Kirjoittaja Aihe: Ripset  (Luettu 10256 kertaa)

Jessykka

• Stock
  • **
  • Victory or Death
Vs: Ripset
« Vastaus #15 : Elokuu 10, 2012, 02:53:37 ap »
Mie kyl tiedän miten ripset vaihdetaan, mutta auta armias, enhän mie saa Julietten stock ripsiä irti millään!
Mitään vinkkejä supertiukassa olevien stock-ripsien poistoon? Ihan vaan ronskia kiskomistako?
To the wonderland ~
Resiinirääpäleet Minun ja Ameebaporon nukkeblogi.

Kotona: Dal Joujou -  Juliette Elyó Mariella

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #16 : Elokuu 10, 2012, 04:52:29 ap »
No voit kokeilla pinseteillä kiinni ottamista ja repimistä ja rapsuttamista veitsellä tms. Voit myös kokeilla isopropyylialkolia, se joitakin liimoja irroittaa ja kolmas mitä tulee mieleen on luomen liottaminen lämpimässä vedessä ja sitten irroittaa. Veden pitäisi liuottaa liimaa, liimasta riippuen.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Jaya

• NRFB
  • Figure of Darkness
« Vastaus #17 : Elokuu 10, 2012, 11:26:55 ap »
Itse olen ainakin vain raa'asti kiskonut ne päästä. En ainakaan itse tarvitse stockkeja enää. Tai jotkut liimaavat ripset päällekäin.
In home;
Pullips; Aqvera (Angelique), Suigintou, Barasuishou, Tessa (MIO fair), Neela (RIDa)
Dals; Salla (Maretti) Melinda "Mellu" (Clair) Principessa "Nomi" (Drta) Paprika "Rika" (Ra Muw) Limendos (custom Melize)
Isuls; Toru (Souji Okita)
Lisäksi pelottavan nopeasti kasvava kasa hartsia.
Tarinani ~ Uusin Entistä rankempi diili? *varoitus* 14.7.2014
Instagram: @duskminded Flickr: Golden Jaya, blogi Pala Hartsia
Meikkitilaustyöt: ● duskminded production ● [kiinni]

Ainski

• MIB
  • 'Cause I ain't well, though I try to be.
    • Watashi no sekai II
« Vastaus #18 : Elokuu 10, 2012, 11:30:13 ap »
^ Kannattaa liimata päällekkäin jos haluu vaan suorat mutta tuuheemmat ripset. Mua kaduttaa etten Mercyn kohalla laittanu stockien päälle, nyt ne on vieläkin harvemmat.

Edit: Isopropyylialkoholilla ei lähe peruukki- tai ripsiliimat.
Tänään: Kuu [Dal custom] | Esin [Pullip Seila] | Nanitte [Pullip Miku LOL ver.] | Gra [Pullip Classicla Alice] |
Huomenna:  Emiria [Pullip ... ] |
Ylihuomenna: Pullip Chill | Pullip Nero |
Blogi | Flickr | Myyntiketju | Ostoketju

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #19 : Huhtikuu 13, 2017, 19:40:39 ip »
Laitetaan tämä tännekin niin on myös oikeassa paikassa tallessa ja löytyy. ^w^

Hunajasieni, voiko kysyä mistä tilaat spessuja ripsiä?

lumihelmi: Ihmisten ripsiä ihan ebaystä olen tilannut, halvimmat tais olla 70 senttiä ja siitä mihin vaan. Myös jotkut bjd-nukkefirmat myy spessumpia ripsiä (Luts, Leeke jne.) myös ripsinauhaa löytyy muutamalta myyjältä erikoisväreissä.

