Kirjoittaja Aihe: Ripset  (Luettu 10257 kertaa)

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Ripset
« : Syyskuu 09, 2010, 01:22:31 ap »
Pidetään keskustelu ripsistä täällä.

Jos haluat vaihtaa pullippisi ripset lue tämä ensin:
http://www.pullipsuomi.net/foorumi/index.php?topic=154.0

Joudut avaamaan nukkesi pään jos haluat vaihtaa ripset.

Pullipilla voi käyttää BJDille tarkoitettuja ripsiä tai ripsinauhoja ja sen lisäksi ihmisille tarkoitettuja silmäripsiä joita saa ihan Suomesta kaupoista.

Miten vaihdat ripset:
1. avaa pää ja ota silmäluomet irti
2. irrota ripset
3. leikkaa ripset sopivan leveyiseksi
4. liimaa tai teippaa ne silmäluomen taakse
5. pistä takaisin kasaan

HUOM! Jos haluat vaihtaa vaihtaa luomien väriä niin se kannattaa tehdä kun ripset on irti. Jos vaihdat väriä ripsien ollessa kiinni niin voit panna niihin palan teippiä suojaksi lakatessasi.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥

Kissakala

• OOAK
  • Stand up, fight back
Vs: Kysymykset ja vastaukset~
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2011, 22:25:28 ip »
Hehee, taas mä kysyn !
Mutta, vaihdan nukelleni ripsiä. Niin mietin että millainen liima olisi hyvä siihen? :o
Ja pitääkö vanhat ripset irrottaa, vai voiko uudet laittaa vanhojen päälle?
Haluan olla varma, ettei käy mitään ! :---)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2011, 22:29:42 ip kirjoittanut Kissakala »
And it goes, 1,2,3, action, this ain't a movie.
I'm coming out 100% raw.
The true, the real me. Victim of conformity,
pressed down all fours. Stand up fight back!

The world is yours

Anubis

• NRFB
    • Doll☆Overdose- nukkeblogi
Vs: Kysymykset ja vastaukset~
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2011, 22:58:11 ip »
Itse suosin erikeeperiä mutta jotkut käyttävät teippiä. Vanhat voi irroittaa mikäli haluaa, se on ihan makukysymys.
Kotona: Alexandar (Andrew), Amanda (Craziia), Nella (Barasuishou), Mona (Leroy), Ronja (Phoebe), Luca (Mao), Isadora (BRH), Reina (Rin Kagamine), - (Miku Hatsune), Eloise (Sarutobi Sasuke), Charlotte (Maretti)

Doll☆Overdose

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
Vs: Ripset
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2011, 17:16:49 ip »
Itse laitan ripset teipillä kiinni silmäluomiin. Ennen käytin maalarinteippiä mutta se haperstuu ja tahmaantuu ajan kanssa. Nykyään käytän masking tape:a, putkiteipin nimellä taitaa kulkea suomessa. Ei tahmaa ja hyvin pysyy. Vaikeammin pysyvissä ripsissä käytän kahta kerrosta.
Myöskin ripsen ulosnäkyvää pituutta voi pitkissä ripsissä säätää helpommin ilman leikkaamista kun jättää enemmän ripseä pään sisään.

Kun olen pannut ripset kiinni, painan niitä sormilla silmäreiän yläosaa vasten jolloin ripset kaartuvat nätisti. Myöskin pinseteillä tai kynsillä ripsinauhan teippiin painaminen auttaa ripsiä pysymään paremmin kiinni, varsinkin jos on usempi kerros ripsiä.

En tiedä miksi, alusta lähtien olen näin tehnyt. Liimannut olen vain nukkuvien ripset sinne vakoon (BJDllä tms).

Myöskin saa helposti tuuheutta ripsiin kun laittaa pari nauhaa vähän limittäin/kerroksissa, teipinreunaa lähin ensin, sitten seuraava (ja seuraava, 1-2mm väliä) jos on liian ohuet ripset. Sama pätee kaksivärisyyteen, onhan se kiva sekoitella vaikka musta/ruskea, punainen/musta tai ruskea/vihreä jne. 

