Kirjoittaja Aihe: Kustomointiin paljon apukuvia; obitsu, silmien vaihto ym.  (Luettu 29938 kertaa)

Milly

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Pullipisti
    • Nukkeblogini
Vs: Kustomointiin paljon apukuvia; obitsu, silmien vaihto ym.
« Vastaus #15 : Elokuu 14, 2011, 20:59:39 ip »
Minä en ole ikinä noita hionut vaan katkaisin vain pätkän kaulatapista keittiösaksilla/puukolla. Helpommalla kävi niin.

Mittasin sen katkaisukohdan niin, että kun olin avannut pään takaosan niin katsoin vain minkä pituinen pätkä kaulatappia siihen mahtuisi ilman että se osuisi mekanismiin. Muuta väliähän sen pituudella ei ole, kuin että se pää pysyy siinä kiinni, ja että se tappi sopii pään sisäpuolelle.
My FB ~ * ~ My Doll Blog ~ * ~ My Etsy shop ~ * ~ My Flickr ~ * ~

nukkumatti

• Stock
  • **
« Vastaus #16 : Maaliskuu 19, 2012, 19:12:45 ip »
En tienny todellakaa minne tän laittaisin mut missä myydään niitä silmäluomen auki vetäviä jousia? Kun multa meni yhet rikki. Älkää kysykö miten. Niin oon täällä ihan epätoivoisena, kun missään ei näy myytävänä.

Kirjoitusvirheitä korjailtu, kysymysmerkki ja pisteet lisätty. ~untuvikko
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 01:16:42 ap kirjoittanut untuvikko »
nukkehyllyllä » nora | mila | pepper | kokoro | danielle | misty

nukkeblogi | Flickr

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #17 : Maaliskuu 20, 2012, 11:30:04 ap »
Pienet jouset ovat rautakauppojen vakiotavaraa ja niitä myydään pienissä ja isoissa lajitelmissa. Eivät ole kalliita. Olikohan Motonetissä 20 jousta 2,5E.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

Kendral

• Custom bait
  • *
  • Ciels tribute~
    • PULLIPKENZUU
« Vastaus #18 : Huhtikuu 17, 2012, 22:16:45 ip »
Omia havaintojani:
Yritin vaihtaa Empun ja Even Chipit keskenään mutta 4. kropan pään Chipit olivat liian isot kolmoskropanpäälle.
Toinen havainto: Omasta mielestäni Evellä ei ollut ylin ruuvi lyhyempi, vaan pystyin vaihtamaan kaikki pään ruuvit keskenään jos huvitti.

Minulle kävi chipeissä melkein samanlaisesti. Minun piti laittaa Melissalle (2010) RAPVn (2011) chipit, mutta chipit eivät menneet koska ne olivat paaljon isommat kuin Melissan chippi kuoppa. Siis mitä tämä oikeen meinaa? :o

Edit. Vaihdoin isot kirjaimet kahteen kohtaan. ~untuvikko
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 01:24:27 ap kirjoittanut untuvikko »
~Kotona: Brooke(Clarity) Souseiseki, Hikaru/alice(RAPV) Eddy(Kain) Miku(Hatsune Miku LoL ver.) Keikoharumi "Haru"(Grell) ♥
~Tulossa kotia kohti:
~Unelmissa: Shinku-chan ♥

Turre

• Kannatusjäsen
  • NRFB
  • Keräilijä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 17, 2012, 23:24:58 ip »
Se merkitsee sitä etteivät Pullipit ole legopalikoita joista kaikki osat käyvät kaikkiin nukkeihin. Pullippeja ei ole tehty purettaviksi joten niiden osat eivät ole keskenään VÄLTTÄMÄTTÄ sopivia. Sama koskee myös ostosiruja yms. Järkevä kustomoija mittaa sekä uuden osan että sille tarkoitetun paikan ennenkuin alkaa rikkoa nukkeaan.
2003: Wind, Street, 2004: Panda, Wolf, 2005: Jupi, 2006: Zuora, Rida, 2007: Jolie ja Barasuishou, 2008: Lipoca, 2009: Maretti, 2010: Arashi, Paulia, 2011: Batgirl, 2012: Froggy, Hednar, 2013: Mio, 2016: Undertaker 2018: Utena, Anthy

http://tursaanpuutarha.blogspot.fi/

neaaww

• Custom bait
  • *
    • What a little world
« Vastaus #20 : Syyskuu 22, 2014, 23:33:19 ip »
En tiedä nyt, kuuluuko tähän keskusteluun, miten tehdään obitsuhybridi? Siis miten ne osat saa vaihdettua? Ja posettaako nukke silloin huonommin, kuin silloin jos vaihtaa koko kropan obitsuun?

uniusva

• OOAK
  • jösses
« Vastaus #21 : Syyskuu 23, 2014, 00:00:37 ap »
Obitsuhybridinhän saa siis tehtyä vain Dalin tai Byulin stock-kropasta sekä 21 tai 23cm HB-obitsusta. Homma menee jokseenkin niin, että stock-kropan selästä ruuvataan kaksi ruuvia irti, obitsusta yksinkertaisesti vedetään rinta/torsopala irti ja obitsun alaruumis napsautetaan kiinni stock-kropan torsoon. Tähän on varmasti tutoriaali tai ainakin linkki tutoriaaliin jossain päin foorumia, en nyt vaan muista tarkalleen missä.

