GingerLady tietty ne voivat värjätä, riippunee aineista joita käyttää. Parasta olisi varmasti löytää valmiiksi sopivat ripset. Itse olen lyhentänyt ripsiä mm. tekemällä uuden ripsinauhan. Eli laittamalla runsaan kerroksen liimaa ripsiin kohtaan, johon haluaisin niiden loppuvan ja laitan muovin päälle kuivumaan. Kuivuttua kokeilen kestääkö liima ja jos ei lisään ja odotan kuivumista ja toistan tarpeen mukaan. Sitten leikkelen ylimääräisen pois. Helpointa on laittaa pään sisälle ylimääräinen osa, mutta pullipeilla ym. se voi hieman häiritä silmämekanismia tai irrota sitten helpommin kun silmämekanismi hinkkaa niitä. Itse en tykkää leikeltyjen ripsien ulkonäöstä ja se on melko haastavaa touhua, minulle siis. Koska olen aikas laiska tuollaisen hommaan.
Turre tuo paikka kuulostaa erittäin kiintoisalle. En ole nähnyt hopeisia tekoripsiä juuri missään, ainekaan sellaisia _ripsiä_ vain sellaisia muovista tehtyjä karnevaalityyppisiä, jotka ovat aika tökeröt. Harmaat ripset olisivat kyllä todella kiintoisa löytö... Niitä ei tosiaan löydy ainekaan ebaystä.

Hartsisten harvempaa ripsinauhaa voisi toki laittaa limittäin, jos onnistuu tarpeeksi pitkää löytämään.