Siis tälläistä nauhaa:
Klick!
(Ja en tiedä ostaisinko just tuolta myyjältä, mut tuosta näkee.)
Nauhan etuna on lyhyys (toki näissäkin ripsen pituus vaihtelee) joka varsinkin bjd-nukella pienissä silmissä auttaa asiaa, ja se että sitä saa vähän harvempana myös jos kokee tekoripset liian tuuheiksi. Ja toki noita voi panna kaksi eriväristä jolloin tulee kans tosi kivat. :)
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Dormouse

• NRFB
  • In your shadow I can shine~♥
    • Blogi
« Vastaus #20 : Huhtikuu 17, 2017, 18:23:49 ip »
Minun on ihan pakko vinkata, että pihdeillä (korupihdit tm) saa ihan miellettömän hyvin ripset revittyä irti! Ja jos ne on kadoksissa niin sivuleikkurit tm kelpaavat kanssa ja pinsetit paremman puutteessa ;D. Ja lämpimässä vedessä liottelu pehmittää toki liimaa ja auttaa irrottelua, isopropyylista ei ole apua ja pahimmillaan sillä voi poistaa luomesta meikit.

Mutta minulla on itsellänikin pikkuinen pulma. Haluan nukeilleni tuuheat ripset, joten usein laitan parikin kerrosta ripsiä maalarinteipillä kiinni, ajan myötä se ilmeisesti lähtee irti tmv ja chippeihin alkaa tulla liimarantuja. Onko ideoita, miten tätä voisi välttää? En haluaisi liimailla kaikille ripsiä ja laittaa suojapapereita, koska työ olisi melkoinen ::). Vai onkohan mulla ollut vain super surkeaa maalarinteippiä...
Little Pullip: 2
Dal: 4
Isul: 7
Taeyang: 18
Pullip: 27
Byul: 1
Yeolume: 1

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #21 : Huhtikuu 17, 2017, 18:40:04 ip »
Ylipäänsä nukkejen kanssa maalarinteippi menee tahmeaksi ajan kanssa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. ::) Samaan tapaan kun se härskiintyy ja pilaa julisteet jos sillä on koskaan mitään kiinnittänyt. (Tosin ei se nukke pilalle mennyt mutta Pullipin päästä ja scalpista se tahma... Yhh.)

Itse olen käyttänyt tarvittaessa Tamiyan masking tape nimistä tavaraa. Ilmeisesti putkiteippi on vastaavaa, mutta mielestäni se oli omastani erilaista. (En siis voi luvata että putkiteippi on tasan sama asia, ja DD:n kanssa en ottaisi mitään riskejä.) Käytän sitä aina kun joku pitää saada irti, pilaamatta ja tahmaamatta. Suosittelen, se olisi ehkä DDlle myös turvallisin, ainakin obitsun pehmeä muovi ei ole siitä mitään äläkkää tehnyt. (Ja ne Pullipin scalpit myöskään ei. Niissä olen sitä pisimpään pitänyt, pehmeistä muoveistani.)

Omani olen tilannut ihan ulkomailta (halvempaa?) mutta saa tätä suomestakin. En ole siis itse ole tästä puljusta tilannut, mutta esim tämä löytyi googlaamalla:
https://www.hobbylinna.fi/tuote/masking-tape-10mm-refill/V420703/
https://www.hobbylinna.fi/tuote/masking-tape-18mm-refill/V420704/

Taidan itse omistaa nuo paksuudet.

Tuossa vielä se haku:
https://www.google.fi/search?q=tamiya+masking+tape&oq=tamiya+masking+tape&aqs=chrome..69i57j69i65l2j0l3.4600j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=tamiya+masking+tape&tbs=lr:lang_1fi&lr=lang_fi

Itse juuri kerkesin hehkuttaa tuota Tamiyan masking teippiä toiseen ketjuun. Itse olen jo vuosia vannonut sen nimeen. <33 En ole toista teippiä tarvinnut enkä kaivannut.

Itse teippaan ripset aina sillä, enkä muista että oisin sitä joutunut uusimaan, toisin kuin scalpin teipit olen joskus avatessa uusinut. Olen laittanut kahdet ripset myös, mutta se on usein ripsinauhaa. Itse en toki silleen hirveästi räpsyttele nukkejen silmiä huvin vuoksi että en tiedä pitääkö se laittaa uusiksi sitten lopulta, mutta en muista että ne helposti olisivat tippuneet. Paksummat ripset voi olla vaikeampi laittaa (tuplana siis), mutta olen kokenut että niissä oleva ripsiliima ottaa aika hyvin teippiin kiinni eli niissä se sitten auttaa ohueen nähden. Itse painelen ne tiukasti kiinni teilliin pinsettien nurjalla päällä ja myös silmäluomiin ja katson että ovat kunnolla kiinni.