HB-kropan ja hybridin posetuksessa ei ole luonnollisesti mitään eroa. SBH taipuu ainakin lonkasta hieman paremmin kuin HB/hybridi, mutta mitään luonnollisen näköistä posea ei oikeastaan ole jonka SBH'lla saisi ja HB'llä ei.

Itse ainakin häpeämättä suosittelen hybridiä mikäli Dalin meinaa obitsuttaa, koska 1) päätä ei tarvitse avata, jokainen päänavaushan kuluttaa päätä 2) kaula ei keiku, omistan kokemusta kahdesta 23cm SBH-obitsusta ja molemmat ovat sanotaanko keikkukaulaisia yritti mitä tiivistämistä hyvänsä 3) kova torso ei harmaannu tai värjäydy lähellekään yhtä pahasti kuin pehmeä ja 4) minun käteeni se 23cm SBH on myös ihan kamala löystymään, HB ehkä aluksi tuntuu hieman epävakaalta mutta noin pidemmän päälle se SBH on kokemukseni mukaan ihan letku. Toki nämä ovat vähän mielipidekysymyksiä, monet saattavat tykätä siitä SBH'sta enempi mutta jos omaatte eriäviä mielipiteitä niin tulkaa sanomaan. :)

// löysinpäs, tästä ketjusta siis löytyy obitsutustutoriaaleja. Heti ekassa viestissä taisi olla joku hybridilinkki.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2014, 00:07:50 ap kirjoittanut Lolly »
{ himeko (06 hina ichigo) • cristel (frara) • alissa (coco) • azure (07 souseiseki) • daleia (14 shinku) • liesel (kagamine rin) • sonata (clair) • bonnie (kaname madoka) • noëmi (barasuishou) • elysion (dotori) • winter (akemi homura) • miela (maretti) • darlene (milch) • callisto (angry) • vrina (tina) • kilta (paradis) • liliya (joujou) • eloise (aquel) • aramary (puki) • lucrezia (ciel) }

{ instagram: @unisulka }

vanha käyttäjänimeni oli Lolly!

Elisa

• Custom bait
  • *
  • Olen Jenna
    • Toxic Pullip
Vs: Ohjeistukset ja tutoriaalit
« Vastaus #22 : Toukokuu 13, 2016, 13:48:32 ip »
Onko tutoriaalia obitsun vaihtoon Dalille? Jos on, niin missä kun en löydä?
HUOM. Oikea nimeni ei ole Elisa! (Eikä minua sillä nimellä saa kutsua.) Voit kutsua Jennaksi, joka on oikea nimeni. PROFIILIKUVAANI EI SAA KOPIOIDA.

toxicpullip.blogspot.fi

Ig: @toxic.pullip

Hunajasieni

• Admin
  • NRFB
  • Kyl se vähän mäkättää, mut leikin kuuroa.
    • Hunajasieni.net
Vs: Vs: Ohjeistukset ja tutoriaalit
« Vastaus #23 : Toukokuu 14, 2016, 19:13:06 ip »
Elisa: Voit itse sovittaa sitä nukkeesi ja katsoa minkä verran tappia tarvitsee sahata.

Nukella tulee olla silmämekanismi paikallaan ja pää avattuna. Ota vanha vartalo pois ja pistä obitsu tilalle. Tarkista että se ei osu silmämekanismiin (ja jos siihen väliin tärvii lätkän/kiekon jos tappi on liian ohut niin laita se väliin myös, kuvassa vihreä) ja piirrä lyijykynällä tappiin merkki josta katkaiset sen.

Dalin päänavaus löytyy ylempää tästä ketjusta.
Aktiivinen modehommissa. Muiden foorumiviestejä raportoidessa ota mielellään yhteys muihin moderaattoreihin.
Jos haluat palautteen niin jätä minulle palaute, jätän ketjun mukaan palautteet halukkaille. :3

Myytävät - kaikki myynnissä olevat nuket ja kamat.
Tilaukset - auki, ei tilausjaksoja.

Blogi ~♥