Teippaamalla laitetut ripset ovat myös melkeen aina uudelleenkäytettävät ellei maalarinteippi ole niitä tahmannut. Teipin voi vaihtaa välissä ja ne saa helposti irti ja takaisin meikkiä vaihtaessa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2011, 17:24:31 ip kirjoittanut Hunajasieni »
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Blogi ~♥

Hompsa

• OOAK
  • -
« Vastaus #4 : Joulukuu 23, 2011, 13:32:49 ip »
Ripsien vaihto oli yllättävän helppoa! Noin 2min sitten liimasin ihan erikeepperin Tiimari varsiolla ja nyt kuivuu. Ostin ripset europehousesta ku oli eurolla :----D.
-

Kawai

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #5 : Joulukuu 31, 2011, 10:34:07 ap »
Vaihdoin ripset.. otin silmämekanismin irti ja luomet yms. Kaikki meni täydellisesti ennenkö sain pään kiinni ja testasin mekanismia silmät eivät mennyt kiinni ja oli muutenkin todella jäykkä... Onko neuvoja?  :-\ :-[
 Kiitos jo vastaajille.

Jaya

• NRFB
  • Figure of Darkness
« Vastaus #6 : Joulukuu 31, 2011, 13:43:47 ip »
Kawai; Tsekkaa tämä ja kokeile uudestaan.
In home;
Pullips; Aqvera (Angelique), Suigintou, Barasuishou, Tessa (MIO fair), Neela (RIDa)
Dals; Salla (Maretti) Melinda "Mellu" (Clair) Principessa "Nomi" (Drta) Paprika "Rika" (Ra Muw) Limendos (custom Melize)
Isuls; Toru (Souji Okita)
Lisäksi pelottavan nopeasti kasvava kasa hartsia.
Tarinani ~ Uusin Entistä rankempi diili? *varoitus* 14.7.2014
Instagram: @duskminded Flickr: Golden Jaya, blogi Pala Hartsia
Meikkitilaustyöt: ● duskminded production ● [kiinni]

Kawai

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #7 : Joulukuu 31, 2011, 14:27:51 ip »
Olin laittanut ohjeen mukaan ihan onnistuneesti kaikki, mutta silmät eivät mene kiinni ja liikkuu muutenkin edes ja takas huonosti.. Laitoin ripset luomiin kiinni teipillä ja laitoin sitä aikas reilusti, että varmasti pysyisi. En myöskään ottanut stock ripsiä pois.
Onko mahdollista, että tuo johtuisi siitä kun laitoin teippiä enemmän kuin yhden palan?  :-\

Zero-chan

• MIB
  • ♥Pink Spider♥
« Vastaus #8 : Joulukuu 31, 2011, 20:10:22 ip »
Tuskin se siitä johtuu Kawai.Omalla nukellanikin on ripset kiinni enemmällä kuin yhdellä palalla ja vaikka siinä ne tapit onkin, joitten avulla pitäis kai kiinni pysyä, mutta siltikään kiinni ei pysy.(Eivät siis pysyneet sillonkaa ku sain neidin, edellinen omistaja oli chipit vaihtanu)
Kotona:Dal Hanaayme (Chouko), Taeyang Hide(Hideto), Taeyang Kain (Shinya), Isul Nekoneko Maomao(Ryuuta)

+ Hartsivaavi ja -jättiläinen: Anastasia & Zemian

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
    • Hunajasieni.net
« Vastaus #9 : Tammikuu 01, 2012, 04:34:30 ap »
Teippiä voi kyllä olla liikaa. Montako palaa sitten laitoit? Jos teippi on kovin paksua niin sekin voi vaikuttaa. Itse olen laittanut 1-2 palalla (masking tape, suomeksi putkiteippi lienee vastaava) ja se on vielä ollut ihan toimiva.