Maalarinteippi tahmaantuu ja hapertuu yleensä 1-2 vuodessa, ainakin mitä olin nukeilla sitä joskus käyttänyt. Tamiyan masking teippi on pysynyt minulla hyvin ja jopa vanhoja nukkeja aukaistessa siellä on olleet hyvästi vielä kiinni. ^^ Teipit päästä avatessa joutuu irrottamaan (kiinnitän scalpit usein tällä teipillä) niin ne on uusittava helpommin, mutta ripsiä kiinni pitäviä teippejä en muista juuri uusineeni kuin bjd:llä jolla ripset voi irrota kun vaihtaa silmät.

Mää kans aina revin ripset irti pinseteillä, en juuri oikeen välitä stock-ripsistä, mutta joskus pannut niitä kahdet päällekäin, tai toiset ripset niitten kaveriksi. Terävät tasapäiset pinsetit on ollut hyvät, samaa mallia käytän omien karvojeni nyppimiseen ja niitä on usein vaikea saada pois...  ::) (Luomi naamassa...)

Blogi ~♥

Dormouse

• NRFB
    • Blogi
« Vastaus #22 : Huhtikuu 18, 2017, 15:17:25 ip »
Ah, kiitos taas Hunaja ;D! Pohdinkin, että jossakin joskus näin jotakin teippiä hehkutettavan, mutta en muistanut juurikaan missä ::). Pitää ehdottomasti kokeilla tuota! Minä en räpsyttele silmiä useinkaan, mutta kun räpsytän niin ne tuntuvat tykkäävän chippien tahmaamisesta... Minä käytän juurikin ihmisille tarkoitettuja ripsiä, joten ne ovat melko paksut, mutta nyt kun löysin vähän tuuheampia niin pari kerrosta riittänee (tosin Natsukilla on vuosia ollut ehkä 3-5 kerrosta, eikä ne ole koskaan tahmanneet!?). Itse kiinnitän ripset juurikin noin, että kynnellä hinkkaan ne kunnolla kiinni teippiin ja teipin vielä rapsuttelen kynnellä luomeen mahdollisimman hyvin. Mutta ilmeisestikkin tuo teippi on huonoa, joten pitää vaan availla ajan saatossa ja vaihdella, tosin onhan mulla nytten paremmat räpsytkin vanhojen tilalle, joten eipä tuo haittaa. Olen vaan hitusen laiska availemaan ;D.

Eniten tätä tahmausta esiinty  Miolla (joka on vissiinkin puolitoista vuotta vanha?) ja Eririnillä (melkein kaksi kai?). Jonkin verran myös muilla, mutta näillä pahiten.

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #23 : Huhtikuu 18, 2017, 18:47:57 ip »
Mulla oli joskus maalarinteipillä nukeilla scalpit kiinni ja ne tahmaantui 1-2 vuodessa. Toisella kesti kauemmin entä toisella, toinen tahmasi enempi toinen hapertui enempi, se ei ole kovin luotettavaa käytöksessänsä.  ::)
Ja siis ihan käyttökelvottomaksi meni ja se tahma oli tosi hankala toisilla poistaa.  :-\

Silmiä voi pyyhkiä kostealla topsipuikolla. Varsinkin pehmeät chipit (kuten bjd:n silikoniset silmät) keräävät pölyä todella herkästi.

Erikeepperi on toki yksi vaihtoehto, sillä ripset pysyy yleensä tosi hyvin kiinni. Kuivamisen odottelu on melko tympeää kyllä.  ;D
Lisäksi suosittelen painamaan peukalolla/sormella ripsiä voimakkaasti sitä reunaa vasten että ne kaartuvat, jos laitat useita ripsiä niin jos vain pystyt niin kannattaa ne taivuttaa kerros kerrallaan (ei aina ole mahdollista). Olen huomannut että se vähentää sitä irtoamista teipissä tms. kun se silmä sulkeutuessaan ei yritä yhtä paljon kääntää sitä ripseä sitten kun silmä sulkeutuu. (Bjd:llä painan ripseä silmänreunaa vasten ja taivutan ne niin että pysyvät pystyssä.)

