Taiga (Classical White Rabbit) ● Jemina (Alura) ● Haave (full custom Poison Girl)
Dal ● Salla (Maretti) ● Melinda "Mellu" (Clair) ● Nomi (Drta) ● Paprika "Rika" (Ra Muw) ● Limendos (full custom Nightmare Oy) ● Ronja (Natalie) ● Ella (Puki) ● Isla (Sentimental Noon) ● Minttu (full custom Rakeru Sensei) ● Chili (full custom Rakeru Sensei)
Byul ● ? (Lilith)
Isul ● Toru (Souji Okita) ● Noel (Hednar) ● ? (Midnight Deja Vu) ● Dusk (full custom Infinite Dusk)
Lisäksi pelottavan nopeasti kasvava kasa hartsia.
Instagram: @duskminded
Meikkitilaustyöt: ● duskminded production ● [kiinni]

Mekika

• OOAK
« Vastaus #9 : Kesäkuu 19, 2010, 16:50:50 ip »
Riippuu minkälaisia kiharoita. Jos niissä on pieniä korkkiruuvien tapaisia tai vastaavia (afro tms) niin ei, mutta jos ne ovat tavallaan laineikkaan kiharia, niin silloin niiden pitäisi pysyä hyvänä.
Siru [Suiseiseki]
Amelia [Sfoglia]
Milka [Eos]
Mai [Pollon]

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 20, 2010, 21:27:09 ip »
Eli ihmisten muotoilutuotteet eivät tsädäm-toimi hetkessä vaan vaikuttavat pikkuhiljaa kuituja haurastuttaen ja pahimmoilleen pään muovia sulattaen. Vaikutusaikaa on vaikeata sanoa, osa muovilaaduista reagoi muutamissa viikoissa kemialliseen reaktioon, osan kärsimykset paljastuvat vasta vuosien kuluttua. Pahinta on, että vuosikymmenen kuluttua voi olla vaikeata muistaa mitä mömmöä tuli nuken päähän leviteltyä, joten sulamista ei myöskään saa pysähtymään. Jonkin verran hyvin arvokkaita Barbie-nukkeja on menetetty juuri näin. Koska Pullipin rahallinen arvo tulee vuosikymmenten myötä kohoamaan, vain hullu sotkee nukkeen aineita jotka voivat sen tärvätä hitaasti, vuosien kuluessa. Barbeillahan muutama nukkemalli on megaharvinainen koska nukkejen pää on sulanut reaktiossa oman peruukin kanssa. Toki barbien pää on kumimaisempaa ja arempaa muovia, mutta silti on syytä olla varovainen. Muovi- ja kumiseokset ovat siitä metkoja ettemme tiedä, miten ne reagoivat ja mihin. Muovihan voi saada "tautejakin" kuten läiskinä esiintyvää, leviävää syöpää ja neonspotteja. On vuosia kinattu siitä, ovatko nämä tauditkin jotakin materiaalin reagoimista johonkin ulkopuolelta tulevaan vai jotain mikä on muovissa alunpitäenkin. Muovien ura on kuitenkin vasta vuosikymmenien mittainen ja se on materiaalina nuori eikä sen reaktioita tunneta. Siksi riskejä ei kannata ottaa.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

Bbella

• OOAK
« Vastaus #11 : Kesäkuu 21, 2010, 11:22:28 ap »
Riippuu minkälaisia kiharoita. Jos niissä on pieniä korkkiruuvien tapaisia tai vastaavia (afro tms) niin ei, mutta jos ne ovat tavallaan laineikkaan kiharia, niin silloin niiden pitäisi pysyä hyvänä.

Minä kampasin Kanarian korkkiruuvikiharoita, eivätkä ne siitä pahaksi menneet. ;)
Täällä asuu: Kanaria (Dal Kanaria) Hanako (Dal Hinaichigo) Sora (Pullip Eos) Tamiko (Pullip Papin), Kokoro (Dal Joujou) Ichigo (Pullip Regeneration Fanatica)

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
« Vastaus #12 : Kesäkuu 22, 2010, 11:13:31 ap »
Uskaltaako kiharia hiuksia harjata? Menevätkö ne siitä ihan sotkuun?

Voihan niitä sillain, että harjaa hiusten muotoisesti. Siis ei nyi ja kisko alaspäin, vaan etenee hitaasti hiusten mukaan. Lopuksi vielä sormin kevyesti muotoilee : ) Ei liian lujaa, tai ne sähköistyy ja saat afronuken.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Hompsa

• Stock
  • **
  • -
« Vastaus #13 : Joulukuu 04, 2011, 20:28:53 ip »
en ny tiiä kuuluuko tää tänne mutt..
Avasin Byul Sucren hieukset (koske ne räjähti.) ja nyt ne on niin -sanonko mitkä-.. Apua antavia vinkkejä otan vastaan.....
-

Kasumi

• OOAK
  • if you're an evil witch, i will punch you for fun
    • Nukkela
« Vastaus #14 : Joulukuu 04, 2011, 20:37:31 ip »
Hompsantoosa, en usko että voit enää pelastaa kiharoita, joten jos teet tälleen niin ne on kyllä sitten sen jälkeen suoristuneet: eli kaada kiehuvaa/tosi kuumaa peruukin läpi, parikin kertaa, niin kiharat suoristuu ja takutkin vähän selvittyy. Sitten käsittele peruukki hoitoaineella, oikein huolellisesti ja huuhtele hoitoaineet pois. Sitten vaan harjaat varovasti ja annat kuivua yön yli, niin aamulla peruukki on taas käyttökelpoinen ^^
Why can't you say no to him? Why?
Have you ever tried? It's like saying no to the gravity.