Tuli mieleen että kokeile jättää niitä silmämekanismin ruuveja vähän löysemmälle. Joskus mulla on mennyt nukke liian tiukalle sieltä eikä luomet ole toiminut kunnolla niin olen pari milliä laittanut löysämmälle niin se on auttanut. Jos muu ei auta niin aina voi kokeilla!

Myös jos olet vaihtanut chipit voi ongelma olla siinä että ne eivät ole kunnolla pohjassa. Ota chipit irti ja katso onko pohjassa liimaa tai jäämiä edellisestä chipeistä. Jos on rapsuta ne pois askarteluveitsellä/vastaavalla ohuella terällä. Chipin kuuu tehdä nätti kaari silmästä, jos siinä näkyy kulmaa niin siitä yleensä tietää että chippi on vähän korkealla.

Jos laittaa tuplaripsiä (esim kahdet) niin kannattaa laittaa toiset teipin alareunaan ja seuraavat pari milliä ylemmäs niin että se nauha tarttuu kunnolla kiinni teippiin koko matkalta. Siten ne pysyy hyvin kiinni.

Blogi ~♥

Kawai

• Aloittelija
  • *
« Vastaus #10 : Tammikuu 01, 2012, 10:35:53 ap »
Kiitos oli paljon apua!  :D

whipii

• NRFB
  • pöö.
    • Whipii's World
« Vastaus #11 : Tammikuu 01, 2012, 16:09:15 ip »
Minullakin oli jupilla edellisen omistajn toimesta kauhea kerron liimaa ripsisä jolloin se silmät suljettaessa otti kiinni chippeihin, se tosiaan vaikuttaa.
Reika (Veritas), Lilian (Sala), Minka (Ciel Robin), Miki (Eos), Yumi (Youtsuzu), Amber (Angry), Hazel (Barasuishou), Berry (Siry), Nagini (MPC), Mercure (Jupi), Danielle (Nahh Ato), Muska (Paradis), Bonbon (Gloomy Bear), Reena (Greggia), Ddalgi
Nukkeprofiilit Nukkeblogi "Oma" blogini Flickr

Rosalie

• NRFB
  • Piimää kiitos.
    • Save My Soul
« Vastaus #12 : Toukokuu 23, 2012, 21:12:38 ip »
Ehheh, tuskimpa kukaan suuttuu vaikka tätä vähän herättelenkin... ^^'
Muttahh. Onko mitenkään mahdollista vaihtaa nukelta ripsiä avaamatta päätä?
♥ Lillian (pullip elisabeth) ♥ Hiina (dal joujou) ♥ Erika (dal fiori)

NUKKEHARRASTUS TIENSÄ PÄÄSSÄ

Niiskuneiti oli löytänyt ensimmäisen rohkean krookuksen nenännipukan.
"Pannaan lasi sen päälle, siten se selviää kylmästä yöstä."
"Älä pane", sanoi Muumipeikko, "se selviää paremmin, jos sillä on vähän vaikeuksia."
- Tove Jansson: Taikatalvi

Paprika

• Stock
  • **
  • Paprika aka Emily
    • ♡ glittering dolls ♡
« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2012, 21:18:52 ip »
Rosalie: Jos vaihdat niihin sisällä oleviin luomiin, niin silloin pitää avata pää ja liimata/teipata ripset luomien toiselle puolelle.
pullips ♥ Elsie (custom) & Sarah (ddalgi)
dals ♥ Marie (joujou)

blogiin ♡

Paprika

• Stock
  • **
  • Paprika aka Emily
    • ♡ glittering dolls ♡
« Vastaus #14 : Toukokuu 25, 2012, 10:19:21 ap »
Miten ne tuuheat ripset laiteataan? Luin kyllä ekan viestin, mutta en oikein tajunnut sitä... Olisiko joku tutoriaali?
pullips ♥ Elsie (custom) & Sarah (ddalgi)
dals ♥ Marie (joujou)

blogiin ♡