Ja jeps, kaikkien jäämien poistaminen luomesta on tärkeää, että se tarttuu siihen kunnolla kiinni se teippi.

Blogi ~♥

Dormouse

• NRFB
    • Blogi
« Vastaus #24 : Huhtikuu 19, 2017, 13:51:19 ip »
Alkoholilla saa kovat maalaamattomat simmut hyvin puhtaiksi(y). Minun teippini ongelma taitaa oikeastaan olla se, että se on niin vanhaa, että liima ei kunnolla tarraa kiinni mihinkään ja alkaa sitten irtoamaan ja tahmaamaan silmiä... Taidan ebaysta tilailla tuota tilalle ja vaihtaa räpsyttimet kaikilta, joilla on tätä ongelmaa ja jatkaa sitä myötä, kun lisää ilmaantuu ;D. Ja juu, minä tosiaan yritän aina taivuttaa ne ripset ensin sen luomen mukaisesti, sitten teippaan, hinkkaan teipin kunnolla kiinni ripseen ja ripsen teippeineen luomeen. Tosin ongelma voi olla sekin, että laitan joskus kaksi ripsipalaa yhteen teippiin, joten se ei välttämättä pidä kunnolla. Liimailua olen harrastanut vain daleilla, koska minun kärsivällisyyteni ei missään nimessä riitä liiman kuivumisen odotteluun X). Muutoin minulla ei ripsien kanssa kyllä ole ollut ongelmia, mikä on ihme. Eilen saapuikin soma paketti uusia räpsyjä, jotka varmaan menevät pojille, koska eivät ole niin tummia ja tuuheita...

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #25 : Huhtikuu 19, 2017, 18:03:57 ip »
Jos laitat kaksi ripsipalaa yhteen teippiin ne kannattaa aina panna alekkain. niin että toisen ripsinauha on pari milliä ylempänä kuin toisen (itse ehkä jätän millin väliin, mutta en tiedä onko se välttämätöntä) kuitenkin niin että ne molempien ripsien nauhat tarraa teippiin mahdollisimman hyvin. Varsinkin ne missä on se ripsiliima niin jumahtaa kiitettävän hyvin yleensä kiinni. Näissä on tosi tärkeää se kaartaminen ja yrittää katsoa erivärisissä nauhoissa että se pidempi ripsi on ylempänä koska jos ripsissä on pituuseroa se vain kasvaa jos ripset ovat toisinpäin. (En tiedä teetkö jo niin ja sama pätee muihinkin vinkkeihin, mutta ompahan hyötyä jos joku muukin tätä lueskelee.)

Minua niin huvittaa nuo tummat ja tuuheat kun itse en välitä niin sellaisista superpaksuista ripsistä, toki se on todella nukke/hahmo-kohtaista. Harrastan paljon enemmän erilaisia värejä kuin paksuja ja mustia. Joskus hämmennyn kun mustatkin ripset näyttää jollain nukella ihan kivalla vaikka tukka ja meikki olisikin vaalea.  ::D Olen esim. tuota uutta Retro Nellaa katsonut hämilläni kun sille todennäköisesti sopii tummat parhaiten tuohon kokonaisuuteen, ne poppaa esille. Tuntuu hassulta. Toisaalta kaikilla on melkeen aina stockina mustat ripset, että siitä näkee heti että pelittääkö vai oisko joku muu kivempi. Muutenki tykkään ottaa erilaisia ripsiä niitä valitessani, harvoin ostan suoraan yhdet tietyt ripset tietylle nukelle, vaan enempikin paljon kivoja niin voin sitten katsoa mikä väri tai malli jne sopisi parhaiten juuri tälle nukelle.  ;D

Mutta uutta teippiä sitten vain! Omani ovat olleet jo pitkään käytössä ja vieläkin teippi on rullasta otettaessa ihan hyvää. (En edes muista millon ostin noita viimeksi. ::) ) Sitä on myös helppo leikellä (esim. silmäluomen sulkimen vastineen kohdalta) eikä se repeile mihin sattuu jos sievästi leikkaa.

Blogi ~♥

Dormouse

• NRFB
    • Blogi
« Vastaus #26 : Huhtikuu 20, 2017, 20:39:27 ip »
Juu, sillein teenkin, että liimaan ne ripsinauhasta erikseen teippiin ;D. Hitsit, kun älyäisinkin selittää koko prosessin kunnolla, mutta aiuna jokin unohtuu ::). Mutta juu, kokeilen uutta teippiä, tuo vanha on ehkä kymmeniäkin vuosia vanha, ken tietää... Sain tänään taas uudet räpsyt kokeiluun ja ne on takuulla nätit jollekkin vähempää kaipaavalle. Minä pidän mustista ripsistä, toki Yukilla ja Ritsulla on valkeat ja Ôkamilla ja Midorilla on mustan seassa lilaa. Yhdelle suunnitelmissa sateenkaariripset ja eräälle suunnittelin lilaa, valkeaa tai harmaa tai sekoitusta. Ripset on niin ihania <33. Mutta mustat nyt vaan sopii suurimmalle osalle, minun mielestäni. Toki makuja on monia ja tajuan sinunkin puolesi, onhan värilliset ripset mielettömän ihania♥. Mutta toisaalta minulla ei ole montaa hahmoa, jolesopisikaan muun väriset ripset... Tosin tällä hetkellä Perrielläkin on ruskeat. Ne on aika somat, mutta vaihdan varmaan tummiin... Ehkä.

Siniirr

• NRFB
  • Entinen Kitty
    • Sinin nukkeblog
« Vastaus #27 : Syyskuu 17, 2017, 14:42:39 ip »
Tänne vois päivittää kuvallisen tutoriaalin ripsien vaihtamisesta, kun sellaisen sain tehtyä. :) (Nukke tässä tutoriaalissa Pullip My Melody)

Tähän tarvitset siis:
-Teippiä, itse käytän Scotch Magic 3m (tämä on ripsien kiinnittämiseen, tähän voi käyttää myös erikeepperiä tai sinitarraa)
-Sakset
-Ruuvimeisseli
-Tekoripset, mitkä tahansa ihmisten tekoripset käy, nämä mun ripset on ostettu: http://www.oletkaunis.fi

Jos Pullipillasi on irtoava päälaki se täytyy irrottaa tätä tutoriaalia varten. Irrottamisessa voi käyttää tylppää ruokaveitseä, veitsi tungetaan vain pieneen väliin ja nitkutetaan hetki. Päälaki lähtee helposti irti.

Seuraavaksi täytyy irrottaa kaikki 3 ruuvia.

Sitten voi ottaa vartalon irti päästä.

Seuraavaksi avataan silmämekanismin kaikki 3 ruuvia. Silmätapit voi ottaa myös pois tässä vaiheessa.

Ennen ruuvien irrottamista voi ottaa myös nämä jouset pois paikaltaan, ne lähtevät kyllä myös mekanismin mukana jos et muista ottaa niitä tässä vaiheessa pois.

Sitten silmämekanismi otetaan vaan pois.

Pullipeilla on stockkina valmiiksi todella harvat ripset, jotka on yleensä tosi heikosti kiinni. Nämä ripset sain pois ihan kädellä vetämällä, mutta jos ne eivät lähde niin, nämä ripset voi myös leikata lyhyeksi tai koittaa vetää pihdeillä tai jollakin muulla välineellä pois.

Sitten otetaan valitsemasi tekoripset.

Tekoripsissä on aina selkeä ulko ja sisäreuna. Itse käytän näistä ripsistä tämän sisä reunan. Ripsien pituuden voit mitata Pullipin vanhoilla ripsillä tai tehdä leveämmät kuin stock ripset ovat, itse suosin leveämpien tekemistä, jotta ripset näyttävät hieman luonnollisemmilta ja täyteläisimmiltä.

Yleensä leikkaan siis puolesta välistä ripset poikki.

Toinen puoli jota et aio käyttää kannattaa aina säilyttää seuraavaa nukkea varten!

Sitten teipin liima puoli laitetaan vastakkaiseen suuntaan. Lyhyempi puoli ripsestä laitetaan nuken luomien leveämmälle puolelle eli sille puolelle missä jousi on eli "sisäpuolelle" (nenän puoleinen reuna). Pidempi puoli taas ulko reunaan.

Sitten luomet voi koittaa laittaa paikalleen ja samalla käsiä pitäen tarkistaa, että ripset ovat hyvässä asennossa ja suht saman näköiset molemmin puolin. Pieni erinäköisyys useimmiten ei ainakaan minua haittaa, mutta tässä vaiheessa se on helppo vielä korjata.

Kun omasta mielestäni ripset on hyvillä kohdilla laitan vielä toisen, leveämmän ja pidemmän teipin molempiin luomiin, jotta ripset pysyisivät varmasti hyvin kiinni. Teipillä kiinnittäessä kannattaa kuitenkin muistaa, ettei luomia kannata kokoaikaa rämpyttää kiinni ja auki, jotta nämä pysyisivät mahdollisimman hyvin paikoillaan.

Tämän jälkeen luomet laitetaan takaisin paikoilleen niin että jouset ovat sisäpuolella molemmin puolin. Kannattaa myös tarkistaa että jouset jäävät hyvin "otsan kohdalle" jotta ne saa vedettyä takaisin ylös paikoillensa.

Sen jälkeen kun luomet on hyvin paikoillaan voit laittaa silmämekanismin takaisin paikoilleen varovasti. Kannattaa pitää huolta, että silmät menee oikeille paikoille ja että luomet pysyy paikoillaan kun asetat mekanismin niinden päälle.

Tämän jälkeen täytyy muistaa nostaa jouset takaisin ylös samalle paikalle.

Sitten silmätapit myös takaisin paikoilleen! Niistä erottuu helposti miten päin ne kuuluu laittaa, koska jos ne ovat väärinpäin et voi painaa sitä alas ollenkaan. Tässä vaiheessa kannattaa kokeilla että silmät liikkuu ja menee kiinni, jotta ei tarvitsisi aloittaa ihan alusta.

Sen jälkeen voit kiinnittää vartalon takaisin.

Ja pää myös takaisin kiinni. :)

Ja päälaki tietenkin! Päälaen voi kiinnittää teipillä esim. näin tai sinitarralla. Myös erikeepperillä kiinnittäminen on vaihtoehto, mutta niin kiinnittäessä voi olla vaikeaa irroittaa päälakea uudestaan.

Valmista tuli! :)

Toivottavasti tästä oli apua!

Sokerikuorrute

• Aloittelija
  • *
  • Tykkään nukkeilusta!❤️
« Vastaus #28 : Joulukuu 27, 2017, 11:38:42 ap »
Voiko ripset kiinnittää ripsiliimalla?
Täältä löytyvät:
Dal Lunatic Alice ~ Mocka
Little Pullip Miki ~ Jasmine
Pullip Alice Du Jardin ~ Candy
Pullip Wilhelmina ~ Wera

GingerLady

• Kannatusjäsen
  • OOAK
  • Pullipisti
« Vastaus #29 : Joulukuu 27, 2017, 19:27:33 ip »
Pahoittelen jos tätä on ketjussa jo kysytty, mutta kysynpä että mistä voisi löytää erivärisiä tekoripsiä? Itse en niistä paikoista joista olen osannut etsiä, ole löytänyt kuin erimallisia mustia, ja sitten jotain värikkäitä karnevaali-sulkaripsiä... ::) Hakusessa olisi harmaat/hopeisen väriset, ei mitään glitteriä eikä tartte olla superpaksut tai pitkät.
Tässä pari kuvaa minkätyyppistä haeskelen:
Vaaleat ripset 1
Vaaleat ripset 2
Vaaleat ripset 3

Valkoisetkin käy (niinkuin kuvissa?), mutta mieluummin hieman harmaat jos sellaisia edes on olemassa... Mistä kaupoista/ nettikaupoista yleensä ostatte ripsenne? Kiitän avusta ^_^

//Edit// Niin, ja taeyangien ripsienvaihto ei kai poikkea miltään osin pullipin vaihdosta?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2017, 19:33:21 ip kirjoittanut GingerLady »